Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Handleiding, blz.18
Ik heb het gezien, bedankt voor de tip. Sjee, dat zal ik mezelf echt moeten aanleren.
Bedankt
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
[size=4]Willen jullie weten hoe het is afgelopen ????[/size]
Wel mijn miserie was nog niet ten einde
Eerst en vooral wil ik nog mijn garagist (niet mijn verkoper) bedanken (anders had ik mij C4 al tegen een boom geparkeerd)
Waar waren we gebleven ,
De 2de turbo had het begeven, dus een nieuwe turbo onder garantie gekregen (de vorige netjes betaald ) .
2dagen later U raad het nooit de TURBO begeeft het weer jaja .
Ik mij laten slepen door de wegenwacht, een vervangwagen gekregen,het was zondag en dan maar wachten op de garage,
Maandag telefoon
Meneer het is niet uw turbo maar wel uw motor !!!!!!!!!
Motor KAPOT,
De uitleg “meneer als er zich een probleem met de turbo voordoet dan vervangen wij deze en spoelen wij de motor (in 80% van de gevallen is het op gelost)”
Mijn probleem dus niet .
Dus enige oplossing EEN NIEUWE MOTOR
maar Citroen wil wel in de kosten van de turbo tussen komen
DIKKE schijt (sorry voor mijn taal)
Waar zijn we nu verder
blijkbaar is de carter te klein van een bepaald serie C4GP (ik zal mijn serienr hier ook eens posten) en zou er binnenkort een grotere op de markt komen .
Nieuwe motor erin (ik veel centen kwijt voor een wagen van minder dan 2J)
1 week later een schurend geluid (ik kreeg bijna een hartaanval)
bleek het een schoepenwiel van de AIRCO zijn.
dus wat hebben we geleerd piet
ten eerste: altijd op tijd naar de garage
ten tweede: geen Citroen kopen
ten derde : zeker geen citroen kopen
Ondertussen weet ik ook dat ik niet de enige ben en citroen schuift (grotendeels ) hun fout op de consument af
Na maanden miserie (en vervangwagens)hoop ik nu toch nog een gelukkige C4 rijder te worden
C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)
Klinkt allemaal wel heel erg desastreus.
Een auto kopp je omdat je moet rijden, tis toch niet goed als je zoveel ellende hebt ?
Hoe gaan ze het nu oplossen ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Precies (ook) niet echt een probleemloze C4P. Je zal mijn draadje mss ook gezien hebben.
Ik hou het er toch op dat ik gewoon geen geluk heb.
Ik ga niet opnoemen wat er allemaal al vervangen is, want ik weet het zelf niet meer.
Als ik morgen mijn keuze opnieuw zou doen met de toemalige keuzemogelijkheden zou ik toch opnieuw voor een C4P kiezen denk ik (of mss een C4 of 407) met de huidige keuze zou het een C5 zijn.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Hoe gaan ze het oplossen ?
ik heb een nieuwe motor betaald en de kosten van de vervanging van de eerste turbo (de rest was allemaal in garantie) worden terugbetaald .
Het gaat over een paar duizend Euro
Maar met dit geld had ik mijn zijproject (DAF 46)
helemaal in orde gezien . Sparen voor nutteloos geld .
en moest ik en nieuwe auto kopen dan was het zeker geen Citroen
maar een ford Smax of een galaxie (jaja er zit mss wel dezelfde motor in maar .....)
C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)
Ik begrijp er niets van, die turbo die vervangen was die heeft toch minimaal 3 maanden garantie ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
caske, erg vervelent dat dit is gebeurt ...
wat was de reden om de “eerste” turbo te vervangen ? wat was er aan defect ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
@citroenmonteurtje: even off-topic, heb je mijn PM gekregen?
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
yep
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
citroënmonteurtje schreef:yep
Als je eens tijd en zin hebt mag je het eens beantwoorden
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
citroënmonteurtje schreef:caske, erg vervelent dat dit is gebeurt ...
wat was de reden om de “eerste” turbo te vervangen ? wat was er aan defect ?
het zou gaan dat de smeringvoorziening (door een verstopping inde smeerkanalen) richting turbo niet voldoende was en dat daardoor elke keer de turbo met te weinig olie kwam zitten , zodat deze kapot draaide .
mijn garagist zei dat doordat de nieuwste motors zo zuinig en geluidsloos zijn , dat ze ook heel fragiel zijn op hun olie, maar dit zou toch niet mogen.
Ik ben ook niet de enige met dit probleem (van mijn reeks ) maar citroen weigert dit te erkennen
C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
ok, hebben ze ook de olie kanelen gespoelt? waren er ook stukken v/d turbo afgebroken ? (kleine stukjes metaal gevonden in intercooler bij door spoelen (mag toch hopen dat ze dat hebben gedaan)?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
mijn garagist beweert dat ze de kanalen 5 maal gespoeld hebben met de daar ((door citroen) voorziene producten , Van afgebroken stukjes heb ik geen weet .
C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)
Wat ik nergens terug zie, in dit hele verhaal, is waar Citroen zijn verantwoording neemt.
Citroen is toch gewoon product aansprakkelijk.
Maw de consument mag toch verwachten dat een motor langer mee gaat dan 2 jaar
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen