Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Sinds gisteren werkt de automatische stand van de airco niet meer.
Ligt volgens mij aan de temperatuursensor in het interieur.
Als de auto bvb buiten in de zon heeft gestaan, en je stapt in met de airco op 21 graden doet de airco niets meer. Terwijl het duidelijk meer dan 21 graden is.
Ook de temperatuur verlagen helpt niet. Er komt geen of nauwelijks lucht uit de ventilatiemonden.
Op de manuele stand werkt de airco dan weer wel naar behoren.
Dus voorlopig rij ik op 21 graden en de ventilator in een bepaalde stand.
Ik vraag me toch echt af hoe het komt dat er het een na het ander stuk gaat. Dit zijn problemen die ik hier nergens op het forum lees. En toch blijven de problemen maar komen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Op de manuele stand werkt de airco dan weer wel naar behoren.
Verwar je de ‘manuele stand’ niet met het gewoon laten binnenstromen van de buitenlucht (die beduidend frisser is dan 21 graden de voorbije dagen)?
Los daarvan, je hebt het echt niet getroffen met je wagen picassoke
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
picassoke schreef:
Ik vraag me toch echt af hoe het komt dat er het een na het ander stuk gaat. Dit zijn problemen die ik hier nergens op het forum lees. En toch blijven de problemen maar komen.
En wat zegt Citroen over dit alles ? Of laat je alles over je heen komen ?
(sorry, zal waarschijnlijk wel ergens staan, maar geen zin om alles terug te lezen…)
Citroen zegt niets.
Ik laat het telkens herstellen, en daar blijft het bij.
Ik heb al enkele keren gaan klagen, maar je krijgt het antwoord: kan gebeuren, en het geen probleem want het is garantie.
Maar als ik al de uren optel die ik hierdoor al verloren heb…
Ik heb nu gewoon geen tijd om het te laten vervangen. Ik kom thuis als de dealer al lang dicht is, en ik vertrek voor de dealer opengaat. Of toch de werkplaats.
Dus weer eens een vrije dag opofferen, maar er zijn leukere dingen.
De dealer kan er op zich ook niets aan doen, ik heb hierover eens een gesprek gehad met hem. Hij geeft dit door aan citroen belux, maar daar zijn ze blijkbaar nogal doof als het op dit soort dingen aankomt.
Voor de dealer is het ook al niet aangenaam als je om de 2 minuten langskomt om iets te herstellen, dat kost aan hem ook geld.
Blijkbaar een echte maandagochtend picasso, erg jammer, want verder blijf ik het een zeer aangenaam rijdende auto vinden.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
GrandBateau schreef:picassoke schreef:Op de manuele stand werkt de airco dan weer wel naar behoren.
Verwar je de ‘manuele stand’ niet met het gewoon laten binnenstromen van de buitenlucht (die beduidend frisser is dan 21 graden de voorbije dagen)?
Los daarvan, je hebt het echt niet getroffen met je wagen picassoke
Ik weet het niet, ik denk dat de airco het doet, want als ik het systeem op 16 graden zet komt er toch erg koude lucht uit.
Omgekeerd ook, als ik airco op 22 of meer graden zet komt er warme lucht uit.
Maar in de automatische stand werkt het dus niet meer. Er komt geen zuchtje lucht uit.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Totaal aantal Berichten: 339
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
picassoke schreef:Citroen zegt niets.
Hij geeft dit door aan citroen belux, maar daar zijn ze blijkbaar nogal doof als het op dit soort dingen aankomt.Daar kan ik ook van meespreken , een schande van Citroen Belux.
Ik al 15 mailtjes gestuurd en 8 telefoons, zonder 1 reactie van Citroen Belux.
EEN SCHANDE !!!!!
Als het koud is moet de verwarming het doen. als het warm is doet de airco het en als je een auto hebt met vlimate control dan zou je helemaal geen aandacht moeten hebben voor de verwarming.
Hij moet je gewoon warm of koud houden
Ik heb geen problemen met de verwarming maar merk dat ik er wel vaker me aan het bijstellen ben als in mijn vorige auot’s
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Ik vond de airco en verwarming ook goed werken.
Ik stel soms wel even bij (tussen 22-18 graden) als uitersten in winter er zomer.
Meestal staat hij bij mij op 21graden, maar nu komt er dus geen zuchtje lucht meer uit
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Piccasoke,
Ik weet niet war jij je Citroen hebt gekocht maar ik hoo alleen maar ellende van jou
Lekker de sloot in rijden en dan zien we wel weer
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Daar heb ik soms er veel zin in, geloof me.
Als de auto morgen gestolen wordt, (kleine kans met citroen, hoewel in brussel kan alles), in brand vliegt of iemand hem total loss rijdt, zal ik wrs opnieuw een citroen nemen.
Want mijn hart ligt nog altijd in de picasso.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Ìk kan je wel een adres in Brussel (of eigenlijk Woluwe) aangeven waar je hem kunt neerzetten. Los ik jou probleem helemaal op
Lijkt me een goed idee
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Tja, moeten we dat echt doen ?
Je mag mijn auto hier gerust eens komen halen op een nacht.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Ik woon 375 kilometer van Brussel af en ik ben nog steeds van mening dat mijn problemen opgelost zouden moeten worden door mensen die ze veroorzaakt hebben.Citroen is dus degen die ze moet oplossen, ik kan ze niet oplossen. Zelfs niet met mijn adresje in Brussel
Hendrikus