1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
bx 1.9 types?
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 07 mei 2009 10:31 PM

Ik wil na de 1.4 bx die ik nu heb over gaan stappen op een 1.9 (niet nu dus, pas als mijn 1.4 een paar ton heeft). Maar ik wil alvast wel eens wat orienteren op 1.9 typens. ik zat wat rond te kijken op internet en er zijn zo veel types maar ik kon nergens echt goede uitleg vinden wat het nu allemaal is.

De types die ik gevonden het zijn: TGI, TZI, TRS, GTI.

Ook hier op het forum kon ik niet echt duidelijk iets vinden over de verschillende typens.

Wie o wie helpt?

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 07 mei 2009 10:34 PM
  [ # 1 ]

TGD, TD, TZD, TZD Turbo. Of bedoelde je alleen de benzine modellen?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 07 mei 2009 10:36 PM
  [ # 2 ]

GT, Sport & TRS = carburateur

TRI & GTI = multipoint injectie

TGI & TZI berline =  monopoint injectie

TZI Break = multipoint injectie

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 07 mei 2009 10:41 PM
  [ # 3 ]

zo een TRS lijkt me wel wat. carburateur en een zijruitje. vind ik toch wel aardig staan en carbs vind ik fijner dan al die elektronica Wink

Wat zijn fijne blokken qua onderhoud enzo? zijn er blokken die echt bekend staan als brokkenblokken?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 07 mei 2009 10:47 PM
  [ # 4 ]
Thiezz schreef:

zo een TRS lijkt me wel wat. carburateur en een zijruitje. vind ik toch wel aardig staan en carbs vind ik fijner dan al die elektronica Wink

Wat zijn fijne blokken qua onderhoud enzo? zijn er blokken die echt bekend staan als brokkenblokken?

D’r staat nog een leuke GT te koop hier op ‘t forum.  Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 mei 2009 10:48 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij verbruiken al die 1.9 blokken vaak olie. Klepseals vervangen als dit te erg wordt Wink

Ik weet niet of je ervaring heb met carbs, maar je zal ze wel moet kunnen afstellen. Met een injectie blok heb je daar geen last van Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 07 mei 2009 10:48 PM
  [ # 6 ]
Autofan schreef:

TGD, TD, TZD, TZD Turbo. Of bedoelde je alleen de benzine modellen?

TZD Turbo is absoluut geen 1900 blok. Die heeft “maar” 1769cc. Pas in de Xantia en ZX kwam de 1900 turbodiesel.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 mei 2009 11:39 PM
  [ # 7 ]
BasisBIX schreef:
Thiezz schreef:

zo een TRS lijkt me wel wat. carburateur en een zijruitje. vind ik toch wel aardig staan en carbs vind ik fijner dan al die elektronica Wink

Wat zijn fijne blokken qua onderhoud enzo? zijn er blokken die echt bekend staan als brokkenblokken?

D’r staat nog een leuke GT te koop hier op ‘t forum.  Wink

JA! Laughing

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 mei 2009 11:40 PM
  [ # 8 ]
Arjan Verkade schreef:

Volgens mij verbruiken al die 1.9 blokken vaak olie. Klepseals vervangen als dit te erg wordt Wink

Ik weet niet of je ervaring heb met carbs, maar je zal ze wel moet kunnen afstellen. Met een injectie blok heb je daar geen last van Wink

Olieboten valt best mee hoor.
En met injectie geen last? Moet je eens kijken naar al die draadjes over sensoren en stappenmotoren Wink
Het heeft allebei z’n specifieke “karakter” Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 mei 2009 11:43 PM
  [ # 9 ]

Injectie kan ook problemen geven in het syteem.
Maar dat zal zeker in de winter denk ik makkelijker starten.

Ook na een tijdje stalling ben je met een injectie beter af.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 07 mei 2009 11:49 PM
  [ # 10 ]
Arjan Verkade schreef:

Injectie kan ook problemen geven in het syteem.
Maar dat zal zeker in de winter denk ik makkelijker starten.

Ook na een tijdje stalling ben je met een injectie beter af.

valt best mee met de bx carbus..; zelfs mijn bx sport start na 6 maanden stilstand na de derde keer…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 mei 2009 11:50 PM
  [ # 11 ]
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 mei 2009 12:25 AM
  [ # 12 ]
Hilko16TZI schreef:
Arjan Verkade schreef:

Volgens mij verbruiken al die 1.9 blokken vaak olie. Klepseals vervangen als dit te erg wordt Wink

Ik weet niet of je ervaring heb met carbs, maar je zal ze wel moet kunnen afstellen. Met een injectie blok heb je daar geen last van Wink

Olieboten valt best mee hoor.
En met injectie geen last? Moet je eens kijken naar al die draadjes over sensoren en stappenmotoren Wink
Het heeft allebei z’n specifieke “karakter” Cool

Het is net wat je qua sleutelen het beste ligt Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 mei 2009 01:37 AM
  [ # 14 ]

vergeet ook vooral de 16V niet, das ook een 1900 en bij normaal gebruik (warm rijden regelmatig olie vervangen) praktisch onverwoestbaar.

De mijne draait nu al ruim 350.000 mee waarvan 2 ton op gas en ook nog eens aantal maanden zonder kilometertellerkabel. Ik geef hem echt flink op zijn klote met regelmaat en toch zijn alle lagers, pakkingen en keerringen in het blok voor zover bekend nog origineel af fabriek geplaatst.

De rest van de auto heeft overigens van al dat geweld wel iets meer te lijden Laughing maar betrouwbaar zijn ze wel!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 mei 2009 03:02 AM
  [ # 15 ]
Hilko16TZI schreef:
Arjan Verkade schreef:

Volgens mij verbruiken al die 1.9 blokken vaak olie. Klepseals vervangen als dit te erg wordt Wink

Olieboten valt best mee hoor.

Mwah, het is toch wel zo dat veel 1600 en 1900 injectiemodellen zo in de 2e helft van de 2e ton olie beginnen te verstoken. Ook GTI’s dus niet alleen maar monopoints.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook