Hallo,
Onze C5 1.8I 16V met LPG heeft kuren
hij start op benzine de ene keer loopt ie redelijk, een andere keer lijkt het wel of hij op 1 cilinder loopt
Gas geven helpt niet want daar reageert ie totaal niet op
Laat hem een poosje zo lopen, minuutje ofzo en dan kun je gas geven soms met knallen, maar het reageert in elk geval weer
Als je dan wegrijd gaan er natuurlijk storingslampjes branden, Katalisator en uitlaatgas, natuurlijk het ding loopt als een oude tractor.
Na een poosje pakt hij alle 4 de cilinders en na een poosje doven de lampjes vanzelf weer.
Neem aan dat ie dan op gas loopt.
Als je na de rit de auto uitzet en later op de dag weer start dan is de motor heel onrustig, als we dan de gasinjectors, ik noem ze maar zo, loshalen loopt de motor gewoon door, dat kan toch niet, want hij krijgt dan toch geen gas meer, dus zou hij op benz. en gas tegelijk lopen.
Als ik dan een keer flink gas geef loopt de motor weer goed.
Nu heb ik van iemand gehoord dat er een interface opzit, ik moest een vacuum slangetje volgen welke aan de ene kant aan de verdamper zit en het andere eind loopt naar die interface, de derde slang gaat naar de inlaat.
En inderdaad naast de radiator aan de linkerkant zit een kastje waar dat slangetje aan zit.
Zitten ook 2 zekeringen waarvan 1 wat gecorrodeerd dus die vervangen, hielp niks.
Heeft iemand ervaring met die interface, het schijnt nogal een duur apparaat te zijn en ik vervang hem liever niet voor de kat z’n ***
Dat hebben we al met het bobineblok gedaan.
Maar in elk geval loopt de auto op benzine totaal niet goed, en dit schijnt die interface ook te regelen.
Ook op de snelweg bij 120 en dan overschakelen op benzine valt de motor helmaal terug en zit er totaal geen power in, en alles trilt en schud in het vooronder.
Hier ben ik achter gekomen omdat de LPGtank leeg was en de auto vanzelf overschakelde.
We hebben al tig keer de computer uitgelezen met de Lexia en de storingen gewist, Misfires heeft ie het steeds over, maar het bobineblok is al vervangen door een nieuw exemplaar.
De auto heeft nu 227000 op de teller en de LPG inst. is van AG
Als de motor warm is is er geen vuiltje aan de lucht en loopt ie als een zonnetje.
Exuus voor het lange verhaal.
Henk.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
mmm, doet mij denken aan ee defecte vervangins weer stand, van de benzine injectoren ..., op het moment dat de motor van Benz naar LPG gaat wordt het singaal onderbroken via een relais en gaat naar een vervangings weer stand, lijkt er op dat deze defect is ... maar zou je de foutcode eens willen plaatsen ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:mmm, doet mij denken aan ee defecte vervangins weer stand, van de benzine injectoren ..., op het moment dat de motor van Benz naar LPG gaat wordt het singaal onderbroken via een relais en gaat naar een vervangings weer stand, lijkt er op dat deze defect is ... maar zou je de foutcode eens willen plaatsen ?
citroënmonteurtje, ik weet de code zo niet mijn broer heeft de auto meegehad naar de garage waar hij werkt, daar is hij aan een Bosh computer geweest.
Hij had het over Misfires diverse cilinders en een fout met een snelheidsensor.
Dit laatste zal voor de cruisecontrol zijn geweest want die werkte de laatste tijd ook niet meer, na het wissen van de storingen doet die het weer.
Zal mijn broer eens vragen of hij die codes terug kan lezen in de Bosch computer
Maar waar kan ik die weerstand vinden, zit die ergens in een kabelboom, of in een kastje, computer.
Als ik die vind kan het geen kwaad de waarde eens te meten.
Alvast dank.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
bougies ook vervangen ? laat mijn eerste reactie maar even voor wat het was, je had al 0W30 (A3-B3) er in gedaan ?
als de MMC een storing heeft werkt de cruise controle ook niet. dit is normaal.
vraag je broer even naar de P code weet hij wel wat ik bedoel
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:bougies ook vervangen ? laat mijn eerste reactie maar even voor wat het was, je had al 0W30 (A3-B3) er in gedaan ?
als de MMC een storing heeft werkt de cruise controle ook niet. dit is normaal.vraag je broer even naar de P code weet hij wel wat ik bedoel
Zal hem vragen als ik hem zie
0W30 zit er niet in
Bougies zijn al eens vervangen, maar daar heb ik een meningsverschil met hem over want hij zegt er kunnen gewone bougies in met 1 electrode
Maar er zaten bougies in met 4 electroden in.
Maar dan moet ik ook gelijk zeggen dat er eigenlijk niks veranderd is met nieuwe bougies. er zijn deze week weer nieuwe bougies ingekomen weer met 1 electrode en weer is er niks veranderd.
Hij heeft ook weer een nieuw bobineblok geprobeerd maar dat hielp ook niks.
die 0W30, is dat om te spoelen? want dan gaan we dat nog eens doen.
Henk.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
nee, 0W30 is voor de hydraulische klep stoters als ze ouder worden krijgen ze moeten met de olie"vast “houden, met 5-w50 kan het zijn dat je storing krijgt 0-W30 is dunner en gaat dus sneller in je klepstoters en is de klans kleiner op storing
voor gas auto’s monteer ik altijd bougies met 4! electroden ivm met betere verbranding
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:nee, 0W30 is voor de hydraulische klep stoters als ze ouder worden krijgen ze moeten met de olie"vast “houden, met 5-w50 kan het zijn dat je storing krijgt 0-W30 is dunner en gaat dus sneller in je klepstoters en is de klans kleiner op storing
voor gas auto’s monteer ik altijd bougies met 4! electroden ivm met betere verbranding
Okee, dank voor de info zal er werk van maken en zorgen dat er goede bougies inkomen.
Word vervolgd.
Het kan ook zijn dat de benzine injectoren niet helemaal 100% zijn. Probeer eens een flesje injectorreiniger in de tank en daarna eens een flink stuk op benzine rijden.
Injectoren kun je eventueel ook reinigen maar dat is niet zonder risico, vandaar dat dat eigenlijk niet gedaan wordt.
Benzine zit vaak lang in de tank bij een gasauto waardoor de kwaliteit achteruit gaat. Tank ook bij de merkpomp benzine. Gulf, Tinq, Tango, etc kan ook problemen opleveren. Ook de V-power/fuel safe brandstoffen van Shell kunnen problemen opleveren, deze brandstoffen maken vaak vuil los in de tank met alle gevolgen van dien.
abxsport schreef:Het kan ook zijn dat de benzine injectoren niet helemaal 100% zijn. Probeer eens een flesje injectorreiniger in de tank en daarna eens een flink stuk op benzine rijden.
Injectoren kun je eventueel ook reinigen maar dat is niet zonder risico, vandaar dat dat eigenlijk niet gedaan wordt.Benzine zit vaak lang in de tank bij een gasauto waardoor de kwaliteit achteruit gaat. Tank ook bij de merkpomp benzine. Gulf, Tinq, Tango, etc kan ook problemen opleveren. Ook de V-power/fuel safe brandstoffen van Shell kunnen problemen opleveren, deze brandstoffen maken vaak vuil los in de tank met alle gevolgen van dien.
Injectorreiniger heb ik nog nooit gebruikt, zou ik eens kunnen proberen.
Ouwe benzine?, daar krijg je bij deze auto geen kans op, er moet om de 2 maand een liter of 20 in want dan is de tank weer leeg, en met een lege benz. tank kom je geen meter voorruit.
Daar staat wel weer tegenover dat we wel altijd bij Tinq tanken, we rijden niet voor niks op Gas, en de Tinq tank zit hier vlak bij.
Maar ik zal er een flesje reiniger ingooien en eens een stuk op benz rijden.
Heb trouwens bij blik op de weg eens gezien dat iemand diesel in de tank had om injectors te renigen, maar dat vond oom agent niet zo mooi, en het milieu ook niet.
Beukenootje schreef:
Ouwe benzine?, daar krijg je bij deze auto geen kans op, er moet om de 2 maand een liter of 20 in want dan is de tank weer leeg, en met een lege benz. tank kom je geen meter voorruit.
Daar staat wel weer tegenover dat we wel altijd bij Tinq tanken, we rijden niet voor niks op Gas, en de Tinq tank zit hier vlak bij.
Maar ik zal er een flesje reiniger ingooien en eens een stuk op benz rijden.Heb trouwens bij blik op de weg eens gezien dat iemand diesel in de tank had om injectors te renigen, maar dat vond oom agent niet zo mooi, en het milieu ook niet.
Diesel moet je zeker niet doen, wordt het hele brandstofsysteem alleen maar vet van en niet schoon.
Er zijn bedrijven die ze utrasoon reinigen maar dan heb je kans dat de injector beschadigd.
Een oude methode is om ze in een badje remvloeistof te leggen, worden ze vaak ook wel schoon van.
Ik zou het gewoon proberen met injectorreiniger/brandstoftoevoeging voor benzinemotoren, Forté heeft heel goed spul daarvoor. Het is alleen niet verkrijgbaar bij de Brezan oid. Maar veel garagebedrijven gebruiken het wel, ik haal het vaak bij de Citroën dealer. Die verkopen die flesjes ook wel aan particulieren.
Ik zou je toch willen adviseren om bij de merkpomp te tanken, vaak uiteindelijk nog goedkoper ook! Ik heb hele slechte ervaringen met Tinq ed…
Hallo beste mensen ben ik weer
Nog niks gedaan behalve dat ikzelf de ELM327 maar een aan de auto heb gehangen.
Dit omdat ik het toch wel lastig vond dat de cruisecontrol niet werkt
De ELM met de DIGIMOTO software gaf storing P1336 CRANK.CAM SENSOR RANGE PERFOMANCE.
Heb toen deze storing gewist en even een stukje gaen rijden, en hoi hoi de cruisecontrol werkt weer.
Heb de vrouw even de rekening gepresenteerd, 50 euro uitlezen en 70 euro uurloon, maar die was daar niet blij mee, ik zij dat ze bij de garage ook moest betalen, geen goeie zet.
Zit nog op een berichtje van broertjelief te wachten wanneer de auto een beurt kan krijgen, maar ja die heeft het zeker ook druk.
We wachten weer rustig af, heb inmiddels al weer vele malen uitlaatgas en catalysator storingen in het display gehad, maar eenmaal op dreef rijd de C5 als een zonnetje.
Henk.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
kijk daar kan ik wat mee:
P1336
is nokkenas positie sensor, controleer als de Krukas en Nokkenas syncroom lopen in de BSI, is dit niet het geval, controleer dan als de BDP (bij het vliegwiel), er goed in zet en geen roest in de zitting zit.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als de krukas tov de nokkenas niet op tijd zou staan, dan zou hij op gas ook beroerd moeten lopen, dus die vlieger gaat niet op.
Als de motor warm is en hij als een zonnetje loopt zoals je zegt, zet hem dan eens op benzine, wat gebeurt er dan?
Ries schreef:Als de krukas tov de nokkenas niet op tijd zou staan, dan zou hij op gas ook beroerd moeten lopen, dus die vlieger gaat niet op.
Als de motor warm is en hij als een zonnetje loopt zoals je zegt, zet hem dan eens op benzine, wat gebeurt er dan?
Ik zou zeggen scrol wat omhoog en lees.
Heb al een paar keer vermeld dat ie op benz totaal niet goed loopt.
Maar in elk geval bedankt, dat vermoeden had ik zelf ook al.
Henk.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Neemt u mij alstublieft niet kwalijk, meneer Henk, dat had ik even over het hoofd gezien…
Ries schreef:Neemt u mij alstublieft niet kwalijk, meneer Henk, dat had ik even over het hoofd gezien…
Nee hoor, komt misschien wat nors over maar dat was niet de bedoeling
Maar ja ik had gistermiddag net door mijn schuld met de DS op de foto een aanrijding gehad.
Een motorfiets van 1949 over het hoofd gezien, en die knalde in volle vaart in de linker achterdeur.
Henk.