Het gebeurd alleen bij het voltanken.. dan begint de benzine aan de achterkant van de bumperzijkant te druppelen/gieten.. moet toch een gat in de vulpijp zijn die rot is lijkt mij…
Heeft er iemand eentje te koop voor een BX uit 1987 1.4 ?
Of een wondertip?
alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
de vulpijp is van kunststof. Kijk eerst alle slangen en ontluchtingsslangen is goed na!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Heeft een ‘87er 1.4 wel of geen bumpertankje?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Penny Lane schreef:Heeft een ‘87er 1.4 wel of geen bumpertankje?
Derk
nope! die is voorzien van een 44L tank denk ik…. heel mischien zelf 52L tank.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Check. Gezien het symptoom… Maar ik was niet zeker.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
het is een 52 liter tank.. maakt dat iets uit?
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Als het een 66 liter tank was geweest had je een extra tankje bij de bumper gehad, met alle extra lekkagemogelijkheden van dien. Maar dat is het dan dus niet
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
oow okai.. hmm nu ga ik twijfelen of het niet toch een 66 liter is.. (Ik dacht dat er maar 2 waren een kleine en een grote)
Als het een 14 uit ‘87 is dan heeft die zeker géén bumpertank!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Als het alleen bij voltanken gebeurt, denk ik niet dat het je vulpijp is, die weet namelijk niet of je tank nu wel of niet vol is. Check eerst je ontluchtingsslang maar even, bekende kwaal bij BX’en die wat ouder worden. Rubber gaat nu eenmaal minder lang mee dan metaal of kunststof.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Dat ontluchtingsslanglek kán aan de vulpijp-kan zitten, maar er zit ook een uiteind aan de linker kant bovenop de tank. Daar kom je alleen maar bij door de tank te laten zakken, geen leuk klusje.
Ich bin ein Breaker
Het kan heel goed de vulpijp zijn die roest nl door net achter het spatscherm, drie schroeven losdraaien die je ziet als je het tank klepje opendoet, daar waar het tankpistool in moet en je weet het.
een nieuwe kost ongeveer 60 euro.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.