10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

De CX 2400 Prestige van Gauthier
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 08 mei 2009 07:54 PM
  [ # 136 ]

Na drie weken nog geen nieuws van de autokeuring. Aangezien geduld niet mijn sterkste kant is heb ik deze morgen zelf gebeld. Wegens de feestdag van 1 mei hebben alle aanvragen meer dan een week vertraging, zo luidt het daar. Ze gaan mij per fax verwittigen.

Toen ik op het douanekantoor was heb ik ook iets typisch gezien, daar lag iemand achterovergeleund te dutten in zijn burostoel. Ik stond versteld dat de cliché‘s zo dicht bij de werkelijkheid liggen. Wellicht is het werktempo op het ministerie van Mobiliteit niet veel hoger.

Intussen staat ze er werkloos en helemaal onderuitgezakt bij.

Morgen eens zien hoe we de kapotte stiknaad van de voorstoel gaan repareren.

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 11 mei 2009 05:03 PM
  [ # 137 ]

Post van het Ministerie!

Ze zijn er alleszinds mee bezig, want ze vragen om 65 euro over te schrijven. Daarna zal het nog 10 dagen duren.

Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 mei 2009 05:06 PM
  [ # 138 ]

16 april heb je de CX daar afgeleverd, toch?

Dat wordt meer dan een maand werk voor wat ze in NL in een half uurtje doen Shocked

Maar, bij ons kost het meer dan €65 Wink

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 11 mei 2009 05:07 PM
  [ # 139 ]

Ik heb al eens 99 euro mogen betalen. Om het dossier op te maken, dat gebeurt op het keuringsstation.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 11 mei 2009 08:50 PM
  [ # 140 ]

Voor het invoeren van je CX? Bij mij is het ook gelukt vorige week (dinsdag). Maar ik kan dus nog een rekening verwachten?  Shocked

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 12 mei 2009 01:31 AM
  [ # 141 ]

Invoeren (douaneformaliteiten vignet 705): 0,10 euro
opmaken dossier voor gelijkvormigheid (op keuringsstation) 99 euro
herkeuren omdat het ruitensproeiervaatje leeg was: 9 euro
“afgifte van een attest voor de validering van een gelijkvormigheidsattest voor ieder type voertuig”: 65 euro
Nog te betalen: keuring als tweedehands (nog eens helemaal van voren af aan), inschrijving en rijtaks. En verzekering. Ik betaal dat allemaal niet graag, het moet gebeuren maar het zijn duurbetaalde velletjes papier.

Op het ministerie moet je meestal eerst betalen voor ze er aan beginnen. Het tarief is bepaald door een ministerieel besluit van 31/1/09 dus wellicht was jou aanvraag nog van de periode ervoor.
Gelukkig komt er schot in de zaak bij je BX, het heeft een tijd aangesleept bij jou hé.

Ambetantenaren, zo zei Van Quickenborne eens. Dat hij maar verder doet aan de administratieve vereenvoudiging. Er is nog veeeeel werk aan de winkel.

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 12 mei 2009 11:57 AM
  [ # 142 ]

Leatherique nieuws :smt202

Hoe ben ik te werk gegaan:
-eerste reiniging met de stofzuiger en dan eerste laag met Prestine Clean: opspuiten met een drukspuit (plantenvernevelaar is handig!), inborstelen et een zachte varkensharen borstel en afnemen met een microfiber doek. De doek bekijken en uw neus ophalen bij het zien van de bevuiling.

-Leatherique olie goed schudden en aanbrengen met een zachte kwast. Hoekjes en kantjes niet vergeten, ook de stiksels en rond de knoppen. De bekelding van de CX is gedekverfd leder, dat merk je want waar de verflaag nog intact is, dringt de olie er amper in, waar de laag al wat afgesleten is (craquelures en de slijtvlakken van de ‘bil’ van de zetel) zuigt het er in. Vooral op de laatste foto zie je het goed.

Laat dat maar een tijdje er op staan, zorg dat het wat warm is (straalkacheltje aanzetten bvb) en als er droge plekken ontstaan mag je wel wat bijsmeren.

Alleen niet te veel oliën, want dan dringt de olie door het leder in de mousse, ik geloof iet dat dit interessant is voor de karkas van de zetel.

Na een dag of zo is de zetel wat vies (vettig, plakkerig, witte waas, kringen vuil)
Daarom weer een behandling met Prestine Clean: opspuiten, inwerken met zachte borstel of met je handen, afnemen.

Het leder is er frisser, schoner en wat belangrijker is, soepeler van geworden.

Nu het leder goed soepel is kan de kapotte naad worden hersteld (helaas geen foto’s)

Op de passagiersstoel was aan de instapzijde de stiknaad losgekomen en in het verleden met VISDRAAD Evil or Very Mad  Evil or Very Mad weer ineen geprutst. Visdraad snijdt en zo was ook het leder in de stikgaatjes uitgescheurd. Hoes er afgenomen (varkenskrammen doorknippen met een kniptang en hendel voor de verstelling van de rugleuning demonteren)

Nu volg ik een reeks cursussen “bekleding oldtimers” bij Syntra Asse(6 cursussen, voor oldtimerliefhebbers, niet om zelf bekleder te worden) dus ik heb mijn zetel meegenomen waar leraar en Citroënhater Yves de naad heeft gestikt, niet op de oorspronkelijke stiklijn maar een stukje naar binnen, omdat het leder daar was gescheurd.

Vervolgens heb ik de hoes er terug opgezet met lijm en nieuwe varkenskrammen.

Resultaat is heel mooi, alleen is de vorm aan de zijkant iets platter omdat er een neepje leer weg is door te stikken. Ook zag je nog een stukje mousse, maar daar hebben we het stukje leder dat onderaan de stoel hangt met het oog op toekomstige reparaties of als kleurstaal, in gelijmd. Bedankt Citroën voor dat lapje leder van 5 op 10 cm, het kwam goed van pas. Ik post nog foto’s van het resultaat.

De zetel aan de passagierskant heeft het minder erg, deze is voor nu zaterdag. Ik ga mijn best doen om er aan te denken foto’s te maken.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 mei 2009 12:45 PM
  [ # 143 ]

Lekker bezig!

Het gedekverfde leer is erg mooi. Als het lukt om de craquelee en kleursverschillen te behouden én soepel leer te hebben mag je trots zijn!

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 12 mei 2009 05:45 PM
  [ # 144 ]

Ziet er mooi uit! Mijn zetels zijn binnenkort ook aan de beurt. Ik moet er ook een stukje bij verven, was dat bij jou niet nodig? bij mij is op de ‘instapplek’ een stuk helemaal kaal.. Sad

groet
Yke

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 mei 2009 09:48 PM
  [ # 145 ]

daar heeft leatherique ook materiaal voor om in te kleuren.
http://www.leatherique.com
ik moet er ook nog mee aan de slag / eens proberen. heb dit nog niet
eerder gedaan. iemand hier ervaring met bijwerken/kleuren van leer ??

yke schreef:

Ziet er mooi uit! Mijn zetels zijn binnenkort ook aan de beurt. Ik moet er ook een stukje bij verven, was dat bij jou niet nodig? bij mij is op de ‘instapplek’ een stuk helemaal kaal.. Sad

groet
Yke

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 13 mei 2009 01:22 AM
  [ # 146 ]

Verven was niet nodig volgens Yves, ik heb foto’s (zie enkele paginas eerder) en da’s een beetje nep. Craquelures en zo geven het leder meer karakter. Als er een complete weggesleten plek is hebben we wel een ander verhaal.

Neem anders contact op met Lederfaktur.de, daar bestelde ik mijn olie.( BXsport heeft ginder voor leerverf geinformeerd voor zijn SM (we hebben de Leatherique samen besteld) en hij kan dat ook leveren, geen verf van het merk Leatherique maar iets dat minstens even goed is qua prijs/kwaliteit.

Ree heeft ervaring met verven, zie het topic van zijn CX.

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 13 mei 2009 01:37 AM
  [ # 147 ]

Hey,
Net de tip van Ree gekregen van een bedrijf dichter in de buurt die ook leatherique en alle bijbehorende producten doen. Ik kijk er naar uit om het zelf te gaan doen!
groet
Yke

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 mei 2009 01:40 AM
  [ # 148 ]
yke schreef:

Hey,
Net de tip van Ree gekregen van een bedrijf dichter in de buurt die ook leatherique en alle bijbehorende producten doen. Ik kijk er naar uit om het zelf te gaan doen!
groet
Yke

waar zit die dan ??
niet dat adres in duitsland ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 13 mei 2009 01:41 AM
  [ # 149 ]

Iets van ‘leerlooier’. Staat in geuren en kleuren in Ree zijn topic.

EDIT: http://www.lederonderhoudsproducten.leerlooier.nl/verf.html

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 mei 2009 11:53 AM
  [ # 150 ]

ff Surprisedfftopic
Gauthier,heb jij meer info over die syntra cursussen??
Ik ben ook geinterreseerd.
Ik meende dat ze daar ook carrosserie cursussen geven?

Profiel  

10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook