2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
bx 1.9 types?
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 08 mei 2009 02:36 PM
  [ # 16 ]

Iemand op het forum schreef eens dat het 19TZI blok het fijnste is dat er ooit in een bx is geplaatst. Hij kreeg nogal wat bijval. Waarom is dit zo’n fijn blok?

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 08 mei 2009 03:06 PM
  [ # 17 ]

Ik heb nog wel een aardige 19tzi in de aanbieding. Ik dacht 150dkm gelopen. Iets voor jouw?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 08 mei 2009 03:14 PM
  [ # 18 ]

Nu even niet, heb net een maand of 3 een BX-chic. Bevalt prima, maar naar mijn mening zuipt ie als een 1900 en presteert ie als een 1400. Daar baal ik achteraf wel een beetje van eigenlijk. Had ik liever een paar pk extra gehad.

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 mei 2009 03:34 PM
  [ # 19 ]

De 19TZI is als break veel met het GTI blok uitgerust, maar de 1.9 monopoint is een heerlijke motor gewoon lekker rustig is maar waar je ook goed mee door kunt rijden.

MAar zit je bijvoorbeeld in een file dan is dat een prettige motor die gewoon op zijn koppel doorrijdt. Neem dan bijvoorbeeld een 16V, daar is niet echt prettig stapvoets mee te rijden, hij gaat snel bokken en je merkt aan alles dat ie eigenlijk liever een toertje of 4000 hoger zit… minstens.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 08 mei 2009 03:45 PM
  [ # 20 ]

Ik heb op moment een 1.4 carb. 150A blokje.
Die zit nu pas tegen de 80.000 km dus daar kan ik nog wel een tijdje mee door. En ben dus ook nog niet van plan een andere te kopen. ik was alleen benieuwd naar alle verschillen tussen de auto’s en dan vooral de motorblokken.

Ik vind opzich een carb blok gewoon leuker. ik hou niet van elektronica. heb een auto liefst zo mechanisch mogelijk.

Ik heb met mijn 1.4 motortje in de winter nooit last gehad dat hij niet wilde starten.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 08 mei 2009 05:00 PM
  [ # 21 ]

Kun je ook gewoon mijn TZI gaan rijden, ben je ook klaar. Zitten trouwens ZX 16v velgen onder. En het kleine zij ruitje.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 08 mei 2009 08:24 PM
  [ # 22 ]
Thiezz schreef:

zo een TRS lijkt me wel wat. carburateur en een zijruitje. vind ik toch wel aardig staan en carbs vind ik fijner dan al die elektronica Wink

Wat zijn fijne blokken qua onderhoud enzo? zijn er blokken die echt bekend staan als brokkenblokken?

Carbs vind je fijnder dan al die elektronica tot je er achter komt dat steeds minder garages er mee overweg kunnen (al die lui gaan met pensioen), het steeds moeilijker wordt om een goeie te vinden, en het moeilijker wordt om ze netjes te laten lopen zonder te schrikken van het verbruik.

Injectie lijkt complex, maar daar zijn tenminste nog zat goeie onderdelen van die makkelijk te testen zijn, plus dat die computers vaak ook aangeven waar je moet zoeken. Daarnaast zijn de injectiesystemen in de BX nog relatief eenvoudig en elke hedendaagse goede monteur weet wat ie moet doen.

Persoonlijk heb ik een sterke voorkeur voor de 1905 monopoint uit de 19 TZI Berline. Heel groot koppel bij een heel laag toerental (max@3000tpm) en ~110 PK.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 08 mei 2009 08:27 PM
  [ # 23 ]
Thiezz schreef:

Ik vind opzich een carb blok gewoon leuker. ik hou niet van elektronica. heb een auto liefst zo mechanisch mogelijk.

Ik heb met mijn 1.4 motortje in de winter nooit last gehad dat hij niet wilde starten.

Ik zei 6 jaar geleden hetzelfde. Niks geen elektronica etc…

En mijn injectiebakken hebben me achteraf minder vaak in de steek gelaten dan mijn carbubakken.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 mei 2009 10:12 PM
  [ # 24 ]
Mechuccio schreef:

De 19TZI is als break veel met het GTI blok uitgerust, maar de 1.9 monopoint is een heerlijke motor gewoon lekker rustig is maar waar je ook goed mee door kunt rijden.

MAar zit je bijvoorbeeld in een file dan is dat een prettige motor die gewoon op zijn koppel doorrijdt. Neem dan bijvoorbeeld een 16V, daar is niet echt prettig stapvoets mee te rijden, hij gaat snel bokken en je merkt aan alles dat ie eigenlijk liever een toertje of 4000 hoger zit… minstens.

Ik vind een GTi met kat (zonder kat heb ik niet in gereden) ook prima te doen hoor. Dat rijdt zo weg met genoeg koppel onderin. Maar goed in een monopoint heb ik ook geen ervaring mee, 16v ook niet.

Als ik dat vergelijk met de CX Turbo dat rijdt veel lastiger in de file Rolling Eyes

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 mei 2009 10:16 PM
  [ # 25 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik vind een GTi met kat (zonder kat heb ik niet in gereden) ook prima te doen hoor. Dat rijdt zo weg met genoeg koppel onderin. Maar goed in een monopoint heb ik ook geen ervaring mee, 16v ook niet.

Als ik dat vergelijk met de CX Turbo dat rijdt veel lastiger in de file Rolling Eyes

Ja dat is waar, ik maakte ook alleen maar een vergelijk met de 16V tov de monopoint. de kat-gti laat zich ook zeer goed stapvoets bedienen.
Maar een 16V is inderdaad net als de GTIT niet zo prettig in de file, langzaam rijden wordt vaak bokken en ietsje gas en je knalt weg. Gelukkig hoef ik niet vaak in files te staan Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 mei 2009 10:33 PM
  [ # 26 ]
Mechuccio schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik vind een GTi met kat (zonder kat heb ik niet in gereden) ook prima te doen hoor. Dat rijdt zo weg met genoeg koppel onderin. Maar goed in een monopoint heb ik ook geen ervaring mee, 16v ook niet.

Als ik dat vergelijk met de CX Turbo dat rijdt veel lastiger in de file Rolling Eyes

Ja dat is waar, ik maakte ook alleen maar een vergelijk met de 16V tov de monopoint. de kat-gti laat zich ook zeer goed stapvoets bedienen.
Maar een 16V is inderdaad net als de GTIT niet zo prettig in de file, langzaam rijden wordt vaak bokken en ietsje gas en je knalt weg. Gelukkig hoef ik niet vaak in files te staan Very Happy

Ik normaal ook niet met de CX, maar vandaag wel half uurtje in gereden, dan ben je blij als je het gas weer in kan trappen dan komt de auto veel beter tot zijn recht Wink

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 mei 2009 10:49 PM
  [ # 27 ]

Inderdaad Very Happy het zijn toch beestjes die graag doen waar ze voor gemaakt zijn, en een langzaam vooruitschuivende parkeerplaats bezetten hoort daar toch echt niet bij!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 mei 2009 01:17 PM
  [ # 28 ]

het hangt allemaal van persoonlijke voorkeur af ben ik bang.

Relaxed toeren laag in toeren:
- injectie—> 1900 monopoint
- carb—> 1900 monocarb Laughing  (GT of TRS)

Lekker scheuren:
- injectie—> BX GTI DKZ blok (loopt lekker en relaxed)
        —> BX GTI B6a? blok (loopt hard maar beetje zenuwachtig soms (mijn mening)
        —> BX GTI 16v (brullen!! brullen! en nog is brullen! maar je kan ook heerlijk relaxed en zuinig toeren)
- carb   —> BX sport blok (carbs zijn wel lastig goed afgesteld te krijgen)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 10 mei 2009 02:57 AM
  [ # 29 ]

De GTI motoren DKZ en B6A zeg je, welke is dan de katloze?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 mei 2009 03:09 AM
  [ # 30 ]

De DKZ heeft een kat, de D6A niet.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook