Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
hoi mensen
ik heb mijn 2cv6 van 1983 weer helemaal in elkaar geknutseld en komende dinsdag ga ik er mee naar de apk na 8 jaar geschorst te zijn.
alles doet het weer en werkt goed echterrrrr….... heb ik geen alarmverlichting??????? : huh????
is dit trouwens een apk eis????
er zit wel ergens een groene uitrekknop maar die lijkt mij eerder van een mistachterlicht te zijn geweest ooit. er zit trouwens het oude dashbaord in
graag jullie reacties
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Inderdaad, alarmverlichting zit er niet op.
Ik meen dat in dat geval een gevarendriehoek verplicht is.
Groet, piet
Is niet verplicht, veel eenden hebben het niet!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Mocht je alsnog alarmverlichting willen hebben…
Hoogstwaarschijnlijk zit de bedrading er al wel (vanaf de fabriek), het enige dat je nodig hebt is een originele schakelaar. De bedrading met stekker zit achter de kilometerteller.
succes
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Mijn uit Duitsland geimporteerde eend heeft wel standaard alarmknipperlichten. In Duitsland was dit wel verplicht Deze eenden hebben geen mistlamp, maar een achteruitrijlamp.
Op de plaats van de mistlampschakelaar zit dan de schakelaar voor de alarmknipperlichten.
Er zijn universele setjes in de handel die je zelf in kunt bouwen zodat je alarmknipperlichten hebt. Ik heb ze wel eens bij een eendenboer zien liggen voor ik meen iets van 18 euro.
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
bedankt voor de antwoorden mensen
vandaag is ze mét steekproef en zónder alarmverlichting door de keuring gehobbeld
tevens online de schorsing opgezegd. en over ‘n dag of 5 als ik de nieuwe papieren heb mag ik er mee de straat op
jullie gaan mij tegenkomen
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Eenden zijn volgens mij nooit goedgekeurd mét alarmlichten, als ze erop zitten moeten ze wel goed werken! of je mag je de schakelaar eraf halen.
Zo had ik rolgordels achterin gemaakt, maar de wagen werd afgekeurd omdat de gordels niet goed terug rolden,( hoorden daar immers ook niet in) advies; of de gordels werken zoals het hoort!! of de hele zooi eruit !!! het werd de hele zooi eruit ! dan maar niet veilig achterin! Wel paradox he?
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
2CV’s zijn dus WEL goedgekeurd met (af fabriek, dus originele) alarmknipperlichten, waarschijnlijk alleen voor de Duitse markt.
Zoals al eerder vermeld heeft mijn uit Duitsland geimporteerde 2CV van 1990 alarmknipperlichten met een orginele schakelaar.
Op een aantal andere punten wijken deze “Duitse” 2CV’s wat af van de in NL geleverde exemplaren.
In NL met de APK geen enkel probleem dat er alarmknipperlichten op zitten (zolang ze maar werken) en het ontbreken van een mistachterlicht is eveneens geen enkel probleem.
Onze eend heb ik nieuw gekocht in 1983, deze wagen heb ik nog steeds! En achter de KMteller lag keurig netjes een stekker-blok mét alle aansluitingen! gewoon een originele schakelaar erin geplugt en knipperen maar
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)