7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 

Trilling in stoel… (VOOR XSARA-RIJDERS!!!)
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188

Gepost: 16 juli 2005 01:31 PM
  [ # 91 ]

zoals ik al zei; ik stel me enorm aan Wink

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 16 juli 2005 01:34 PM
  [ # 92 ]
arjan_verkade schreef:

niet aan doen!!!

kost meer dan het opleverd.
niet eens een sec dat merk je na paar weken niet eens meer.

gelukkig is het grootste probleem weg.
houden zo en genieten ervan Very Happy

Raar dat de motorsteun, dat rubber erin, ervoor zorgt dat de meeste trillingen verdwenen zijn uit stoel en chassis Confused

Later nog eens nieuw setje banden en klaar is Freddy weer Wink

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 juli 2005 03:23 PM
  [ # 93 ]
arjan_verkade schreef:

niet aan doen!!!

kost meer dan het opleverd.
niet eens een sec dat merk je na paar weken niet eens meer.

gelukkig is het grootste probleem weg.
houden zo en genieten ervan Very Happy

Nog even opgelet,
de trillinkjes zijn er nog steeds, wel al minder, en varieert ook per snelheid. Bij 130 of harder is het duidelijker te merken dan bij 100 tot 120. Het stuur doet nu dus ook mee.

Niks aan doen?
Aandrijfas moet je ook horen toch als die kapot is. Maar die is het niet, of wat zeg jij?

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juli 2005 05:51 PM
  [ # 94 ]

technisch heb ik er niet heel veel verstand van helaas Surprisedops:

maar aandrijfas moet je toch horen als je op een parkeerplaats stuur helemaal naar links of rechts draaid dan hoor je toch het een en het ander ratellen of tikken? (beide kanten op proberen)
(of is dat alleen als het erg is?)

ik zou nog steeds even proberen iemand te laten rijden die er meer verstand van heb.

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 juli 2005 11:07 PM
  [ # 95 ]

Ook het stuur trilt nu mee met de spontane trillingen. Het lijkt nu wel wat meer constant maar toch.

Het stuur trilt mee als ik harder dan 130 rij. Tot de 120 trilt alleen de auto en het stuur niet. Het begint te trillen boven de 100 a 110 km/u.

Ik wil binnenkort een set nieuwe banden aanschaffen, want ik denk dat ie daar inzit… Rechtsachter heeft ook wat hoogteslag, als je dat zo noemt. Ook als ik het stuur helemaal links of rechtsom draai hoor ik niks knakken ofzow, dus aandrijfas blijft heel sterk. Zei een vriend van me die monteur is ook al.

Het zal dus aan de banden liggen denk ik. Nu lijkt het wel dat als ik gas los laat, de trillingen ook wegblijven… Dus kan ook trilling van de motor zijn, zoals Arjen al beschreef in mijn andere topic waarin hij zelf met een 1.9d had gereden…

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 juli 2005 11:11 PM
  [ # 96 ]

Re: Xsara

M&M schreef:

Is deze Xsara geen schadebak geweest met slecht herstel ?? ... “zoveel” onverklaarbare euvels ...

Lijkt me niet. Ik kan aan de buitenkant niks ontdekken en ook de dealers weten van niks allemaal. Kunnen niks vinden wat op vroegere schade duidt. Dan had je toch iets moeten zien wat verbogen was of iets dergelijks.

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

Timski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41

Gepost: 26 juli 2005 11:59 PM
  [ # 97 ]

Aan de buitenkant zul je niks vinden. Dit proberen ze zo goed mogelijk te herstellen natuurlijk.  Wink
Trek in je kofferklep het matje eens omhoog of kijk in de motorruimte maar eens. Zie je daar vreemde dingen (butsen, lak weg, gedeukt, balken niet recht etc.) dan is de kans groot dat-ie schade heeft gehad.

Succes.

ga nu topgear kijken. Is volgens mijn vriendin nu op Smile

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 juli 2005 12:03 AM
  [ # 98 ]
Timski schreef:

Aan de buitenkant zul je niks vinden. Dit proberen ze zo goed mogelijk te herstellen natuurlijk.  Wink
Trek in je kofferklep het matje eens omhoog of kijk in de motorruimte maar eens. Zie je daar vreemde dingen (butsen, lak weg, gedeukt, balken niet recht etc.) dan is de kans groot dat-ie schade heeft gehad.

Succes.

ga nu topgear kijken. Is volgens mijn vriendin nu op Smile

Ik had al gekeken, en kan niks vinden… En ook volgens de dealer is er wat dat betreft niks aan de hand. Dus het moet ergens anders in zitten.

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 27 juli 2005 01:07 AM
  [ # 99 ]

Geef je het nu toch maar op met de auto?
Ik las net je advertentie op marktplaats. Wat voor auto gaat het hierna worden? Toch wel weer een citroen he?
In ieder geval heel veel succes met de verkoop van je xsara en de zoektocht/aankoop van een nieuwe!!

Xsara Coupe

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 juli 2005 01:11 AM
  [ # 100 ]
Xsara_Coupe schreef:

Geef je het nu toch maar op met de auto?
Ik las net je advertentie op marktplaats. Wat voor auto gaat het hierna worden? Toch wel weer een citroen he?
In ieder geval heel veel succes met de verkoop van je xsara en de zoektocht/aankoop van een nieuwe!!

Xsara Coupe

Ik wil opzich wel weer graag een Citroen hebben ja. Het comfort bevalt goed. En ja, ik ben het een beetje zat.

Straks is er nog van alles aan de hand misschien met de auto, en ik heb geen zin om er nog meer geld in te steken. Heb incl. die uitlaat, motorsteun en al het balanceren en uitlijnen al zowat EUR. 800 uitgegeven, en dat vind ik iets teveel van het goede.

Ik vind het een schitterende auto, en wil hem ook graag blijven rijden, daar niet van, maar ik ben bang voor meer aankomende kosten…

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 juli 2005 01:12 AM
  [ # 101 ]

ja ik zie de het ook op marktplaats
wat zijn je ideeën hier over?

is het niet een idee om bij een dealer een Xsara 1.9D op te zoeken en in die een testrit te maken zodat je weet hoe die rijdt dan weet je of het in de jouwe allemaal klopt Wink

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 juli 2005 01:15 AM
  [ # 102 ]
arjan_verkade schreef:

ja ik zie de het ook op marktplaats
wat zijn je ideeën hier over?

is het niet een idee om bij een dealer een Xsara 1.9D op te zoeken en in die een testrit te maken zodat je weet hoe die rijdt dan weet je of het in de jouwe allemaal klopt Wink

Ja, maar ook die diesellucht die door niemand wordt achterhaald waar hij vandaan komt… en dan krijg ik de suggestie dat het misschien wel een schadebak is geweest enz…

Ik ben het een beetje zat eerlijk gezegd. Ik wil dolgraag oplossingen proberen, als ik maar wist dat dat zou helpen. Ik kan wel nieuwe banden gaan monteren, maar straks is dat het ook niet, hup, weer 100 euro kwijt…

oh ja, p.s. is dit een goede prijs?

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 juli 2005 01:21 AM
  [ # 103 ]

tja prijs durf ik niet veel over te zeggen

ligt er denk ook aan hoeveel je er zelf voor betaald heb?
jij heb een dealer prijs betaald zover ik begreep?
met of zonder garantie?

wil je echt weer bezine gaan rijden, of is dat alleen een verkoop argument? Wink

Profiel  

freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 juli 2005 01:24 AM
  [ # 104 ]
arjan_verkade schreef:

tja prijs durf ik niet veel over te zeggen

ligt er denk ook aan hoeveel je er zelf voor betaald heb?
jij heb een dealer prijs betaald zover ik begreep?
met of zonder garantie?

wil je echt weer bezine gaan rijden, of is dat alleen een verkoop argument? Wink

Ik ga binnenkort weer dichter in de buurt werken. Niet meer in Hilversum, maar in Ede. Dus dan zit ik op zo’n 25.000km per jaar. Dus ik wil dan weer graag benzine gaan rijden jah.

Ik heb er 3250,- voor betaald, zonder garantie.

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 juli 2005 01:28 AM
  [ # 105 ]

dan is de prijs denk ik wel goed.
alleen houd er rekening mee dat ze op marktplaats graag afdingen Wink

dus binnenkort een bezine Xsara?
of wordt het toch wat anders?

Profiel  

7 van de 9