14 van de 36
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
SM ontstekingen, de mogelijkheden
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 mei 2009 08:34 PM
  [ # 196 ]

NEEN,NEEN!! is een lijm of vulmiddel,of fixeermiddel,or wathever,want het is uitgehard. Wink
Het zal waarschijnlijk wel niet dienen om het triggerwiel te bevestigen,want dat zit ook geschroefd.
Maar de rotor,zoals Waterman771 zegt,zit normaal ook met een schroef bevestigd omdat de rotor uitgefreesd of gedraaid is. Of de as afgedraaid.Deze rotor heeft GEEN schroef bevestiging.
Maar de VDL ontsteking,hier, zit zowel aan de trigger als aan de rotor,gefixeerd met deze drab!!
En hou mij niet voor gek,want ik heb ze in mijn handen gehad. Confused

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 mei 2009 08:36 PM
  [ # 197 ]

Mss weet sans pareil meer hier over. Wink
Ik vermoed dat hij ze ook wel in zijn handen zal gehad hebben,voor verzending. Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2009 08:38 PM
  [ # 198 ]

bloop. Ik heb een VDL thuis liggen. De rotor kan er gewoon af en zit met een veerklemmetje in een uitgefreest spleetje. De rotor is helemaal standaard…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 mei 2009 08:45 PM
  [ # 199 ]

Dat kan best zijn,Joris,maar ik kan toch niet anders zeggen,dan ik vaststel? Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 mei 2009 09:24 PM
  [ # 200 ]

Het hangt er een beetje vanaf welke variant je precies hebt. Er zijn door de jaren heen wel wat variaties geweest van de VDL ontstekingen. Ik heb zelf nog nooit een gelijmde gezien, wel verschillende rotorvariaties. De meest recente variant kan de rotor zover ik weet gewoon eenvoudig gewisseld worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 10 mei 2009 02:11 AM
  [ # 201 ]

Ik heb deze stekker van een BX gehaald met 2 draaden en een massa draad. Is dat de juiste? zie link.
Zodra je de rotor pas maakt door vijlen of boren heb je dan geen problemen met het contact plaatje in de rotor?
Het lijkt mij beter de as af te draaien en er gelijk een spiebaan in te maken voor het triggerwiel. Of moet je die ten aller tijden nog kunnen verstellen?

Thanks

http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSM09?authkey=Gv1sRgCJrkt8HDr6zImgE#5333932002347804226

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2009 02:16 AM
  [ # 202 ]

Het is de goede! Maar, het triggerwiel kun je écht het beste met een verstel-mogelijkheid op de as monteren. Geloof me, VDL heeft daar lang over nagedacht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 10 mei 2009 11:12 AM
  [ # 203 ]

Ok thx. Yuri.

Er is ook geen haar op m’n hoofd die twijfelt aan de deskundigheid van VDL.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 mei 2009 02:21 PM
  [ # 204 ]
U-Niek schreef:

Zodra je de rotor pas maakt door vijlen of boren heb je dan geen problemen met het contact plaatje in de rotor?
Het lijkt mij beter de as af te draaien en er gelijk een spiebaan in te maken voor het triggerwiel. Of moet je die ten aller tijden nog kunnen verstellen?

Dacht ik ook hoor,maar dat is geen contact plaatje,maar een veertje welk hier in zit om de rotor te bevestigen op de originele as van een peug 506 of volvo consoorten.
As afdraaien,is eigenlijk het best,dan hoef je bij een eventuele rotor wissel,geen aanpassing meer uit te voeren. Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 mei 2009 02:26 PM
  [ # 205 ]

Die naakte massadraad in Uw kabelbundel,word niet altijd gebruikt door VDL. hij steekt er meestal een andere massadraad in de stekker,welke onmiddelijk naar een massapunt loopt,buiten de draadbundel om.
Het hangt er allemaal vannaf welke ontstekingsmodule gebruikt word: nl. een 4 pins of een 7 pins Wink

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 21 mei 2009 02:00 AM
  [ # 206 ]

Het zal niet lang meer duren voor dat hier ook de onsteking klaar is.
Aan het triggerwiel moet hier en daar nog wat gewerkt worden. We hebben echter het volste vertrouwen dat het goed gaat komen. Alleen rest nu nog de vraag hoe kom ik aan de afstelgegevens van de onsteking..??

http://picasaweb.google.nl/U.niek63/Onsteking?authkey=Gv1sRgCK670s7YyKH-1gE#5338012409108365618

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 mei 2009 02:32 AM
  [ # 207 ]

Niek, dat ziet er echt heel goed uit!!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 21 mei 2009 11:09 AM
  [ # 208 ]

Thanks!
De credits liggen hier wel voor een groot gedeelte bij mijn buurman. Die heeft de pas ringen voor de verdeelkap en het triggerwiel gemaakt.
Het triggerwiel bestaat uit 3 ringen 2 met de nokjes en 1 met 3 verzonken inbusboutjes. Dit geheel is op vrijwel onzichtbare manier aan elkaar gelast, ik geloof met stikstof o.i.d.

Met de komende 2 lange weekende in zicht hoop de onsteking te kunnen gaan testen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 mei 2009 11:12 AM
  [ # 209 ]

Niek, ik zag op de foto ook nog een ring die IN de verdelerkap zat. Waar is die dan voor? Het lijkt me dat je de verdelerkap toch gewoon koud op die door jullie gemaakte pasring plaatst?

Nogmaals: erg mooi!! Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 mei 2009 12:22 PM
  [ # 210 ]

Heel knap en proper werk,Niek!! Wink

Profiel  
 
 
14 van de 36
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook