Goedemiddag mensen,
ik heb hier in het verleden via via, een leuke ecu box kunnen regelen.
De ecu box is al een tijdje aangesloten aan de onderdelen in de auto, alleen gebeuren er rare dingen. Als het contact wordt gemaakt dan slaat bijvoorbeeld de toerenteller naar 3000 toeren, en meer van deze rare verschijnselen.
Waar het probleem ligt is onduidelijk, het zou wellicht een massaprobleem kunnen zijn.
Nou is mijn vraag eigenlijk, of er iemand in de omgeving eindhoven/helmond een keer tijd/zin heeft om te komen kijken, en misschien dit akelige probleem op te lossen, dit natuurlijk tegen vergoeding.
Als iemand er hier zoveel verstand van heeft dan he.
De zx staat ondertussen al iets van 2 jaar stil, omdat de motor vervangen is maar de bedrading niet helemaal lekker zit.
groeten,
Younes
ZX-Cruiser schreef:Heb je wel de goeie ECU dan ?
Jazeker, die ECU komt als het goed is bij mij vandaan, tenminste de plaatst Helmond en het probleem met de toerenteller.
Voor ik dat ding had opgestuurd hadden we per tel. de nummers op de ECU’s gecontroleerd.
De betreffende ECU komt uit de Sloop ZX-Aura van vorig jaar, dat ding is uit een rijdende auto gehaald en is dus goed.
Hello,
ja dat klopt ja, hij komt van een rijdende auto, ik heb die kunnen overnemen van ZX1.4i < moderator, maar we krijgen hem er niet goed op aangesloten, en er gebeuren vreemde dingen , dus graag hulp
Ik zal je een seintje geven als ik eens in de buurt ben.
Wat je ook kan doen is de masterbase DVD bestellen (gratis) op http://www.masterbase.nl
Hiermee kun je onderdelen enzo opzoeken.
Er word ook een 2e programma geinstalleerd met een 30 dagen probeer licentie, dit is een programma met technische gegevens van auto’s. Hierin kun je ook beknopte info vinden over aanhaalmomenten enzo.
Wat voor jou interessant is dat je ook fouten kan opsporen, per onderdeel word dan exact aangegeven hoe en waar (op welke pennen) je kan meten om te controleren. Zie onderstaand plaatje als voorbeeld van een ZX1.6i
(Sorry dat het plaatje een beetje groot is, maar anders was het niet scherp meer)
Hey bedankt voor de software, ik zal het installeren, misschien dat me vader er raad mee weet. Ik heb gisteren in Helmond een garage gebeld, er was 1 iemand die bereid was alles opnieuw door te meten, maar dan wilde hij 40 euro per uur !!!!!
Aangezien hij me niet ongeveer aan kon geven hoe lang het zou duren, en ik dus niet weet hoe duur het in totaal wordt, heb ik het maar niet gedaan.
Khoop nu wel da het lukt met die software, maar ik reken er zeker nie op .
Dominate schreef:Khoop nu wel da het lukt met die software, maar ik reken er zeker nie op .
Je komt wellicht een stuk dichterbij het probleem, in iedergeval suc6