2 van de 2
 < Vorige 1 2

Ombouw CX break naar familiale?
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 08 mei 2009 01:56 PM
  [ # 16 ]
Tinfoil schreef:

even een klein beetje off topic:

een familiale heeft op de middelste zitplaatsen van de 2e en 3e rij heupgordels. Zou het mogelijk zijn daar op de één of andere manier rolgordels (van een berline) op te prutsen?

Ik denk het wel.

Tinfoil schreef:

Gezien de eenvoud van monteren in een berline, lijkt het me geen probleem, zolang je een montagepunt kunt vinden/maken.
Is de rugleuning van de stoel sterk genoeg om daar aan de achterkant het rolmechanisme aan te bevestigen?

Ik weet zeker van niet Laughing

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 09 mei 2009 04:42 AM
  [ # 17 ]

Rolgordel met staalkabel aan chassis verankeren. Doen ze in bestelbussen ook daar waar het tussenschot naar vooren moet vanwege grijskenteken eisen.

Mocht er echt spanning op komen en losschieten, dan vangt de staal kabel hem op.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1282

Gepost: 09 mei 2009 11:29 AM
  [ # 18 ]
GoodOldDiesel schreef:

Rolgordel met staalkabel aan chassis verankeren. Doen ze in bestelbussen ook daar waar het tussenschot naar vooren moet vanwege grijskenteken eisen.

Mocht er echt spanning op komen en losschieten, dan vangt de staal kabel hem op.

ik neem aan dat je dan de bodemplaat bedoelt; iets anders kan ik zo snel niet bedenken. Dat lijkt me dan moeilijk ivm de lengte van de gordel; ik kijg de gordel in mijn berline al nauwelijks om een maxi-cosi heen gewerkt…

Als je het anders bedoelt: foto?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 mei 2009 11:46 AM
  [ # 19 ]

Er zijn verlengstukken te verkrijgen voor gordels. Misschien kan je daar wat mee.

Hier alvast een idee van wat ik bedoel:

Ga eens kijken bij een tuningshop. En vraag naar zoiets.

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 10 mei 2009 02:56 AM
  [ # 20 ]
Tinfoil schreef:
GoodOldDiesel schreef:

ik neem aan dat je dan de bodemplaat bedoelt; iets anders kan ik zo snel niet bedenken. Dat lijkt me dan moeilijk ivm de lengte van de gordel; ik kijg de gordel in mijn berline al nauwelijks om een maxi-cosi heen gewerkt…

Als je het anders bedoelt: foto?

Je hebt het over om de gordel aan de rugleuning te monteren, normaal gaat dit goed, alleen bij aanrijding oid zou de rugleuning te zwak zijn en de gordel afbreken.

Daarom maak je een extra staalkabel vast aan de beugel van de rolgordel, allicht klein gaatje in de bevestingsbeugel boren. Andere end van de staalkabel maak je idd aan de bodemplaat vast.

Mocht de rolgordel van je rugleuning afschieten, dan vangt de staalkabel hem op.

Wij hebben het anders gedaan met de maxi-cosi-dingens. We hebben oneven gedeelde achterbank. Om de smalste gedeelte heb ik een spanband rond om de zitting gelegd. Deze gebruik ik voor de onderste gordel punt van de cosi. De autogordel leg ik eromheen.

Bij andere auto ben ik nog wat drastischer te werk gegaan en heb ik een achtergordel afgerold, van mechanisme verwijdert en vervangen door een voorgordel, deze zijn langer namelijk. Alleen de veer moest iets meer op spanning worden gebracht… Kwestie van experimenteren zeg maar.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 mei 2009 03:08 AM
  [ # 21 ]

Dat is mooi, dat geëxperimenteer, maar ik denk dat bij eventuele controle de overheid het niet eens is met het geëxperimenteer.
Hoe degelijk het ook mag zijn.
Gekeurde dingen willen ze zien.

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 10 mei 2009 12:07 PM
  [ # 22 ]
garagestmarien schreef:

Dat is mooi, dat geëxperimenteer, maar ik denk dat bij eventuele controle de overheid het niet eens is met het geëxperimenteer.
Hoe degelijk het ook mag zijn.
Gekeurde dingen willen ze zien.

We leven in NL, hier moet alles deugdelijk uitzien…..

Heb destijds een bank in een LT gebouwd welk niet orgineel was, mail contact met de RDW gehad, maar er zijn geen andere eisen dan dat het deugdelijk bevestigd moet zijn.

En dat geexperimiteer doel ik meer op: Proefondervindelijk vaststellen wat de beste metode voor vastzetten van je maxi-cosi is, maar dat is zo’n lange zin….

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 mei 2009 12:23 PM
  [ # 23 ]

Okay, dan is het goed.  Wink

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook