Rijd ik net terug van de garage naar mn werk ging alles goed. Totdat ik bij een stoplicht stond en ff doortrok naar 140. Hij hield een beetje in op een gegeven moment en het acculampje ging branden. Ik had toen de auto uitgezet en weer gestart maar lampje ging niet weg. De stuurbekrachtiging en rembekrachtiging werkte ook niet meer. Gelukkig was ik op 2 km van mijn werk en voor mn werk uitgezet en weer gestart en hij klonk heel beroerd (3 poten?). Gelijk ANWB gebeld en die zouden zo komen….
Totaal aantal Berichten: 391
- Xsara 1.4i coupe
Tsjonge,,, Je hebt wel geluk met je wagen zeg…
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Nu opeens ja… kan toch geen toeval zijn!? Ik vermoed dat het de dynamo is…
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
dat is wel ECHT bagger, heeft je wagen net een week in de garage gestaan, ga hij weer direct kapot,
Ik leef met je mee!!! Sterkte
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Het valt gelukkig mee. De multiriem is los gelopen waardoor ik geen stuurbekrachtiging meer had. Hij heeft deze geprobeerd vast te zetten maar dat is niet helemaal gelukt. De spanner komt namelijk weer ietsjes los waarna het weer kan gebeuren. Ik rijd zo ff naar de garage om te kijken wat hun eraan kunnen doen.
Oja, hier nog een plaatje van de beste man van de ANWB die mij geholpen heeft op een vriendelijke manier.
- Xsara 1.6i Coupe
das wel echt minder, ik weet nog ooit met onze picaso, daar viel de hele dynamo eronder uit. volgens mij rijd dat best raar als je alles ineens kwijt bent van stuurbekrachting en zo.
ik hoop voor je dat ze hem snel gemaakt hebben in de garage!!!!
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Totaal aantal Berichten: 229
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Sjezus zeg!
Het zit je echt niet mee! Ben benieuwd hoe de garageman reageert.
Inmiddels al bij de garage geweest en die heeft die spanrol van de multiriem nu definitief goed vast gezet. Ben nu wel erg blij weer met de xsara want ze rijd weer geweldig. Ook is het luchtfilter van K&N weer geplaatst en je merkt het verschil direct weer, wat een respons op het gaspedaal zit er dan! Ga van het weekend de wagen ff wassen en mooie plaatjes maken
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Nou da is ook niet leuk steeds van die mankementen zeg! Ik hoop voor je dat ie nog gewoon goed blijft lopen zonder verdere problemen
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
d-riem was toch vervangen?
Tja dan moet die multiriem er nu eenmaal af. Foutje maken is menselijk, als het maar op een nette manier wordt opgelost.
Het maakt het er niet leuker op, maar je moet er wel begrip voor hebben.
Het belangrijkste is dat het weer opgelost is
(hopelijk op een nette manier!)
Arjan Verkade schreef:d-riem was toch vervangen?
Tja dan moet die multiriem er nu eenmaal af. Foutje maken is menselijk, als het maar op een nette manier wordt opgelost.Het maakt het er niet leuker op, maar je moet er wel begrip voor hebben.
Het belangrijkste is dat het weer opgelost is
(hopelijk op een nette manier!)
Ja, die is vervangen ja. Ik ben naar zo’n zelfde garage geweest alleen in de plaats waar ik werk. Toen ik daar heen reed heb ik wel héél rustig aan gereden. De monteur daar had zijn werk stil gelegd en gelijk mijn auto naar binnen gereden om er gelijk mee aan de slag te gaan, dat vond ik wel super! Na een half uur ongeveer kon ik weer verder en heb ik de xsara eens flink op de staart getrapt, heerlijk!
Gister de auto gewassen en vandaag op een mooie locatie even foto’s gemaakt (al zeg ik het zelf).
En de schades…:
Van de vorige eigenaar wat opgedroogd vogelpoep, dacht eerst dat het plakband was oid.
Lak wat los liet tijdens een wasbeurt…
Steenslag op het zijpaneel toen ik over de Nieuw Hollandse Brug reed. Er zit ook nog een pitje boven mijn grill, maar voor de rest ziet het er goed uit van voren!
Kras op linker achter paneel
Best wel wat lakschade op linker achterdeur
En de bekende teervlekken die ik zo 1,2,3 niet wegkrijg…
- Xsara 1.6i Coupe
Ziet er heel goed uit!!! voor de krasjes en puntjes moet je zo`n lakstift halen, lekker dik smeren, en dan met kras verwijderaar overheen, helemaal perfect!!!
maar ziet er echt goed uit, wil hem wel eens in het echt bewonderen!!!
Citroen Xsara 1.6 Coupe
j-wvb schreef:Ziet er heel goed uit!!! voor de krasjes en puntjes moet je zo`n lakstift halen, lekker dik smeren, en dan met kras verwijderaar overheen, helemaal perfect!!!
maar ziet er echt goed uit, wil hem wel eens in het echt bewonderen!!!
thx! Anders moet je volgende week zondag maar met jeroen meegaan naar de Citrosport meeting. Gert zal er ook zijn!
- Xsara 1.6i Coupe
naa, dat gaat me al niet meer lukken, volgende keer beter
Citroen Xsara 1.6 Coupe