




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:bogaard77 schreef:Dan haakt je tweede trap. Voorzichtig het afstelschroefje een heel klein beetje indraaien.
Denk dat je gelijk hebt, nu eerst de boel ingespoten met kruipolie om alles beetje gangbaar te maken, misschien is dat wel voldoende.
Het blok/caburateur heeft jaar stilgestaan…
Bleek afdoende, na 25 keer heen en weer bewegen (bij stilstaande motor).
Verder gisteren het interieur beetje opgeknapt door twee bruine skai stoelen te monteren ipv de oude okergele. Bevallen prima, eerste keer dat ik op skai zit
Iemand met interesse in de oude zetels, soms?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:En dan karren maar!
Nu alweer 2000 km verder geraakt: verbruik gemeten over 346 km, met 40.2 liter LPG komt dit uit op 1:8.6!
Een tevreden mens aan deze kant van het beeldscherm
Gisteren begonnen met het volgende project, de break http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=922978#922978





Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
1:8.6!
Keurig netjes. Laat de lente maar komen





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Vandaag een geklapte voorraadbol vervangen: op de brug, lange beitel, korte klap: los!
Bol kon er niet af, dus steun onder carter, brug beetje zakken (=motor beetje uit de steunen), bol er af.
Andere bol uit magazijn er weer op, brug weer omhoog, testdraaien, geen lekkage: klaar!
Op weg naar nóg meer kilometers





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
DriverD schreef:Goed bezig!
kKan nu af en toe over een brug beschikken, scheelt een bérg werk met opkrikken, zekeren en kruip door/sluip door





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat een watje ben jij!
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geintje hoor, nog steeds goed bezig!
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Een brug om te werken is zoooooooo fijn…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
DriverD schreef:Wat een watje ben jij!
Ik drink LHM uit een limonadeglas…





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Met rietje en parapluutje?
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Ik houd het toch liever bij bier uit een flesje. Maar ja, ik laat ook meestal aan m’n DS sleutelen. ops:





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:Op weg naar nóg meer kilometers
Helaas heeft Eva weer motorproblemen…
Koude start, warme start gaat goed, als altijd.
Koude motor, normaal geluid, warme motor rammelen met optrekken.
Zonder belasting (warme motor) geen/nauwelijks gerammel.
Het rammelen begon zo’n 3000 kilometer geleden, maar wordt snel erger: durf eigenlijk niet meer zonder wegenwachtpasje de deur uit
Natuurlijk op het oor en helemaal via dit forum lastig vast te stellen wat er nu om precies versleten en defect is, maar….
Zou dit verschijnsel verklaard kunnen worden door een defect aan de cylinderkop, dan denk ik aan een gebroken klep of een mankement aan een tuimelaar?
Anders moet ik mij vasthouden aan versleten drijfstanglagers en moet dit blok er óók weer uit
O ja, brandstofverbruik is ongewijzigd, voor wat het waard is.














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Belast rammelen? ik vrees toch écht voor een drijfstanglager…. waarom koud niet? Dan is de olie koud en dus veel dikker. Dat heft de speling op…
Minderrrrrrrrr….....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heeft het zin om een voor een de bougiekabels te ‘lossen’, en zo vast te stellen of er maar eentje kapot is?
Die zou dan van onderaf te bereiken zijn (na uitbouw uiteraard), en dan kan de kop blijven zitten (low-budget, veel werk dus) :