Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GS achterbollen worden zeldzaam…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De meeste GS-rijders wisselen die toch niet: Te moeilijk…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik heb ze nog wel gevonden hoor. Over een paar weken gaan ze erop. De aansluitingen naar de veercylinder staan al een tijdje te weken in de kruipolie voor het geval dat….
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb een 2de hands BX14 bolletje een beetje laten opboren. Prima.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Paasmaandag op de N201 bij Rijsenhout…....
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mooi! heb je toevallig ook nog een foto waar de hele auto opstaat?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Jazeker! Zie hier .
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mach2 schreef:
Ook de sierstrips die er half afhingen maar helemaal verwijderd. Met de föhn ging dat heel mooi. Het is nu een net basis-GSje.
veel mooier vind ik persoonlijk, zo zonder die sierstrips. vette bak!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Vandaag nieuwe bollen erop gezet. Vóór had ik al gedaan, achter nog niet. Op de brug ging dat heel goed. Dank voor de beschrijving van Dhr. J Bogaard. De nippels gingen goed los. Ik heb de veerelementen er helemaal uitgehaald, dat vond ik het beste werken. Verder het LHM vat eruit gehaald en schoongemaakt, nieuwe olie erin (de oude was donkerbruin en in het vat zat een dikke laag grijze oliemeuk) en daarna het systeem doorgespoeld. Nu veert ze echt geweldig!
Wel nog een probleempje; het klapperen op korte oneffenheden wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de binnenste stuurkogels waar bij mij aan beide kanten flinke speling op zit. Ik kon dat nu op de brug mooi zien door het wiel te bewegen. De vraag is; zijn die nog te koop?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Inmiddels heb ik twee nieuwe stuurkogels kunnen vinden. Het erop zetten durf ik wel aan, maar ik weet niet of ik na montage de sporing/uitlijning weer helemaal goedkrijg. Nu begreep ik van een oud monteur dat uitlijnen van een GS lastig is met de moderne apparatuur omdat de achterwielen achter het spatbord verborgen zitten. Met bepaalde oude uitlijnapparatuur schijnt dat wel te kunnen. Heeft iemand idee waar ik dat zou kunnen laten doen?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik doe het al jaren met een rolmaat.
Gewoon van de ene band naar de andere , dezelfde gleuf in het profiel pakken.
Aan het profiel te zien slijt het niet scheef af en de GS’en trekken nooit naar 1 kant. Gaat dus prima.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ok, ga ik dat proberen. Als ik het goed begrijp, meet je aan de voorzijde de standen tussen dezelfde profielgoot van de banden en vervolgens aan de achterzijde van de banden. Als de afstanden gelijk zijn, staan de wielen goed uitgelijnd?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Ik heb het vroeger ook gedaan (met pa) maar dan gingen we op de velg meten, iets nauwkeuriger dan de band.
Vooraan hielden we een maat aan van 1 tot 2 mm kleiner dan de achterkant .
De reden hiervoor zou zijn dat de wielen iets open gaan bij het rijden, wegdrukken speling etc.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Mach2 schreef:Ok, ga ik dat proberen. Als ik het goed begrijp, meet je aan de voorzijde de standen tussen dezelfde profielgoot van de banden en vervolgens aan de achterzijde van de banden. Als de afstanden gelijk zijn, staan de wielen goed uitgelijnd?
Ja , precies.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
paso schreef:Ik heb het vroeger ook gedaan (met pa) maar dan gingen we op de velg meten, iets nauwkeuriger dan de band.
Vooraan hielden we een maat aan van 1 tot 2 mm kleiner dan de achterkant .
De reden hiervoor zou zijn dat de wielen iets open gaan bij het rijden, wegdrukken speling etc.
Zullen ze daar met de fabrieks gegevens voor het uitlijnen geen rekening mee hebben gehouden?