Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zie het al gebeuren, ben je net lekker aan het inhalen, kan je auto ineens niet meer harder dan 70Km/uur!
In theorie is het natuurlijk een goed idee, als je de snelheid gaat aanpassen aan de doorvoercapaciteit dan zal er geen file meer ontstaan. Maar zal het practisch toepasbaar zijn?
Re: Proefballon; ‘Slimme snelheidsbegrenzers in alle auto’s’
patje74 schreef:
Ik zie het al gebeuren, ben je net lekker aan het inhalen, kan je auto ineens niet meer harder dan 70Km/uur!
In theorie is het natuurlijk een goed idee, als je de snelheid gaat aanpassen aan de doorvoercapaciteit dan zal er geen file meer ontstaan. Maar zal het practisch toepasbaar zijn?
Brrr. ik moet er niet aan denken. Gaan ze het natuurlijk ook s’-nachts bij “wegwerkzaamheden” gebruiken waarbij de 20 km vierbaans A12 gaan afzetten omdat er aan de linkerkant ergens een bermpaaltje scheef staat.
Re: Proefballon; ‘Slimme snelheidsbegrenzers in alle auto’s’
patje74 schreef:
Ik zie het al gebeuren, ben je net lekker aan het inhalen, kan je auto ineens niet meer harder dan 70Km/uur!
In theorie is het natuurlijk een goed idee, als je de snelheid gaat aanpassen aan de doorvoercapaciteit dan zal er geen file meer ontstaan. Maar zal het practisch toepasbaar zijn?
Je krijgt toch een PUNTHOOFD van die *#_(*$#)@$*@#_($*!!!(_*#$#_( regering, waar bemoeien ze zich mee. Het land van de regeltjes, moet balkie weer een voorbeeldsfunctie geven aan de grote heren in europa. Verhuizen naar buitenland word steeds aantrekkelijker.
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
alsjeblieft niet zeg
dan val ik helemaal in slaap snachts
Flauwekul bericht. Als oma dan 60 gaat rijden waar je 80 mag, ben je geen steek verder. Laat ze maar een systeem bedenken waarmee de minimale afstand tot elkaar gecontroleerd wordt. Met een paar bumperklevers, die meer remmen dan gas geven, heb je snel een file georganiseerd.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik zie meer in een soort doorontwikkeling…
op de rechterbaan gaat het systeem je minimaal 80 laten rijden
op de middelste baan minimaal 120
en op de rechterbaan net ff harder dan de man achter je.
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
erik wijngaarden schreef:
en op de rechterbaan net ff harder dan de man achter je.
linkerbaan bedoel je?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
arjan_verkade schreef:erik wijngaarden schreef:
en op de rechterbaan net ff harder dan de man achter je.
linkerbaan bedoel je?
ja dat bedoel ik ja, alhoewel het op de rechterbaan ook zou kunnen werken.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ja, het “don’t change lane” systeem, lijkt me wel een experiment waard!
Nog meer lapmiddelen, en big brother controls your car! Maak van de auto een soort openbaar vervoer, haak aan in het treintje zodat we wellicht nog 1% meer autootjes op ons structureel onderbemeten wegennet kunnen proppen.
Asfalt is een vies woord geworden…
Toch wordt de EU-richtlijn die bepaalt dat je op rijbewijs B lichte motorfietsen mag besturen maar niet doorgevoerd!
Ik voel wel wat voor een motorfietsenstrook, evt uit te breiden naar meerdere, er passen er twee op de plek van 1 autostrook. Dergelijk individueel vervoer is de enige manier om de schaarse vierkante meters asfalt WEL meer capaciteit te geven. Er zal vanzelf een markt komen voor een soort overdekte motorfietsen zodat weer en wind geen probleem meer is. Maak die dingen in de lease interessant (bijtelling afschaffen ofzo) en je hebt de echte oplossing voor het fileprobleem, als je per se geen asfalt bij wil leggen. Verdubbelt zomaar de capaciteit van je wegen. Laat die dingen op PPO-dieselmotoren draaien met actieve roetfilters en je bent helemaal klaar voor Kyoto zelfs.
Iedere forens in z’n eentje in de tegenwoordig gemiddelde bestelbus c.q. luchtbel op wielen (ruimtewagen) is natuurlijk je reinste asfaltverspilling. Om van energie, milieu en fossiele brandstoffen maar niet te spreken. Openbaar vervoer en carpooling blijken in de praktijk toch onvoldoende te werken, dan maar het individueel vervoer beter uitwerken.
Een andere oplossing is nu eindelijk van overheidswege HARD werken aan spreiding . Niet meer elke gemeente z’n eigen subsidies en regelingen om bedrijvigheid aan te trekken (netto resultaat = NUL!) maar een gecoordineerde effort om het bedrijfsleven te spreiden UIT de randstad en UIT de grote steden. Goed voor de werkgelegenheid in regio’s waar nu bijna geen baan te vinden is, en goed tegen het fileprobleem. Het is dan ook ineens niet meer interessant om ver van je werk te gaan wonen. Nu zitten alle bedrijven op een kluitje in de grote steden en is het platteland de enige plek om enigszins betaalbaar te wonen - vind je het gek dat je dan een structureel vervoersprobleem krijgt…!!
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik denk dat hiermee hetzelfde geldt als voor veel privacy overwegingen. Vertrouwen we de overheid voldoende om goed met de capaciteit om onze maximumsnelheid te begrenzen over te gaan, of denken we dat ze daar niet toe in staat zijn?
Naar mijn mening is dat tweede het geval. Ik vertrouw de overheid gewoon niet met zo’n middel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@web
Je hebt een aantal interessante ideen hierover. Helaas liggen die oplossingen nog niet voor handen en kosten die geld.
Ik heb het idee dat onze regering liever de problemen houdt en geld binnenkrijgt dan dat ze de problemen oplossen.
Sterker nog, men ziet een (schijn) oplossing in het duurder maken van probleemveroorzakers. Neem nu de diesels, men wilde de houderschapsbelasting van diesels weer eens opkrikken omdat ze veel vervuilen, onder de mom van “de vervuiler betaald”.
Dit lost totaal geen problemen op, we hebben al lang bewezen dat we toch onze kilometers wel blijven maken als het duurder wordt, het is gewoon weer even gemakkelijk geld binnenhalen zonder oplossingen aan te dragen. Terwijl er oplossingen genoeg zijn, maar die leveren te weinig op. Geld gaat voor milieu,. dat is duidelijk.
Wat ik mij trouwens afvraag, is het haalbaar om zo’n systeem in een oldtimer het carburateur te plaatsen? Of worden de oldtimers hiervan ontheven?
sans-pareil schreef:Ik denk dat hiermee hetzelfde geldt als voor veel privacy overwegingen. Vertrouwen we de overheid voldoende om goed met de capaciteit om onze maximumsnelheid te begrenzen over te gaan, of denken we dat ze daar niet toe in staat zijn?
Naar mijn mening is dat tweede het geval. Ik vertrouw de overheid gewoon niet met zo’n middel.
In dat kader… wie vaak op de weg zit, komt wel eens een loos matrixbord tegen wat ineens in het midden van nergens op 50 staat ofzo. Dat systeem rammelt dus een beetje. Pas het toe op begrenzers en het geeft boeiende effecten denk je niet?
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
het grootste probleem voor elke oplossing zal overal het zelfde zijn:
geld.
elke oplossing kost geld en tijd, we zijn er nog lang niet.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
erik wijngaarden schreef:ik zie meer in een soort doorontwikkeling…
op de rechterbaan gaat het systeem je minimaal 80 laten rijden
op de middelste baan minimaal 120
en op de linkerbaan net ff harder dan de man achter je.
Dat verkondig ik al jaren ......
80/100 rechts vrachtauto’ s, caravans en omatje’s
100/120 midden voor de gene die niet harder durven
120/140+ voor die gewoon gebruik willen maken waar een snelweg voor is bedoeld.
En dan gewoon controles op de snelheid….. geen probleem.
Niet zoals pas tussen Rotterdam en Dordrecht 2 uur s’nachts 4 baans geen kip op de weg wel knipperendeborden boven je met 80 km.. :
Op het moment hebben we geen snelwegen meer in Nederland overal staan bordje’s 70-90-100 te knipperen.
Ik ben ervoor, snelheid in de bebouwde kom goed controleren, maar maak van de snelwegen weer snelwegen a.u.b.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ooo en mischien nog een goede tip…...
Stop met al die op en afritten, maak voor een grote stad 1 op en afrit aan de noord en zuidkant waardoor je op een soort secundaire snelweg komt 100km per uur met alle op en afritten ( soort van by-pass ) .
Zo kan je als je langs Rotterdam moet naar b.v. Den Haag of Amsterdam met een “zoefweg” zonder op en afritten door Rotterdam (hoeft maar twee of 3 baans te zijn, aparte baan voor vrachtauo’s).
Kijk daar kun je die zogenaamde dubbeldeks wegen voor gaan gebruiken of leg een nieuwe weg buiten een stad om, waar je alleen in het begin van de stad op en af kunt.
Wel een snelweg met dito snelheden.
Geen gevaar .... je kunt door….. sneller op je bestemming…...minder geduw en getrek op de snelweg…..... dus sneller en toch rustiger ........ geen file’s op de “zoefweg”........ minder verkeer en file’s op de “op en afritwegen”....... dus ook beter voor met millieu .......
Laat eens een “vent"op de ministerpost komen.
Ik denk uit de logistieke, auto of transportwereld.
Niet steeds van die vrouwen die alleen maar met Barbie-Ken in een roze Mustang hebben gespeeld.
Ron.