28 van de 37
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »

Xantia 1.9D Sensation -> Gesloopt :-(
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 16 juli 2005 01:18 PM
  [ # 406 ]

Toen de xantia net voor de deur stond wilde ik er ook gelijk T2 achterlichten opzetten, na een photoshopje heb ik me bedacht…  Confused

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 17 juli 2005 02:46 AM
  [ # 407 ]

Sohail….je weet dat je ook met een illegale kph rijdt?

Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 juli 2005 02:49 AM
  [ # 408 ]
René van Maren schreef:

Wink

Jij ook dusz… Wink

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 17 juli 2005 02:53 AM
  [ # 409 ]

SSSSSSSSSt   ik zeg toch “OOK”

Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2005 04:10 AM
  [ # 410 ]
René van Maren schreef:

Wink

Is een XC KPH illegaal Confused: Laughing,  ik heb ook nog een CF sticker op de achterruit Wink

Er is me wel iets raars opgevallen aan de lichtunits in de klep, het gaat om het onderste rode stuk aan de buitenkant. Deze gaat aan met het stads/dimlicht, er zit echter een lampje in met 2 gloeidraden, 2 contact pootjes aan de onderkant dus.

Wat is de (optionele) functie van dat andere gloeidraadje?
Ik heb zitten meten op de contactunten in de lichtunits, er komt slecht stroom op 1 contact te staan als je het licht aanzet. Op het andere contactpunt gebeurt er niets, ook niet als he remt.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 18 juli 2005 04:11 AM
  [ # 411 ]

mistlicht?

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2005 04:19 AM
  [ # 412 ]
Simpele Ziel schreef:

mistlicht?

Dat dacht ik eerst ook, maar dat zit ernaast Confused

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 18 juli 2005 04:45 AM
  [ # 413 ]

Export richtingaanwijzer voor Amerikaans gebruik?? Wink

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 18 juli 2005 09:31 AM
  [ # 414 ]

Onderste rode stuk aan de buitenkant?

Dat is bij mij toch echt het remlicht!
Zie ik ook vaak bij andere Xantia’s. binnenkant (op de klep) zit alleen gewoon licht, buitenkant is gecombineerd rem/achterlicht.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 18 juli 2005 05:24 PM
  [ # 415 ]

ik denk dat sohail het buitenste lichtje van het unit op de klep bedoeld..

lichtunits in de klep, het gaat om het onderste rode stuk aan de buitenkant. Deze gaat aan met het stads/dimlicht, er zit echter een lampje in met 2 gloeidraden, 2 contact pootjes aan de onderkant dus.

Zoals je op de foto kan zien bestaat dat uit 2 delen, mistlicht en dimlicht,  echter heeft het dimlicht 2 gloeidraden Wink

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2005 08:46 PM
  [ # 416 ]
M&M schreef:

Netjes hoor die witte achterlichten Very Happy

Thanx, staat mooi i.c.m. de XC KPH die ik van je gekregen heb Wink
Ik noem deze Xantia maar type 1c Razz

Buitenste lichtje van de unit op de klep is dus een raadsel Confused  Confused:
Ik weet niet of het mag van de APK, maar dat extra gloeidraadje gebruiken als remlicht lijkt me wel cool, net zoals bij Amerikaanse auto’s waar de hele achterkant oplicht als je remt Cool

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 18 juli 2005 09:09 PM
  [ # 417 ]

Lijkt me geen afkeurpunt, Cruiser heeft zoiets soortgelijks gedaan maar dan met zijn mistlichten. En een schakelaar ertussen zodat je dat ook weer uit kan zetten..

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 juli 2005 04:18 AM
  [ # 418 ]
Simpele Ziel schreef:

Lijkt me geen afkeurpunt, Cruiser heeft zoiets soortgelijks gedaan maar dan met zijn mistlichten. En een schakelaar ertussen zodat je dat ook weer uit kan zetten..

Ik krijg opeens het idee om die lampjes met een schakelaartje aan/uit te kunnen zetten, altijd handig voor de bumperklevers achter je Twisted Evil

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juli 2005 04:12 AM
  [ # 419 ]

Distributieriem setje (riem, spanrol, looprol) is gekocht voor €109, dat is incl. 15% korting Razz . Ik vertelde ze bij de Citroen dealer waar de auto’s van de zaak worden onderhouden dat het setje bij de Peugeot dealer ruim 10% goedkoper is, zonder aarzelen maakte hij een bon op naam van de zaak met 15% korting, welke ik gewoon contant heb afgerekend Smile

Ik heb ook een ophangrubber gekocht, alleen het bovenste stuk, ik zag dat deze ruim zit en enige speling heeft, waarschijnlijk de oorzaak van het trillen van de auto bij stilstand. Iemand enig idee of het probleem hiermee verholpen is, of is het verstandig om het rubber (bol met draadeind) wat eronder zit ook te vervangen Confused:

Morgen (Zondag) ga ik de boel vervangen, hopelijk gaat alles goed, hoewel ik e.e.a. in de vraagbaak, Haynes en het vandaag gekochte Franse boek heb doorgenomen, zijn tips welkom.

Het enige waar ik mij zorgen om maak is een opmerking in het Haynes boek, daar zeggen ze iets van “Be prepared for the engine to tilt backwards”, bij het losmaken van de motorsteun en het ondersteunen met een krik ipv een takel. Hiermee bedoelen ze dus dat de motor achterover kan kantelen als je deze ondersteunt met een krik, is dit iets naar achteren of kan de motor compleet naar achteren donderen Confused:

En hoe krijg ik deze weer netjes in de motorsteunen als hij iets naar achteren kantelt, is hier nog een beetje aan te sjorren of heb ik dan echt een takel nodig Confused:

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 24 juli 2005 03:47 PM
  [ # 420 ]
ZX1.4i schreef:

Distributieriem setje (riem, spanrol, looprol) is gekocht voor €109, dat is incl. 15% korting Razz . Ik vertelde ze bij de Citroen dealer waar de auto’s van de zaak worden onderhouden dat het setje bij de Peugeot dealer ruim 10% goedkoper is, zonder aarzelen maakte hij een bon op naam van de zaak met 15% korting, welke ik gewoon contant heb afgerekend Smile

Ik heb ook een ophangrubber gekocht, alleen het bovenste stuk, ik zag dat deze ruim zit en enige speling heeft, waarschijnlijk de oorzaak van het trillen van de auto bij stilstand. Iemand enig idee of het probleem hiermee verholpen is, of is het verstandig om het rubber (bol met draadeind) wat eronder zit ook te vervangen Confused:

Morgen (Zondag) ga ik de boel vervangen, hopelijk gaat alles goed, hoewel ik e.e.a. in de vraagbaak, Haynes en het vandaag gekochte Franse boek heb doorgenomen, zijn tips welkom.

Het enige waar ik mij zorgen om maak is een opmerking in het Haynes boek, daar zeggen ze iets van “Be prepared for the engine to tilt backwards”, bij het losmaken van de motorsteun en het ondersteunen met een krik ipv een takel. Hiermee bedoelen ze dus dat de motor achterover kan kantelen als je deze ondersteunt met een krik, is dit iets naar achteren of kan de motor compleet naar achteren donderen Confused:

En hoe krijg ik deze weer netjes in de motorsteunen als hij iets naar achteren kantelt, is hier nog een beetje aan te sjorren of heb ik dan echt een takel nodig Confused:

Mooi setje Wink

Als je de motorsteun bovenaan losmaakt zal de motor kunnen roteren (tilt) om de onderste kantelsteun en de versnellingsbaksteun.

Wat ik meestal doe is

krik de motor op aan de onderkant totdat ie net uit zijn steun komt (je ziet em pakweg een mm omhoogkomen) zodat de druk van de steun af is.

schroef de steun los. ALs het goed is en ik heb nooit anders gezien dan dit kun je nu de steun makkelijk losmaken. Je kan wel iets wrikken aan het blok om em iets anders te positioneren.

Je kan de krik nu afhankelijk van waar je moet zijn iets laten zakken of juist iets omhoog doen.

ALs je bijv. bij de waterpomp zou moeten is het handiger het blok zover mogelijk te laten zakken. Bij een Xantia heb je wel redelijk wat ruimte tussen radiateur en blok, maar let wel op dat het blok niet ergens op gaat steunen wat niet de bedoeling is.

Als de steun weer gemonteerd moet worden krik je hem weer zover op of laat je hem zover zakken dat de motorsteun op juiste hoogte komt..

Het lijkt allemaal heel eng, maar als je het een keer gezien hebt stelt het niks meer voor.

Succes!

Gr,
Marten

Profiel  

28 van de 37
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook