14 van de 97
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 11 mei 2009 09:01 PM
  [ # 196 ]

is het niet makkelijker om niet in een keer de oude te verwijderen maar beetje voor beetje. dus dat je eerst de eerste slang loshaalt en de nieuwe er gelijk opzet, dan de volgende enz. dan kan het niet misgaan ook lijkt mij.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 11 mei 2009 09:03 PM
  [ # 197 ]

Werkt het gemakkelijker als je het op een brug doet of niet?

Want ik vrees dat het er op uit zal draaien dat ik het zelf ga moeten doen. Om het te laten doen is er immers geen geld .

Maar je moet wel weten welke onderdelen welk zijn veronderstel ik?

En ik krijg al schrik en hartkloppingen als ik dat schema bekijk. ALS ik het nu zou verprutsen? Is dat dan eigenlijk een probleem? En is zo’n nieuwe octo wat geschikt om mishandeld te worden of breekt die als je hem ergens tegenaan schuurt?

Staat de kleine octopus ook op dat schema? Alvast bedankt voor het advies Wink

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 mei 2009 09:09 PM
  [ # 198 ]
BunnY schreef:

Werkt het gemakkelijker als je het op een brug doet of niet?

Want ik vrees dat het er op uit zal draaien dat ik het zelf ga moeten doen. Om het te laten doen is er immers geen geld .

Maar je moet wel weten welke onderdelen welk zijn veronderstel ik?

En ik krijg al schrik en hartkloppingen als ik dat schema bekijk. ALS ik het nu zou verprutsen? Is dat dan eigenlijk een probleem? En is zo’n nieuwe octo wat geschikt om mishandeld te worden of breekt die als je hem ergens tegenaan schuurt?

Staat de kleine octopus ook op dat schema? Alvast bedankt voor het advies Wink

Schrik en hartkloppingen bij dat schema? Dan raad ik je aan om de rest van het schema ook er bij te houden en te bestuderen, dan valt alles op z’n plaats. Hoef je niet echt technisch voor te zijn, met logisch beredeneren bereik je het meeste.

Een nieuwe octopus kan best wel wat mishandeling hebben. Echter, ik heb zelf m’n eigen octopus interpretatie gebouwd. Eentje die niet meer kapot gaat, en makkelijker is om zelf te monteren. Echter, het kost geld en je hebt voortaan een lelijke slangenbende in de buurt van het vat. Je bent echter wel makkelijk 350 euro goedkoper uit.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 11 mei 2009 09:12 PM
  [ # 199 ]

Dat niet meer kapot gaan interesseert me niet meteen (want de huidige hangt er toch al 19 jaar onder bijna Laughing ). Die rommel bij het vat iets meer maar die 350,- euro goedkoper spreekt deze arme student (die nog niet zo arm was toen hij zijn BX pas had Rolling Eyes ) zeer zeker wel aan Cool .

Meer informatie + foto van die aansluitingen bij het aansluitvat is altijd welkom Very Happy

Trouwens, als ik er zelf aan zou beginnen en het zou me lukken leer ik wél een hoop bij. Dan heb ik waarschijnlijk meteen een pak minder schrik voor andere klussen.
En dan rij ik meteen toch met een zekerder gevoel Smile

En hartkloppingen eerder van ‘ik ga niet weten welk onderdeel wat is enzovoort’.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 mei 2009 09:17 PM
  [ # 200 ]

Ik zou het eerste en derde plaatje van het schema eens uitprinten en dan eens in je motorruim gaan kijken. Dan zie je de grote octopus al vanaf het vat langs de motor naar onderen verdwijnen. Het 2e plaatje is het gedeelte wat onder de motor ligt (en onder de voorste hoogteregelaar).

Wat ik gedaan heb, is de oude weggehaald, daarna op de nieuwe gelabeld welke leiding waar op het vat moet adh. van die link. Toen het verzamelblok (van het 2e plaatje) op het subframe gelegd. Leidingen omhoog getrokken langs motor en aangesloten op het vat. Daarna de leidingen onderop vastgemaakt. Geen pretje, maar wel te doen. Dat was de grote octopus.

De kleine octopus is de blauwe leiding op plaatje 3, en bestaat uit een dikke leiding die naar je drukregelaar gaat, en 2 aftakkingen vlakbij het vat die samen met de grote octopus richting hoogteregelaar voor gaan. Ik heb deze volgens mij als eerste er weer opgezet en daarna de grote. En je leert zeker wat van dit werkje!

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 11 mei 2009 09:30 PM
  [ # 201 ]

Dat zal ik zeker eens doen. Maar sowieso is er de komende 30 dagen niets meer aan te doen. Zit met de studies die nu voorgaan.

Maar ik weet dus weer wat te doen zodra de vakantie begint (en ook waarvoor ik ga werken Rolling Eyes ).

Profiel  

Gepost: 12 mei 2009 03:04 AM
  [ # 202 ]

Kost iets van een 60euro en levering duurt +-2dagen.

Zelf eraan beginnen is het goedkoopste, maar als je technische weinig ervaring hebt zou ik het eerlijk gezegd laten.
Ding ligt zo goed dat ik liever de motor eruit haal en het dan doe…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 12 mei 2009 04:00 AM
  [ # 203 ]
-niels- schreef:

is het niet makkelijker om niet in een keer de oude te verwijderen maar beetje voor beetje. dus dat je eerst de eerste slang loshaalt en de nieuwe er gelijk opzet, dan de volgende enz. dan kan het niet misgaan ook lijkt mij.

In aanleg kan dat wel, je moet het wel per kant/richting doen omdat de lange leidingen aan de octopus ook nog door allerlei plastic hoezen gestoken zitten - doe ze daar in terug anders ligt ie niet lekker, en loop je bijv. de kans dat de lange aandrijfas er tegenaan loopt.
Veel WD40 is hier erg handig, dan gaan ze beter door de hoezen heen.

Ikzelf doe dit liever op bokken dan op een brug; ik heb het 2 keer op een brug geprobeerd maar werd daar knap moedeloos van: zere nek, kramp in m’n armen.  Gewoon relaxed liggend op een mat op de straat had ik ‘m er in 2 uur onder zitten.

Aandrijfas kun je net zo goed laten zitten; je kunt er toch niet bij.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 12 mei 2009 01:31 PM
  [ # 204 ]

Het zou eventueel ook de hogedruk pomp kunnen zijn heeft mijn Citroën kerel papa verteld.

Als deze versleten is dan geeft deze overdruk en zouden die leidingen kunnen barsten. Wat hebben we hier op te zeggen? Very Happy

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 12 mei 2009 01:35 PM
  [ # 205 ]

Dus als de pomp slechter wordt gaat hij meer druk leveren? Dan hoop ik dat die van mij snel verslijt Wink. Klinkt een beetje raar. Mocht het zo zijn dan krijgt volgens mij alleen de kleine octopus veel lhm door zich heen, want dan stuurt de drukregelaar gewoon veel terug naar het voorraadvat. De grote octopus zorgt alleen voor LHM lekretour.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 12 mei 2009 01:48 PM
  [ # 206 ]

Tsjah, mss heeft papa het verkeerd begrepen (of heb ik het verkeerd begrepen). En misschien is het dus TOCH niet de octopus maar iets anders.

Maar heb gevraagd om er dit weekend eens naar te kijken (rekening houdende met de levertijd van onderdelen wil ik zo snel mogelijk weten wat het is zodat ik na de examens meteen de nodige maatregelen kan nemen Wink ).

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten

Gepost: 12 mei 2009 01:52 PM
  [ # 207 ]
BunnY schreef:

Het zou eventueel ook de hogedruk pomp kunnen zijn heeft mijn Citroën kerel papa verteld.

Als deze versleten is dan geeft deze te veel druk en zouden die leidingen kunnen barsten. Wat hebben we hier op te zeggen? Very Happy

Klinkt mij als kolder.

1: Een pomp die meer druk gaat leveren als ie slijt is een beroerd ontworpen pomp.

2: De druk wordt geregeld door de HD-regelaar. Die kan kapot, maar dat komt niet vaak voor. En dat die dan de druk in het systeem op zo’n manier laat oplopen daar geloof ik ook niet in.

Het retoursysteem, wat niet uit leidingen bestaat maar uit slangen, dat krijgt veel te lijden zodra sommige onderdelen ver versleten zijn, zoals veerpoten, een slechte hoogteregelaar of remservo.

Als de auto traag omhoog komt, snel inzakt na afzetten motor en met draaiende motor zelfs met de kont wil zakken als je stilstaat en een aantal keren op de rem trapt, dan is het ook belangrijk te testen in welk circuit het probleem zit. Die plaatjes met de schema’s en aansluitingen op het vat zijn je hulp. Als je bij draaiende motor een bepaalde retourslang lostrekt en er komt teveel uit terwijl je voor de rest niets doet, heb je flinke interne lekkage.

Op zich is interne lekkage niet echt een probleem, echter je octopus wordt gewoon zwaarder belast dus eerder kans op lekkage. Je verbruik stijgt iets omdat de pomp vaker het systeem op druk moet brengen. Daarnaast kan de werking van je stuurbekrachtiging verminderen.

Oh by the way, documentje ff kwijt, volgens mij staat het op een obscure backup. Ik zal ‘m vinden!

Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 mei 2009 09:06 PM
  [ # 208 ]

En dan nog: als de druk in het systeem te hoog is, wordt de druk in de retourleidingen niet veel hoger.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 12 mei 2009 09:47 PM
  [ # 209 ]

Dus wie weet is het wel geen retourleiding Confused:

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten

Gepost: 12 mei 2009 10:37 PM
  [ # 210 ]

De oprijbrug is je vriend.

Profiel  

14 van de 97
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook