Hebben meer Xantia rijders last van het volgende probleem?
Mijn autoradio wordt soms zo heet sinds hij in de Xantia zit dat je hem niet eens kan aanraken. (Vooral als de cd-speler/mp3 aan staat)
Nu is de plek waar de radio hoort ook helemaal dicht en heeft de radio geen ventilatie, maar ik vind dit wel heel extreem.
Ben ik de enigste of zijn er meer die hier last van hebben?
Xantia 1.9 TD Break
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Als ik een paar uur achterelkaar een cdtje speel komt ie er wel heet uit maar niet extreem. Iets mis met de radio? Verder wordt ie niet echt warm.
Merk en type?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Het is een Medion.
Deed het altijd fantastisch in me Toyota, maar sinds hij in de Xantia zit word hij elke keer wel erg heet.
Xantia 1.9 TD Break
Peteryed schreef:Hedendaagse radio’s worden altijd wel warm maar extreem kan het niet zijn.Is inderdaad ook afhankelijk van merk en type. Als je er veel lampjes op hebt zou ik de klep open laten hier komt wel veel warmte vanaf.
Er zitten inderdaad belachelijk veel lampjes op. Misschien dat hij toch zijn warmte nu ineens niet meer kwijt kan. Het is een en al plastic wat nu om de radio zit.
Xantia 1.9 TD Break
Dit kan per auto verschillen, een Panasonic Radio/CD deed het prima in de AX en later C3 van mijn tante, maar in mijn ZX werd de radio te warm. Nou was dit ook wel een goedkope budget radio, heb toen een Sony MP3 uit de duurdere klasse gekocht, deze heeft aan de achterkant koelribben en raakt niet overhit.
Ik wil de Medion Radio van je niet afkraken, maar je kunt dit vergelijken met de DVD spelers van een paar jaar terug. Mijn buurman had een Cyberhome van 200 gulden en ik had een Pioneer van 600 gulden uit het hogere klassement, zijn klacht??? De DVD speler valt na 1,5 uur spelen uit en de DVD word nogal warm
Kan ik in deze topic gelijk ff een algemene vraag kwijt? ops:
Zijn er meer Xantia rijders die een beroerde radio ontvangst hebben? Ik bedoel: er zit wel een erg klein K… antennetje op de auto :17 Zou een grotere (Peugeot 405) antenne iets kunnen verbeteren? Ik ontvang alleen de gewone landelijke radiozenders, zoals radio 1, 2 en 3. Mijn radio: een Pioneer KEH 1600. Daar is niets mis mee.
Waarom monteren ze daar in La France zo’n klein antennetje op zo’n fijne auto?
bon vivant schreef:Kan ik in deze topic gelijk ff een algemene vraag kwijt? ops:
Zijn er meer Xantia rijders die een beroerde radio ontvangst hebben? Ik bedoel: er zit wel een erg klein K… antennetje op de auto
Ik weet niet of je de vraag hier kwijt kunt, maar ik kan het bevestigen: dramatisch, zeker vergeleken met de 205!
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bon vivant schreef:Kan ik in deze topic gelijk ff een algemene vraag kwijt? ops:
Zijn er meer Xantia rijders die een beroerde radio ontvangst hebben? Ik bedoel: er zit wel een erg klein K… antennetje op de auto :17 Zou een grotere (Peugeot 405) antenne iets kunnen verbeteren? Ik ontvang alleen de gewone landelijke radiozenders, zoals radio 1, 2 en 3. Mijn radio: een Pioneer KEH 1600. Daar is niets mis mee.
Waarom monteren ze daar in La France zo’n klein antennetje op zo’n fijne auto?
lange antenne hoeft volgens mij niet een goed ontvangst te betekenen
op mijn Xsara heb ik een vrij korte antenne en daar ben ik blij mee want dit staat vele malen beter dan een lange spriet.
gewoon veel sportiever en ontvangst gaat altijd prima.
volgens mij liggen veel ontvangst problemen juist in de radio (of de kwaliteit daarvan) zelf
ik heb nu mijn 3de pioneer in mijn Xsara en als het buiten erg warm is word het front wel voelbaar stuk warmer maar bij normale temparaturen heb ik nooit ergens last van.
bon vivant schreef:Kan ik in deze topic gelijk ff een algemene vraag kwijt? Embarassed
Zijn er meer Xantia rijders die een beroerde radio ontvangst hebben? Ik bedoel: er zit wel een erg klein K… antennetje op de auto Zou een grotere (Peugeot 405) antenne iets kunnen verbeteren? Ik ontvang alleen de gewone landelijke radiozenders, zoals radio 1, 2 en 3. Mijn radio: een Pioneer KEH 1600. Daar is niets mis mee
Mijn ervaring met pioneerradio’s is over het algemeen dat de ontvanger erg gevoelig is. Zo gevoelig zelfs dat ik vaak de radio op “local” moest instellen om niet allerlei verafgelegen zenders er tussendoor te horen. Staat jou radio niet stiekum op local?
Op vroegere radio’s zat wel eens een stelschroef om de ontvangstkring op de antenne in te regelen, maar ik denk niet dat dat bij jou het geval is…
`verum ipsum factum’
Ik heb sinds 1,5 jaar een mooie Sony Xplod radio/CD in mijn Xantia.
De ontvangst is ronduit Kl****.
In mijn BX heb ik een oude Pioneer radio/CD en die doet ‘t perfect.
Ik ben al een keer aan het romelen geweest met “local” instellingen op die Sony, de hele zooi gereset en noem maar op, maar het blijft niks. Alleen Sky Radio all over the place. Ik draai alleen maar CD’s nu
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
@ts wat hangen er voor speakers aan ?
Als je er te grote speakers aan hangt trekt de interne amp van de hu t niet en word dan ‘bloedheet’ .
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Bassman schreef:Ik heb sinds 1,5 jaar een mooie Sony Xplod radio/CD in mijn Xantia.
De ontvangst is ronduit Kl****.:
Ik heb een zelfde soort radio, in de ZX was de ontvangst perfect.
Maar in de Xantia wisselt het, soms zitten er dagen bij dat je meer ruis hoort dan radio
Re: Autoradio overheated?
Ralph schreef:Hebben meer Xantia rijders last van het volgende probleem?
Mijn autoradio wordt soms zo heet sinds hij in de Xantia zit dat je hem niet eens kan aanraken. (Vooral als de cd-speler/mp3 aan staat)
Nu is de plek waar de radio hoort ook helemaal dicht en heeft de radio geen ventilatie, maar ik vind dit wel heel extreem.
Ben ik de enigste of zijn er meer die hier last van hebben?
Om hier even op in te haken, ik heb afgelopen zomer het dashboard verwijderd uit mijn toenmalige Xantia en daardoor zag ik dat de schachten richting de zij-ventilatie-openingen (scrabblewoord ) precies achter en boven de radio langs lopen. Aangezien het steeds kouder wordt en nu je verwarming wel wat vaker aan zal staan denk ik dat de radio ook niet echt meehelpt. Waarschijnlijk is zo’n radiootje met koelvinnen achterop de oplossing….
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
antenne’s moeten goed geaard zijn en zuiver contact maken met de massa.
da’s het eerste wat je kan controleren.
heb je een hekel aan lange sprieten koop dan een versterkte raamantenne.
enig nadeel is als je van de zender af rijd de ontvangst snel minder word.
je kan ook een truuk toepassen.
koop een lange antenne en schuif deze weg ONDER de hemel.
dwz tussen hemelbekleding en dak.
fixeer hem goed zodat hij niet gaat rammelen en dergelijke.
eventueel kan je versterker van zo’n raamantenne (ik weet niet of je losse antenneversterkers voor in de tuut kan kopen)eraan monteren.
als je dan nog beroerde ontvangst hebt weet ik het ook niet meer, en kan dan maar 1 ding verzinnen.
koop een opel .
kreazyV8:gnah gnah ,,gein
indien je radio niet genoeg koeling krijgt en je speelt redelijk luid dan word hij heet, verschillende malen ondervonden, verschillend radio’s en verschillende auto’s, telkens onder het dash gaten gemaakt voor extra koeling en dan zakt de temperatuur toch beduidend
betreffende ontvangst, in mijn Vito vond ik het ook miserabel en dus had ik een antenne versterker gekocht (komt tussen de kabel te zitten), verbetering was er nauwelijks
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017