Voorbereiding Elektrische Ramen
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 17 juli 2005 02:35 AM

Kan iemand mij vertellen of de bx 1.4 ook voorbereiding heeft voor elektrische ramen, ik kan nm zo’n setje krijgen maar past dat gewoon ? Rolling Eyes

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

Gepost: 17 juli 2005 03:53 AM
  [ # 1 ]

Je mist hoogstwaarschijnlijk de bedrading. Dat is een beste klus om er achteraf in te leggen. Verder moet het gewoon passen ja.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 17 juli 2005 11:16 AM
  [ # 2 ]
web schreef:

Je mist hoogstwaarschijnlijk de bedrading. Dat is een beste klus om er achteraf in te leggen. Verder moet het gewoon passen ja.

Mits je zeker weet dat in de B-stijl en achterportieren de gaten zijn voorbereid. Er zijn modellen waarbij dat niet zo is.

Bedrading ligt er in geen geval. Als je die toch overzet van een andere auto zit CV er ook zo in, al moet je wel zorgen dat je het kabeltje voor de achterklep mee krijgt, en de 4 sluitmotortjes en 4 stangetjes, en de sluitkolom voor de achterklep als geheel.
Diverse clipjes completeren het geheel, maar dán is het ook echt plug&play; (als we het hier over een type 2/3 hebben tenminste).

Als je iets aan je interieur wilt veranderen is dít het moment; je voorstoelen moeten eruit en de vloerbedekking moet los.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 17 juli 2005 12:25 PM
  [ # 3 ]

Als je dan toch bezig bent kun je net zo goed een draadboom van een deur open paneeltje nemen, en dus dat er ook bij aanleggen. Een interieurdraadboom van een gti of 16/19 tzi nemen dus. Voor de deur open indicator heb je ook de slotvangers uit de portieren nodig.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

Gepost: 17 juli 2005 12:55 PM
  [ # 4 ]

volgens zijn sig heeft hij helemaal nog geen bx… dus koop dan meteen een tzi, kost evenveel!

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 17 juli 2005 12:58 PM
  [ # 5 ]
web schreef:

volgens zijn sig heeft hij helemaal nog geen bx… dus koop dan meteen een tzi, kost evenveel!

ja, maar dan moet je daar weer een 1400 motor in hangen Razz

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 juli 2005 05:59 PM
  [ # 6 ]

Nee heb een 1400 op het oog, maar vraag dit even van te voren Cool Maargoed wat er niet in zit kan ook niet kapot Razz

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 juli 2005 08:52 PM
  [ # 7 ]
stoterstangen90 schreef:

Als je dan toch bezig bent kun je net zo goed een draadboom van een deur open paneeltje nemen, en dus dat er ook bij aanleggen. Een interieurdraadboom van een gti of 16/19 tzi nemen dus. Voor de deur open indicator heb je ook de slotvangers uit de portieren nodig.

Als je dat allemaal kunt krijgen tenminste; maar zonder is ook te leven.

Ik heb het pas zelf ong. zo aangelegd en - heel flauw- dat deuropen-paneeltje op de interieurverlichtingdraad aangesloten. Geen achtergrondverlichting (vind ik pure onzin) en als voordeel dat je ook met sleutel uit het contact kunt zien of alle deuren goed sluiten (dat ging bij ons wel eens fout).

Ik heb de dash dus lekker laten zitten; alleen het cassettevak eruit en de 2 dashboardkastjes rechts. Deurvangers ook vervangen (al kon ik er 2 nogmaals vervangen omdat bleek dat de schakelaartjes altijd “open” aangaven confused => les: test ze eerst voordat je ze monteert!)

De deuropendisplay-kabel kun je met wat gepiel door de stuurkolombeplating heen prikken vanaf het casettevak; het ging vrij makkelijk eigenlijk en het scheelt *heel* *veel* werk. Er zijn maar een paar draadjes die je even moet aftappen: plus en min, maar die kom je bij de interieurverlichting dus ook al tegen.

Overigens mis je zo’n deuropen-ding niet écht heel erg vreselijk, wil je het “simpel” houden dan kan het ook prima zonder. Wel moet je dan - als de interieurkabelboom de stekkers wél bevat tenminste - de stekkers goed vastzetten in de deuren anders rammelt ‘t. Heb je geen andere deurvangers dan houdt het gewoon op natuurlijk.

Nog een gadget die je hierbij kado krijgt zijn de elek spiegels. Die zitten volledig in de deurendraadboom verwerkt, dus heb je die erin zitten dan is het zo aangesloten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 17 juli 2005 09:09 PM
  [ # 8 ]
stoterstangen90 schreef:

Nog een gadget die je hierbij kado krijgt zijn de elek spiegels. Die zitten volledig in de deurendraadboom verwerkt, dus heb je die erin zitten dan is het zo aangesloten.

Deze zitten er dus wel std in ? of als je dat andere gaat aanleggen ?

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 18 juli 2005 12:53 AM
  [ # 9 ]

Ik weet nog een TZD turbo te staan, waar je de gehele draadboom plus alle toebehoren uit kunt laten halen.
Kost je denk ik zo’n 25 euro ofzo, maar dan heb je ook echt alles!
Moet je Martijn78 even bellen. Nummer weet je te vinden.

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 18 juli 2005 01:01 AM
  [ # 10 ]
Ijs schreef:
stoterstangen90 schreef:

Niet standaard, maar wel als je de andere kabelboom legt.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 18 juli 2005 01:54 AM
  [ # 11 ]
Eric Vertogen schreef:
Ijs schreef:
stoterstangen90 schreef:

Niet standaard, maar wel als je de andere kabelboom legt.

Idd, je krijgt in de BX geen draadje kado hoor. Alleen, als je rechts een elek spiegel hebt liggen de draden voor links er ook al. Een truukje om je een tweede elek spiegel te verkopen denk ik?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 18 juli 2005 01:57 AM
  [ # 12 ]

Alleen, als je rechts een elek spiegel hebt liggen de draden voor links er ook al. Een truukje om je een tweede elek spiegel te verkopen denk ik?

Nee, een truucje om ervoor te zorgen dat de kabelboom voor Engelse BX’en hetzelfde kan zijn…. niks voor niks!

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 18 juli 2005 02:28 AM
  [ # 13 ]
Harm schreef:

Alleen, als je rechts een elek spiegel hebt liggen de draden voor links er ook al. Een truukje om je een tweede elek spiegel te verkopen denk ik?

Nee, een truucje om ervoor te zorgen dat de kabelboom voor Engelse BX’en hetzelfde kan zijn…. niks voor niks!

Zou ‘t echt? Zijn de dashkabelbomen dan ook te spiegelen? Zekeringkast zit daar neem ik aan toch ook links?
Ik heb - op de achter-interieurverlichtingsschakelaardraadjes in mijn krulletter-chic na - nog nooit een draadje loos gevonden eigenlijk.
Alhoewel, die 12v aansluiting zit ook in alle deurkabelbomen voorbedraad en is in praktijk altijd loos. Net als de terugmelddraad op de achterklep; die ligt er bij breaks loos en kan niet aangesloten worden ook.

Maar zo zijn er wel weer aardig wat varianten, ik ken zo de volgende:
1. CV en alleen 2 elek ramen voor, zonder spiegels, zonder terugmelding ( latere TGx)
2. CV en alleen 2 elek ramen voor, met spiegels zonder terugmelding (vroege chic, ook anderen?)
3. CV, 4 elek ramen zonder spiegels, met terugmelding (vroege TZx)
4. CV, 4 elek ramen met spiegels, met terugmelding maar niet voor de achterklep (latere TZx)
5. CV, 4 elek ramen met spiegels, met terugmelding en ook een draadje voor de achterklep (laatste TZx 93)
6. geen CV, alleen 4x interieurlampjes + luidsprekerdraden (oudere TGx)
7. geen CV, 2 interieurlampjes + luidsprekerdraden (crisis en oude Rx)
(nb: luidsprekerdraden vóór zitten er altijd in)

Dus als het om besparen op varianten ging, sja…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook