Weet iemand of ik achteraf een originele cruise control kan inbouwen ?
Is dit een kwestie van:
- gebruikt bedieningspookje kopen
- stuurkolom loshalen en stekker er in of…... ?
ok, dat is op zich geen probleem (denk ik)
maar…. is de bedrading standaard aanwezig ?
is het inderdaad slechts een kwestie van de stekker er in steken of ?
ajc schreef:ok, dat is op zich geen probleem (denk ik)
maar…. is de bedrading standaard aanwezig ?
is het inderdaad slechts een kwestie van de stekker er in steken of ?
Wat voor motor en bouwjaar praten we over?
1800 lpg g3, mei 2002
ajc schreef:1800 lpg g3, mei 2002
Niet mogelijk om achteraf een originele cruise control te monteren.
Jij hebt namelijk nog geen gemotoriseerde gasklep en nog een normale gaskabel.
Anders had het er al op gezeten.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Blade_ schreef:ajc schreef:1800 lpg g3, mei 2002
Niet mogelijk om achteraf een originele cruise control te monteren.
Jij hebt namelijk nog geen gemotoriseerde gasklep en nog een normale gaskabel.
Anders had het er al op gezeten.
Hmm ik dacht dat alle C5’s drive-by-wire hadden!! Weer iets geleerd! Vanaf welke bouwjaren/types is dat wel zo dan?
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Blade_ schreef:ajc schreef:1800 lpg g3, mei 2002
Niet mogelijk om achteraf een originele cruise control te monteren.
Jij hebt namelijk nog geen gemotoriseerde gasklep en nog een normale gaskabel.
Anders had het er al op gezeten.
Nog een normale gaskabel?? Bestaan die nog?? Dacht dat ‘t allemaal elektronisch geregeld was tegenwoordig..
Zo’n beetje vanaf 2003 (benzineversies). En dan heb je vrijwel altijd standaard cc.
De V6 daarentegen heeft wel altijd drive-by-wire gehad.
Blade_ schreef:Zo’n beetje vanaf 2003 (benzineversies). En dan heb je vrijwel altijd standaard cc.
Heb hier in BE de 1800 SX (1e model) van vorig jaar en
die werd zonder geleverd.
Volgens de dealer kan ik die bij laten plaatsen voor +/- 250 euro.
Maar daarvoor vind ik me te weinig lange afstanden doen.
Vrijwel alle andere opties zaten er wel op
.
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Blade_ schreef:Zo’n beetje vanaf 2003 (benzineversies). En dan heb je vrijwel altijd standaard cc.
De V6 daarentegen heeft wel altijd drive-by-wire gehad.
Vanaf januari 2003 hebben alle benzinemodellen cc door de bpm-vrijstelling die toen gold (1 jan. 2005 weer opgeheven). Daarvoor was het een optie. Het is wel degelijk mogelijk om achteraf een originele cc in te bouwen. De hendel kost ca. 50,- , er moeten enkele draden op de originele kabelboom gesoldeerd worden en aan de C5 moet bekend gemaakt worden dat er een cc in zit. Het enige nadeel is dat de pauze/resume toets niet werkt.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ehhh sorry, ben het toch niet helemaal met je eens, er zijn C5 en met een gaskabel, daar gaat dit verhaal echt niet op. Je moet echt een gemotoriseerde gasklep hebben wil je uberhaupt van de bediening op je com2000 gebruik kunnen maken.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Je hebt helemaal gelijk dat het niet opgaat bij een ‘gewone’ gasklep. Maar ik was echt in de veronderstelling dat alle C5’s een gemotoriseerde gasklep hadden. (Ben ik toch een beetje verkeerd ingelicht bij de dealer )
dit is heel spijtig.
Had hiervoor een Volvo V40 en gebruikte de cc heel erg veel. Mis hem nu dus echt.
Wil echter geen “vreemd” pookje aan de c5 laten rommelen, alleen origineel en dat gaat dus niet op begrijp ik.
De reden van de vraag hier was nl dat ik van div. dealers tegenstrijdige verhalen hoorde.
In ieder geval bedankt.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Er is goed bericht voor mensen die achteraf een cruisecontrole willen inbouwen in de C5. JoHn Gold uit Almere heeft een tweetal setjes ontwikkeld voor de C5, het eerste setje is een Cruisecontole voor C5 en met een gaskabel, er komt een originele bediening in de auto en een regeleenheid onder de kap. In de auto ziet het er dus origineel uit.
Het tweede setje is een set met een originele bediening en een unit die voor de MM Computer komt. Ook origineel dus.
Bijzonder interresant voor mensen die graag een CC willen en een originle bedienig. Kijk op d site van John Gold voor meer info en inbouwadressen.
Dit geld overigens voor alle auto’s met een Com2000.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Hallo,
Lees net de hele discussie over een cc in een c5 1800 versie.
Kan iemand mij vertellen hoever dit verschild met een c5 20 16v van 7_2002
Hebben vandaag zon c5 aangeschaft met 40000 km orgineel
Bvd
Mvg fred en juan