Gas is om te koken, niet om een benzinemotor te stoken
En gezien al die defecte 23 motoren die op gas overbelast worden, houd ik het bij benzine. Naar het schijnt is vooral de 23 motor kwetsbaar voor oververhitting. En trouwens, ook LPG rijders zullen af en toe wat benzine moeten verstoken….... en die zullen wellicht ook te maken hebben met lekkende benzinetanks…..
Maar goed, even een andere vraag, waar blijft die vermorste benzine, als ie niet onder de tank in die mooie bak klotst?
Zo de straat op? Da’s lekker
En hoe stevig zit de aftap van de brandstoftank vast? Loop ik de kans die tank te beschadigen als ie te vast zit?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
hier is dus alles droog op de aansluitingen bovenop de tank.
wel een erg stoffige bende.
ik heb helaas mijn digi cam op het werk laten liggen anders kon ik ff een plaatje schieten.
ik was trouwens niet van plan mijn hele tank eruit te halen.
ik denk dat mijn lekkage ergens meer in de buurt van de carb. zit.
en de tankdop die is ook niet helemaal afsluitend. maar dat is ie nooit geweest.
ik weet nog dat ik de auto kocht.
moest tanken voor ik naar huis rijden kon. was in leeuwarden.
meteen na het tanken moet je dan een rotonde nemen en voor het eerst in mijn leven kreeg ik te maken met een overstuurde DS. ik gleed dus uit met het achter wiel over mijn eigen gelekte benzine.
dat is ruim 11 jaar terug. de dop heb ik nog steeds niet vervangen
Misschien kan je datgene wat lekt, lassen. Vanzelfsprekend moet je tank dan wel leeg en kurkdroog zijn ...
Schijt aan originaliteit.
Blueduck schreef:Lelijke Eend schreef:Misschien kan je datgene wat lekt, lassen.
Ja man, kijk dan ff met een lucifer of je tank echt goed leeg en droog is…
*kuch*
Lelijke Eend schreef:(...)Vanzelfsprekend moet je tank dan wel leeg en kurkdroog zijn ...
Schijt aan originaliteit.
als alle rook dan is opgetrokken lijkt het me handiger om eens ergens anders te kijken…....
Ik heb namelijk nog niet onder de auto gekeken bij het aftappunt of daar ook een vloeistofspoor zichtbaar is, ook gelekte benzine zal uiteindelijk het laagste punt opzoeken om weg te stromen.
Verder een controle onder de beplating rechts, bij het vervangen filter en bij de benzinepomp kan ik mijn lucifer, ops: oeps, licht eens opsteken, misschien dat ik dan nog iets wijzer kan worden. Gezien het stevige verbuik van dit moemtn, zou het ook nog zo kunnen zijn dat ik twee lekken heb om op te lossen…...
Tankdop heb ik niet getest op lekdichtheid, en het lijkt me dat bij stevig afremmen ne benzine niet door de vulpijp naar buiten wordt geperst, en al helemaal niet bij een halfvolle tank. Maar goed, wie een ander idee heeft mag het zeggen. Balen doe ik er wel van, want hier zit ik op dit moment niet op te wachten natuurlijk. Wild eigenliojk nu bezig met het plaatwerk, maar dat stel ik maar even uit.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de leidingen aan de boven zijkant zijn van plastic. Er hoort een rubber slang om heen die aan de ene kant aansluit op het plastic en aan de andere kant op het ijzer ( blik) van je tank. GEEN KLEI DUS !
om dat rubber kan je slangen klemmen doen.
Een tank kan je niet lassen. Het blik is te dun. Je kan het wel goed solderen. Tank leeg maken. Vullen met zand. nu kan je veilig solderen.
Zand er weer uit spoelen met benzine oid.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
superpetur schreef:......... Stevige benzinelucht in de auto, en ook daarbuiten. Voorheen nooit geconstateerd.
............
Peter
Beste Peter…...ik kan mij dit soort problemen nog wel herinneren toen ik nog volop met Benzine-auto’s reed….jaren 70 en 80.
Je hebt toch zeker wel (tijdens die Benzine-stankproblemen)...even de motorkap geopend en daar eens goed *gesnuffeld* ?
Het gebeurde nogal eens dat bij sommige auto’s uit die tijd….de vlotter bleef hangen….wat je ook zou kunnen merken aan zwarte rook uit de uitlaat, of onregelmatig lopen.
Ik opper maar even wat….wellicht dat het bij jouw auto niet speelt ?
Gas is om te koken, niet om een benzinemotor te stoken
Helemaal mee eens
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ach ja. gas is alleen nog steeds by far de schoonste brandstof. Verlies in vermogen merk ik niet.
DE ds van Petur heeft geen vlotter, maar een inspuitpomp met een terugloop als de druk 2bar is geworden.
Aan de andere kant lekken ze door die druk wel snel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En dus gaan we door voor de hoofdprijs…....
Waar zit die verhipte lekkage nou? Dat de tank een beetje lekt is te ruiken als ie vol zit, je een bocht te vlot neemt of je stevig afremt (en alle vloeistof naar voren geduwd wordt, door het gaatje/scheurtje). En benzine ruik je niet voor niets zo duidelijk, zit er af-pomp ingebouwd als waarschuwing…...
Maar goed, dat is geen reden voor de benzien meter om als een baksteen naar benden te gaan denk ik, dus er zit nog ergens wat. Misschien morgen tijd om de fijne Pallas sierstrips eronder uit te schroeven, om eens te zien of ik dan wat wijzer kan worden. Die van de achterste strip zitten vast met kopervet, maar de voorste strip… zal wel weer een drama worden….......
Wie een betere plek weet om te zoeken, muv onder de kap, daar lijkt alles droog te zijn, mag het zeggen!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou die klei ook verdenken. Gewoon gaan rijden met iemena d op de tank om te kijken!
Tank lekker vol!
rechts achter je pallas beplating hangt je pomp. Daar kan ie ook best een beetje zweten. Dan moet je weer een lege tank hebben om die rubber te vervangen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hallo allemaal,
Ben nog niet toegekomen aan de tank en de brandstofleidingen helaas. Had vandaag tweede cursusdag DS/ID techniek, wederom zeer leerzaam. Mbt injectie vermodelijk toch de watertemperatur sensor kaduuk, maar die moet ik nog even testen. Kan ook een reden zijn voor verzuipen van teveel brandstof.
Andere vraag, hoe ontlucht je het hydraulisch systeem?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoofd circuit: op de hogedrukregelaar.
Remmen: op de remcylinders.
Op de centrifugaalregelaar de ene als je remt, de andere alshet systeem koppelt.
de rest: van zelf.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
benzine problemen
Eindelijk de beplating rechts tussen de buien door weg kunnen halen. Bij de pomp zelf niks te zien, niks te ruiken, gewoon lekker droog.
Bij het filter is er toch een flexibele slang die een klein scheurtje vertoont, maar ook daar is het bij stilstand droog. Een vaag luchtje ruik je er wel, maar met draaiende motor is er ook niks te zien. Overigens, de benzinepomp maakt wel een hoog gierend geluid, maar dat zal wel normaal zijn. Met de beplating erop hoor je dat echter niet.
Ga dus nu maar op zoek naar een metertje nieuwe benzineslang…. Heb alleen geen idee van de maat…. maar… daar heb ik een specialist voor
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
intern 7 mm. Koop dure druk bestendige slang. vervang alles wat er een beetje morsig uit ziet.
Onthoud dat het systeem op druk is als je rijdt en bij lekkage ook snel hard gaat lekken. Een citroen brand goed.. ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ben bij Brezan geweest, mooie slang, mooie klemmetjes gekocht. Helaas, intern 7 mm isa er niet, en dan kun je kiezen 6 of 8. Natuurlijk, de verkeerde gekozen, die van 6. hotseflots!
Heb namelijk geprobeerd die 6 mm op het oude benzinefilter te schuiven, maar met geen mogelijk heid. Dat gaat 3 mm goed, daarna vouwt ie dubbel, zo te zien wordt de wapening van de slang dan opgedrukt, en geeft die niet meer mee. Mega balen, omdta ik nu niet terug kan voor dikkere slang, en ik de dame zo dus niet rijklaar heb voor komende zaterdag, mijn laatste DS cursus dag….....
Kortom, ook dit wordt wel weer vervolgd…....
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!