Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Harstikke mooi Friso! Goed nieuws dit!
Hulde voor het doorzettingsvermogen
Een dikke olieprop en dan ook nog die drab onderin, zou de vorige eigenaar deze motor nooit ververst hebben ofzo?
Gegroet
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Helemaal super, respect voor je doorzettingsvermogen.
Groet, Sander
Domme vragen bestaan niet.
koppakking vervangen v6
Na onderzoek is gebleken dat we een lekke koppakking hebben. We zijn nu de boel aan het demonteren en hebben daar een aantal vragen over.
OP onderstaande foto heb ik een aantal tekens gezet waar de vragen over gaan:
teken A : moet deze buis eruit?(zwart) deze waterbuis moet neem ik aan in geheel weg genomen worden.?
Teken II door deze arm loopt een bout maar het lijkt een geheel kan dit van elkaar?
teken IV vormt dit deel ook een geheel? moet dit eraf om de operatie te kunnen doen?
teken III. Vormt de waterpijp een geheel met het ronde huis? of kan het van elkaar?
moeten de bouten 1 en 2 los?
en hier nog een foto van het ronde huis.. een geheel?
als laatste : moet de motorsteun aan de distributiekant gedemonteerd worden om de koppakking te kunnen vervangen?
Ik ben benieuwd naar alle tips..
friso
Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6
** Een Citroen slijt het meest door stilstand**
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Je hebt PB
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mark Nijenhuis schreef:Je hebt PB
Wa’s da nou Mark? Tips per pb?
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
par eXeMple! schreef:Mark Nijenhuis schreef:Je hebt PB
Wa’s da nou Mark? Tips per pb?
eeeh nuh, een voorstel, ik heb n.l. nog een blok
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mark Nijenhuis schreef:par eXeMple! schreef:Mark Nijenhuis schreef:Je hebt PB
Wa’s da nou Mark? Tips per pb?
eeeh nuh, een voorstel, ik heb n.l. nog een blok
ow okee!
clinderkoppen gedemonteerd
Deze week hebben wij met wat hulp van een specilaist de cilinderkopen gedemonteerd. Hiervoor moesten de distibutiekettingen gefixeerd worden. Dit om te voorkomen dat de spanners zouden verschieten. We hebebn ze met tirips vast gezet en de spanner in de ontspanstand gezet.
al snel bleek dat het niet de koppakking was die lekte maar de cilinderbus linksachter. deze zat behoorlijk los..de pakking was wel behoorlijk verrot. Dus nu moet de voetakking van de cilinderbus vervangen worden…. geen idee hoe dat moet iemand?
we vervangen meteen de spanrol, waterpomp en alle rubber pakkingen/keringen.
Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6
** Een Citroen slijt het meest door stilstand**