11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
De CX 2400 Prestige van Gauthier
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 13 mei 2009 12:17 PM
  [ # 151 ]

Hallo Blooper,

Cursussen zijn telkens 6 zaterdagvoormiddagen van 8u30 tot 13u30.
Ze geven onder meer:
bekleding en stoffering
mechaniek
revisie van motoren
plaatslagen
lassen (met chalumeau, halfautomaat en tig)
carrosserie herstellen (uitbuilen en voorbereiden met tin en mastiek)
spuiten

De garnierlessen zijn een beetje een koffieklets want er zijn 2 naaimachines voor 12 cursisten, waarvan er een amper te doseren is.
Volgende week zaterdag begin ik aan de module Mechaniek. Kwestie van met wat meer zelfvertrouwen te kunnen sleutelen aan mijn wagenpark.
Bel anders eens naar Syntra, ik geloof dat telkens de laatste module opendeurdag is voor geinteresseerden. Dat zou dan nu zaterdag zijn. Zeker eens binnenkomen bij de bekleders, je herkent mij aan de CX stoel.

02 452 63 72

Kom je zondag met de DS-SMclub naar Antwerpen? Zo ja dan breng ik wat documentatie mee.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 mei 2009 12:23 PM
  [ # 152 ]

Hoi Gauthier,
Neen,ik kan niet komen.
ben bezig met verbouwingswerken,thuis.
Dan bel oik wel even naar syntra,voor volgende cursussen. Wink
Alvast bedankt!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 13 mei 2009 12:57 PM
  [ # 153 ]

Ik meen dat de cursussen voor dit schooljaar vol zitten (altijd eens proberen). Dat wordt dan automatisch september. Ik geloof dat ze ook een avondformule hebben, goed voor als je niet ver woont.

De man die de lessen lassen geeft heeft een DS overigens.

succes met de verbouwingen!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 16 mei 2009 09:14 PM
  [ # 154 ]

Vandaag de CX passagiersstoel onder handen genomen:

alle varkenshaken doorknippen met een kniptang
de hoes er voorzichtig afhalen: opletten dat het leder niet scheurt in de hoeken zoals bij mij vandaag Surprisedops:
de lijm op de zitting met beleid losmaken zonder al te grote happen uit het vulsel van de zetel te halen

waar het allemaal om draait: de losgekomen stiknaad aan de instapzijde van de passagiersstoel.

Na demontage:

het leder is erg verzwakt op deze plek en gaat binnen afzienbare tijd doorscheuren.

het leer is zo dun dat de olie er zo doorheen is gekomen

daarom dit:

Met speciale contactlijm heb ik er een stuk zwaar katoen op gelijmd. Niet met Pattex proberen!

Toen kon het eigenlijke werk beginnen. Leraar Yves aan de stikmachine, niet ik, ik kan wel een beetje stikken maar nu niet om te zeggen dat ik het aandurf mijn zetel te naaien. ik houd het bij een goedkoper materiaal.


met nog een stoffen versteviging op het einde van de stiknaad.

Daarenboven (geen foto’s) heeft Yves nog eens alle naden die wat open stonden nog eens overstikt daarbij het geplakte lapje nog eens extra vastgestikt.

Bij het monteren van de hoes heb ik warschijnlijk iets te weinig hard de mousse van de zitting samengeknepen waardoor het leder van de zijkant een stuk is uitgescheurd. Dat heb ik dan op een stuk stof ter versteviging gestikt, waarna Yves er nog eens met de stikmachine is overgeweest. Gelukkig zit het helemaal onderaan tegen de middenconsole, dus het is amper zichtbaar, maar toch erg jammer.

Tweede montage dan, weerom de speciale contactlijm (Luvatex of zo) gebruikt om de zitting (waar de knopen zitten) terug in de uitsparing te lijmen.

Voor wie dit zelt ooit eens moet doen: vergewis u ervan dat de lijm NIET op cellulosebasis is want celluloseverdunner tast de mousse aan. Jammer dat deze goeie lijm enkel in jerrycans van 5 liter te koop is.

Voorzichtig de hoes weer over het frame getrokken en dan met een klein beetje lijm en varkenshaken met een speciale tang terug gemonteerd.

Het eindresultaat heb ik niet op foto wegens tijsdgebrek, maar die zal ik nog maken voor ik de stoel terug in de CX zet.

Gauthier

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 mei 2009 01:25 AM
  [ # 155 ]

mooi werk !!

ben benieuwd naar de fotos van het resultaat !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 mei 2009 08:49 PM
  [ # 156 ]

vraag

PS

hoe zitten die vierkante knoopkjes vast in het leer op de kruispunten?
alleen gelijmd, of met contra knoop, of met een draad naar beneden gehouden of iets ?? evt foto ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 18 mei 2009 08:57 PM
  [ # 157 ]

De knopen zitten vastgeknepen in een soort ringetje die ze tegenhoudt, door een stuk mousse geschoten. je hoeft ze niet los te halen om het leder eraf te halen.

de mousse waar ze op zitten is gelijmd op de zetel, die trek je voorzichtig eraf.

Foto zal niet lukken wnat dan moet ik mijn zetel weer ontkleden.

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 19 mei 2009 03:25 PM
  [ # 158 ]

Post van de keuring!

Mijn gelijkvormigheidsattest en identificatiesticker liggen klaar op de keuring in Deerlijk.
dat betekent…


...dat ik ergens volgende week mijn nummerplaat mag gaan halen en dan mag RIJDEN!!


O ja, ik moet nog een plaatsje voor de klever zoeken en zorgvuldig ontvetten Rolling Eyes


happy

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2009 05:11 PM
  [ # 159 ]

Eindelijk Gauthier, alvast heel veel rijplezier gewenst.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 19 mei 2009 05:29 PM
  [ # 160 ]

Proficiat Smile Hoe lang heb je nu moeten wachten? (want ik wacht ook nog steeds Rolling Eyes ).

En je moet toch eerst nog een ‘2de hands’ keuring passeren, toch?

Groeten

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 19 mei 2009 06:51 PM
  [ # 161 ]

Uitgebreid relaas nu.

De CX is zopas aan de tweedehandskeuring onderworpen en is geslaagd en dus goedgekeurd voor een jaar. Het heeft 33 dagen geduurd.

Vandaag de brief gekregen, deze namiddag was ik vrij dus ben ik naar het keuringsstation gegaan voor tweedehandskeuring en om de klever te plakken op een goed ontvet plekje in de deurstijl.
Mijn gelijkvormigheidsattest is eigenlijk een gewoon wit velletje papier met een paar stempels op. ik heb ook een carpass gekregen wat moet tegengaan dat ik met de kilometerteller ga knoeien bij herverkoop.

Morgen ga ik de verzekering regelen, en dan kan ik dinsdag naar Harelbeke bij de DIV-antenne die de inschrijvingspapieren zal uitschrijven, en waar ik ook nog mijn nummerplaat zal ontvangen.
Was Jezus Christus niet ten hemel gevaren dan had ik de platen al donderdag. Nu ja, hopelijk wordt het mooi weer want ze moet hoogdringend worden gewassen en gewaxt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 mei 2009 06:57 PM
  [ # 162 ]

Als ik zo jouw relaas lees over het invoeren en dat van Bunny dan kan ik helaas niet anders dan concluderen dat jullie in een bananen republiek wonen die gerund word door een stal ambtenaren… Man! Wat een gezeik voor een nummerplaat Shocked  Nederland mag dan een bureaucratische bende zijn, waar wat jullie moeten doormaken…. Hulde voor je geduld… very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2009 06:59 PM
  [ # 163 ]

Moet je er eens proberen een duplicaat van een verloren gegaan roze formulier te bemachtigen…  Shocked  Cool

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 20 mei 2009 02:50 PM
  [ # 164 ]

@Waterman: en het wordt helemaal erg als je nog een LPG installatie in die NL wagen hebt Rolling Eyes .

Maar 33 dagen… stel dat het bij mij ook zo lang duurt, wel, dan heb ik tegen na de examens mijn papiertje in de bus. Moet er even nog wat gelast worden en wat gedicht worden en dan kan ik ook naar die 2de hands keuring. Leuk Very Happy.

Maar over welke sticker heb je het eigenlijk?  Confused:

Maar de conclusie is wel: ik zou voor mijn droom CX meteen heel de miserie weer ondergaan… Maar ‘voor de goedkoop’ moeten we het niet doen (als we het over een BX hebben toch, voor een CX of DS kan het volgens mij wel goedkoper uitvallen Smile )

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 20 mei 2009 03:31 PM
  [ # 165 ]

Reken maar dat importeren een meerkost geeft van een kleine 200 euro tov. een Belgische, in mijn geval.

Verzekering is ook in orde gebracht nu.

Profiel  
 
 
11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook