Citroen Brevé Amsterdam
MBa@NL
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 146

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 23 maart 2009 08:56 PM

Weet iemand iets over de genoemde garage? zoals wat er ooit mee gebeurd is.

Is deze garage gewoon gestopt of door faillissement ten onder gegaan of veranderd van naam en ergens anders verder gegaan.

Tegenwoordig zit er p het adres, meeuwenlaan 112-114, een autobedrijf genaamd Rio Auto Snelservice maar die heeft geen e-mail of internetadres zo lijkt het.

Zou eigenlijk de eigenaar van begin jaren ‘90 wel eens willen spreken over een daar ooit nieuwe verkochte Citroën welke een paar maanden later al als gebruikte wagen is verkocht. Heb het idee dat deze ooit als Showroommodel is gebruikt dus misschien kan die eigenaar zich nog vaag iets herinneren zeg maar Smile

AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi

Profiel  

MBa@NL
> 100 berichten
RankRank

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 28 april 2009 11:16 PM
  [ # 1 ]

niemand die de garage überhaupt kent dan?

AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 03 mei 2009 11:25 PM
  [ # 2 ]

Ik had gisteren op Citromobile nog een folder in mijn handen met een stempel van deze dealer. Het is dat ik dit topic pas gezien had, anders was het me niet eens opgevallen.
Helaas voor je kan ik je er verder niets over vertellen.

Profiel  

MBa@NL
> 100 berichten
RankRank

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 04 mei 2009 12:27 AM
  [ # 3 ]
C15GrandVolume schreef:

Ik had gisteren op Citromobile nog een folder in mijn handen met een stempel van deze dealer. Het is dat ik dit topic pas gezien had, anders was het me niet eens opgevallen.
Helaas voor je kan ik je er verder niets over vertellen.

Dat is dus het meest vervelende… op dat gebied kom ik er van alles van tegen… gister op CM een Franse wegenkaart gekocht met een stempel van deze dealer en al eerder via eBay zelfs een sigarenbandje gevonden… Razz

Maar info van de dealer zelf ho maar… Sad

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 04 mei 2009 06:25 PM
  [ # 4 ]

Ja inderdaad, het was een kaart van Frankrijk, geen folder!

Profiel  

Citroen_95
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Gepost: 15 mei 2009 04:42 PM
  [ # 5 ]

Hoi,

Citroën Brevé in Amsterdam Noord is volgens mij al halverwege de jaren 90 opgehouden te bestaan, en is er ook geen volgend bedrijf opgestart door de eigenaar.

Groetjes Eric

Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 15 mei 2009 05:01 PM
  [ # 6 ]

misschien eens vragen bij de KvK of ze die gegevens nog hebben (en vrij willen geven)?

Suc6!

Zo was ik op zoek naar meer gegevens over onze Limousine (zit een sticker achterop van ‘garage Gondial’), de garage bestaat nog, alleen hebben ze een jaar of 5 geleden brand gehad waarbij hun volledige oude archief is verbrand Shocked Kwas net een jaartje te laat dus. Had graag geweten wie de 1e eigenaar is/was geweest en of deze nog leeft/leefde.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

MBa@NL
> 100 berichten
RankRank

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 15 mei 2009 05:09 PM
  [ # 7 ]
Citroen_95 schreef:

Hoi,

Citroën Brevé in Amsterdam Noord is volgens mij al halverwege de jaren 90 opgehouden te bestaan, en is er ook geen volgend bedrijf opgestart door de eigenaar.

Groetjes Eric

Dat klinkt niet echt hoopvol dan helaas Sad

25trd schreef:

misschien eens vragen bij de KvK of ze die gegevens nog hebben (en vrij willen geven)?

Dat is niet eens zo’n gek idee… maar de KVK gegevens worden toch ook deels vrijgegeven? in elk geval dingen als naam enzo maar dat heb ik dus nog niet kunnen vinden.

25trd schreef:

Zo was ik op zoek naar meer gegevens over onze Limousine (zit een sticker achterop van ‘garage Gondial’), de garage bestaat nog, alleen hebben ze een jaar of 5 geleden brand gehad waarbij hun volledige oude archief is verbrand Shocked Kwas net een jaartje te laat dus. Had graag geweten wie de 1e eigenaar is/was geweest en of deze nog leeft/leefde.

op de eerste eigenaar na weet ik wie deze Citroën allemaal in bezit heeft gehad, ik vermoed dat de eerste eigenaar de garage zelf was als showroommodel of testauto ofzoiets. Heb van een paar waken later een garantiebewijs voor een gebruikte auto van hetzelfde bedrijf namelijk.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 december 2009 08:11 PM
  [ # 8 ]

wij hebben ooit eens een beìge visa club gehad van Brevé, de garage zat naar mijn herinnering in A’dam Noord.
Toen we die visa hadden ben ik ook al op zoek geweest naar meer info m.b.t Brevé... Niets…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

2cv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 09 juli 2010 06:22 PM
  [ # 9 ]

Ik heb bij garage breve aan de Meeuwenlaan gewerkt van 1964 t/m 1966. Toen ik daar vertrok voor militaire dienst was daar de show van de Ami Break.
De auto verkoper die wij toen hadden was Frist Soetekouw. Een voetballer van 0.a. Ajax.
Mevrouw Breve is jong overleden en jaren daarna haar man Jan Breve. Ik heb daar met veel plezier gewerkt en veel geleerd. Het bedrijf is later verhuist met eigenaar Jan Breve junior naar het industrieterrein noord 3 Draaierweg.
Het bedrijf is jaren geleden al failliet verklaart.

Ik heb nog kontakt met oude Jan Breve zijn dochter en schoonzoon. Ook heb ik contakt met een oud monteur.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 09 juli 2010 07:44 PM
  [ # 10 ]

Ik had zo 1.2.3. niet verwacht dat er nog feiten boven water zouden komen van deze “mythische” garage.

Leuk om te lezen!
Heb je ook foto`s uit die tijd?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 juli 2010 08:45 PM
  [ # 11 ]

Heren, een topic kun je niet erger vervuilen dan met een discussie over een mod-actie. Naast dat, krijgt het waardevolle bericht van2cv, de ex-medewerker van Breve, hierdoor niet de aandacht die het zou verdienen. Kortom, ik verwijder het allemaal. Reacties; PB!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook