ik ga er inderdaad maar een zwevende zekering inzetten, lijkt me wel zo veilig.
Maar het belangrijkste is, dat ie het weer doet !!
Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties !
groetjes
Jan
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
jandeman schreef:ik ga er inderdaad maar een zwevende zekering inzetten, lijkt me wel zo veilig.
Maar het belangrijkste is, dat ie het weer doet !!
Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties !
groetjes
Jan
Dat zou alleen nut hebben bij de voeding van de ECU aangezien de andere onderdelen worden gevoed door de ECU zelf, afgezien van de stuurstromen die vanuit de ECU een relais schakelen, omdat de geschakelde stroom wel een zekering kan gebruiken. Ik kan me niet herinneren welke dat zijn, omdat ik het schema niet heb. In geval van een kortsluiting in een circuit dat direkt door de ECU gevoed wordt, zal de ECU zelf overlijden. Van de brandstofpomp weet ik dat die gevoed wordt door de ECU.
Ga niet zelf lopen varken zonder schema, vergeet niet dat ondanks verkeerde zuinigheid, het bedrijf het injectiesysteem samen met de koplampen en de ontsteking ongezekerd heeft gelaten terwijl voor de rest ALLES van de BX is gezekerd.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
jandeman schreef:zo, nou hij doet het weer !!!!!!
Snap alleen niet hoe…..
als ik op het relais van de brandstofpomp ging meten, ging er geen spanning door….
Er zitten 4 draden aan, 2 dunne draden voor de spoel, en 2 dikke draden, een blauwe en een gele.
Ik heb een draad bij de blauwe opgezet en deze aangesloten op de 12V
Toen deed ie het !
Vraag is…...waar komt die blauwe draad vandaan, kan hem niet traceren.
De gele gaat rechtstreeks naar de brandstofpomp.Jan
Is dit niet gewoon een teken dat het (zeer noodzakelijke) relais het niet doet, of niet wordt aangestuurd?
De pomp loopt alleen maar als de motor loopt, en nog heel even daarvoor tot de motor start. Ben je daardoor niet misleid?
Ich bin ein Breaker
even een oud draadje weer nieuw leven in blazen, dit is dus exact wat mijn auto ook niet meer doet, alleen is het geen bx maar een goed vergelijkbare 205 1.4 uit ‘93.
Beste Karel, heb je enig idee welke relais dat waren? Begreep ik nou goed dat die bij de pomp onder de achterbank zaten? Of zitten ze onder de kap en hoe kwam je er achter dat die bij de pomp horen?
JHopelijk kan je mij jouw ervaringen vertellen want ik heb slechts eenhalve dag om het euvel te verhelpen(donderdag wel te verstaan)
Alvast super bedankt!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:even een oud draadje weer nieuw leven in blazen, dit is dus exact wat mijn auto ook niet meer doet, alleen is het geen bx maar een goed vergelijkbare 205 1.4 uit ‘93.
Beste Karel, heb je enig idee welke relais dat waren? Begreep ik nou goed dat die bij de pomp onder de achterbank zaten? Of zitten ze onder de kap en hoe kwam je er achter dat die bij de pomp horen?
JHopelijk kan je mij jouw ervaringen vertellen want ik heb slechts eenhalve dag om het euvel te verhelpen(donderdag wel te verstaan)
Alvast super bedankt!
Sorry, ik ken de 1400 injectie niet echt goed. Maar dit soort relais zit vaak in de buurt van de rechter motorsteun in zo’n lullig plastic zakje.
Ich bin ein Breaker
ah ik dacht dat het jouw probleem toen was, maar ik heb het verkeerd gezien, het was van jandeman, misschien weet hij nog te vertellen waar die relais zaten?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!