2 van de 2
 < Vorige 1 2

aankoop advies gs
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 mei 2009 07:57 PM
  [ # 16 ]
dyanemaniac schreef:

en is er wat te zeggen adh van de foto’s en het filmpje?

:

De foto’s zijn trouwens net op plekken genomen waar een GS niet roest.

En ja , als je niet al te veel om het uiterlijk geeft en dat zellfs wel mooi vind zal deze Break wel voldoen.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 mei 2009 08:00 PM
  [ # 17 ]
McDean schreef:

Maakt de leeftijd uit dan? ik zou er geen problemen mee hebben zolang hij maar niet uitgedroogd is.

Zolang als er geen grote droogte scheuren in zitten gaat het prima bij een GS/A. Leeftijd maakt dan ook niet veel uit.

De GS/A haalt nou niet van die extreme topsnelheden als b.v. een Xantia Activa of een CX GTI Turbo. Daar liggen de gemidelde kruissnelheden veel hoger van.

Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

Gepost: 15 mei 2009 08:00 PM
  [ # 18 ]

ik ga morgen kijken, kloppen en foto’s nemen en ik post mijn bevindingen hier wel

Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 17 mei 2009 11:57 PM
  [ # 19 ]

Nou, gister wezen kijken bij de gs en besloten dat het m niet gaat worden. Op zich een hele leuke en bovenal harde auto, maar met een aantal minpunten. belangrijkste reden dat ik de gs niet aanschaf is dat ik er gewoon niet verliefd op geworden ben. het voelde gewoon niet dat dit de gs was die ik wilde hebben.

Op zich reed het heerlijk. misschien wel iets te lekker en luxe. ik mistte een beetje het aparte, het spartaanse zoals bij mn eend. Wat ik wel heel beroerd vond aan het rijden in de gs is dat de versnellingspook echt vervelend in mn benen stak als ie in zn 2 stond. dit reed echt niet fijn.

anyway, de min/plus punten en de foto’s staan hier:

http://s19.photobucket.com/albums/b190/dyanemaniac/gs/

Plussen:

Auto reed fijn.
Carroserie, bodem, subframes, binnenspatborden, deuren etc waren nagenoeg roest vrij! Wat roestig was, was oppervlakkig.
3puntsgordels achterin

Minnen:
Banden matig, voor 2a 3mm, achter 3a 4mm profiel en echt wel oudere banden met lichte droogtescheurtjes
Aan onderkant bak bij schijven was vettig (leek lhm) gevaarlijk dicht bij schijven. Ook was 1 kant thv die verwarmingsbakjes (?) nat van de olie.
Het aanzicht op het motorcompartiment was niet echt netjes, zag er niet tip top uit. Hoeft nix te zeggen, want bij mijn eend is dit idem, terwijl dit zker allemaal 100% is.
Een “kloenk” bij flink sturen. Geen idee of het het stuur of wielen zijn. Voelde geen speling op stuurkogels /fusees. Dit zou nagekeken worden voor evt verkoop.
Net al te net interieur, er zaten stoelhoezen over de bekleding. Bestuurderstoel was de stof door.
Van het stuur liet het schuimrubber los van het stalen frame.

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 18 mei 2009 01:26 AM
  [ # 20 ]

Krijg zelf ook niet echt de indruk dat de motor is droog gelegd. Er hangt nog steeds olie onder de uitlaat schaaltjes. Als de motor kortgeleden nog is droog gemaakt dan hoeft er ook echt geen olie meer onder te hangen.
Het zelfde geld voor de keerringen van de versnellingsbak ook die hoeven niet meer te lekken na vervanging . Verder wel een gave break dat valt zeker niet tegen en kom je niet vaak meer tegen

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 18 mei 2009 01:44 PM
  [ # 21 ]

Als je nog een goede gs zoekt, ik heb er nog eentje te koop staan. is een gs 1220 club met 1300cc blok er in, kleur is groen. pb me maar even voor meer info.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 mei 2009 08:22 PM
  [ # 22 ]
Renko schreef:

Als je nog een goede gs zoekt, ik heb er nog eentje te koop staan. is een gs 1220 club met 1300cc blok er in, kleur is groen. pb me maar even voor meer info.

Hij wil speciaal een Break en geen Berline.

En je vraagprijs is erg stevig. Wat ik begrepen heb wil de topic starter dat niet uitgeven.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 mei 2009 08:28 PM
  [ # 23 ]

Dat de motor en bak lekt hoort natuurlijk niet, maar hoelang is het geleden dat het droog gemaakt is?

Stoelbekleding en slecht stuur is standaard bij een GS van die leeftijd , daar ontkom je niet aan.

Dat “kloenk” geluid zal wel een draagarm rubber zijn die versleten is. Op zich niet veel werk maar wel een zeldzaam onderdeel.

Maar de koets is erg gaaf zo te zien op de foto’s , erg belangrijk.

Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 18 mei 2009 08:32 PM
  [ # 24 ]

en ook niet naarstig op zoek hoor. maar als er een break voorbij komt wil ik wel even kijken, want dat gebeurd niet elke dag. ach eigenlijk is het toch beter om te wachten tot de dyane gerestaureerd is. dan heb ik tenminste plek in de loods. en ik wil ook altijd nog eens een auto uit frankrijk halen, dus dat kunnen we tzt mooi combineren.

als ik ruimte had gehad, had ik m gekocht (als de prijs naar beneden bijgeschroeft zou kunnen worden tenminste) Dit was een mooie harde break, maar zou gewoon even aangepakt moeten worden. Daar heb ik nu de tijd en ruimte helaas niet voor. En ik zou het zonde vinden dat ding voorlopig niet de aandacht te kunnen geven en daarom hard achteruit te zien gaan…

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 mei 2009 08:34 PM
  [ # 25 ]

Gewoon de franse website’s blijven volgen , komt regelmatig leuke GS Break’s voorbij in jouw smaak.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook