Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn meter stond toen net op 260 km/h. Ik heb hem nog nooit de teller uit zien lopen, maar ik weet dat sommige sm tellers zo brak zijn dat ze alles aanwijzen wat je maar wil
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
kan er iets vervangen/gemodificeerd worden aan die SM-teller?
Hoe weet je dat hij correct loopt?
Ik weet door er een navigatie naast te hangen,maar is dit correct?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Laten we zo zeggen. Tenzij de navigatie makers allemaal afspraken maken over hoeveel afwijking er in moet zetten, lijkt mij het onwaarschijnlijk dat alle merken er bij een teller ongeveer evenveel naast zitten. De afwijking is namelijk hetzelfde of ik er nou een tomtom naast heb hangen of de gps plaatsbepaling van mijn nokia telefoon maakt niet uit.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
gps is nadat de moedwillige versleuteling door de USA is uitgezet de nauwkeurigste snelheidsbepaling.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Voor degenen die het volgen, vandaag de VEMS voor de SM besteld… de wieltjes schijnen ook te zijn ontstaan… we gaan weer eens gokken op een VR oplossing. Uiteraard ben ik compleet overtuigd dat dat gaat lukken, net zoals de vorige keer toen ik hem uiteindelijk om moest solderen naar HALL .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Sneller dan gedacht met de VEMS?
Ik ben benieuwd hoeveel hier straks op de rollebank uitkomt.
Wat is het uiteindelijke doel qua vermogen in de SM?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoe ga je dit oplossen met de carbs?
Waar ga je de injectoren plaatsen??
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je voor VEMS gaat dan blijft er denk ik weinig van de carbs over
Het zal wel een SM 3.0 VEMS worden ipv een SM 3.0 IE.
sans-pareil schreef:de wieltjes schijnen ook te zijn ontstaan…
12 stuks
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Die moeten blijven dienen,zoniet moeten er trothle body’s op komen,en injectoren daar in geplaatst. Of wel de carbs behouden,en de injectoren in de inlaatcollector schroeven,mits aanpassing.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
We gaan voor i.e. spruitstukken ja. En vermogensdoel heb ik nog niet. Ik vind ‘t leuk als ie wel een stukje sneller wordt in NA variant… ik denk dat rond de 180pk aan de wielen op de dp engineering bank wel moet lukken… misschien nog iets meer.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké het blijft dus een braaf beestje vergeleken met de doelen van de CX
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Voorlopig wel. Ik heb wel al een beetje zitten kijken naar waar ik turbo’s zou willen lat e.d. en hoe het zit met ruimte voor intercooler(s). Verder is er zo’n 525pk nodig volgens dezelfde meting als de fabriek voor 320km/h maar dan hebben we ook wel een 6e versnelling nodig. Ik ga voorlopig alleen een VEMS zetten op de SM. En ik denk toch wel LPG.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als VEMS echt zo goed met LPG om gaat als het zou moeten doen, tja waarom dan niet?
Is toch belasting vrij, dus rijdt dan gewoon goedkoper.
De SM is ook aardig wat zwaarder dan de CX, dus voordat die daarbij in de buurt komt ben je nog wel even bezig denk ik.