lek aan de dieseltank
breght
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 06 februari 2009 09:46 PM

hey allemaal

heb vandaag minder prettig nieuws ontdekt aan de c2.heb een lek aan de dieseltank.
de drupelles komen van de passagierskant en na “inspectie” blijkt het dar ergens vanboven te zitte maar kunnen niet te goei kijke waar precies.
zijn er misschien mensen die wete waaraan het zou kunnen liggen,oplossing en wat de prijs is van een nieuwe tank.

ps:lek is niet aan dieselpomp en ook niet aan de aanvoerbuis.want die situeren zich aan de linker zijde(als men achter de auto staat)

hoor het graag

groetjes Breght

Profiel  

johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 339

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 11 februari 2009 01:04 AM
  [ # 1 ]

dit zal waarschijnlijk niet de tank zijn maar een brandstofleiding,kijk eens na of deze nog goed vastzitten.Succes! Wink

Profiel  

breght
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 februari 2009 05:01 PM
  [ # 2 ]

dat hoop ik ook.maar hij lekt eigenlijk enkel als hij net vol getankt is.
maar goed van zodra de tank leeg is kan hij er onderuit.

bedankt allesinds

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 12 februari 2009 09:38 PM
  [ # 3 ]

de afdichtpakking tussen het vlotter en de montage ring wil ook wel eens lekken dit gebeurd ook alleen als de tank vol is, en daar hoet de tank er NIET voor onderuit, achterbank vorover kantelen afdicht kapje er af, en je kunt er bij

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

breght
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 februari 2009 06:37 PM
  [ # 4 ]

zeer interessante info.echt bedankt,maar we gaan toch het zekere voor het onzekere nemen en de tank eronderuit halen.hoef daarvoor niet speciaal naar een garage dus dat scheelt al een beetje he Wink

maar alvast heel erg bedankt!

Profiel  

> 900 berichten

Gepost: 14 februari 2009 11:27 AM
  [ # 5 ]
breght schreef:

zeer interessante info.echt bedankt,maar we gaan toch het zekere voor het onzekere nemen en de tank eronderuit halen.hoef daarvoor niet speciaal naar een garage dus dat scheelt al een beetje he Wink

maar alvast heel erg bedankt!

je doet maar dat pakkingetje is een 10 minutjes werk ... en een stuk goedkoper ... en die tank kan er altijd onder uit Wink

Profiel  

breght
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 februari 2009 03:36 PM
  [ # 6 ]

maar die vlotter zit die aan de rijderskant of passgierskant?want de aanvoerbuis en dieselpomp ware droog he

Profiel  

> 900 berichten

Gepost: 15 februari 2009 11:58 AM
  [ # 7 ]

RA (bijrijderskant) zitten er uit dop er af en je ziet em zitten

Profiel  

breght
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 februari 2009 12:24 PM
  [ # 8 ]

hmm das gek.

deed gisteren de achterste zetels omhoog en het tapijt.aan de rijderkant zit idd een grote stop die eraf kan en daar zitten idd 2 leidingen en een fiche.en daar is alles mooi droog en geen diesel te zien zoals ik al zei.
maar aan de bijrijderskant is helemaal niets.geen enkele stop niets.f wel moet ik meer richting de koffer gaan kijken maar bij mijn weten zit er daar geen enkele stop zoals je vermed monteurtje.

groetjes

Profiel  

> 900 berichten

Gepost: 17 februari 2009 09:04 PM
  [ # 9 ]
breght schreef:

hmm das gek.

deed gisteren de achterste zetels omhoog en het tapijt.aan de rijderkant zit idd een grote stop die eraf kan en daar zitten idd 2 leidingen en een fiche.en daar is alles mooi droog en geen diesel te zien zoals ik al zei.
maar aan de bijrijderskant is helemaal niets.geen enkele stop niets.f wel moet ik meer richting de koffer gaan kijken maar bij mijn weten zit er daar geen enkele stop zoals je vermed monteurtje.

groetjes

mmm meschien een wijziging geweest ik dacht dat ze altijd onder de bijrijderskant zitten, maar kan ook bestuurder * ik kan ook een foutje maken :p * maar las het daar droog is is de vulhals aansluiting op de tank ook droog ?

Profiel  

breght
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 februari 2009 01:03 PM
  [ # 10 ]

jaja die zijn allemaal droog.aanvulkant en pomp kant.zitten namelijk alle 2 aan de rijderskant he Wink

mijn tank is binna leeg endan kan ze ervan onder dus horen jullie het wel wat het is was geweest Smile

alvast bedankt voor de info

Profiel  

breght
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 mei 2009 12:18 AM
  [ # 11 ]

goed

om dit even van het stof te halen en andere mensen ook wijzer te maken is het lek gedicht.

om de diesel tank van onder de c2 te halen moet dus de volledige achterbrug verwijderd worden.

nu wat het lek veroorzaakte was een niet afgedicht ontluchting gat waardoor ipv lucht diesel naar buiten kwam :p

groetjes

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook