Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Aha, dus jij stond laatst voor me…..
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 27922
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jep, ik dacht al dat je de nieuwe kleur niet herkende
- CX 25 GTi Turbo 2
Van de week een e-mailtje gestuurd naar de dealer waar de auto nieuw verkocht is.
Vandaag netjes de volledige history van de auto in de postbus gehad
Leuke meevaller is dat de com2000 nog geen 10.000 geleden is vervangen. Die zit er nog geen jaar in.
Weet iemand trouwens of ze aangepast zijn dat ze niet meer stuk gaan? Of blijft het gewoon aan de lopende band die dure dingen vervangen?
Een aangepast model zou natuurlijk erg handig zijn
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
De com2000= de BSI?
Ene..tijd voor een nieuwe groepsfoto als AVATAR
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:De com2000= de BSI?
Ene..tijd voor een nieuwe groepsfoto als AVATAR
com2000 is die hendel voor ruitewisser, richtingaanwijzer enz… dacht ik tenminste
- CX 25 GTi Turbo 2
Klopt de com2000 zijn de 2 hendels achter het stuur. Ook de cruise control is hier een deel van.
Deze dingen gaan gewoon altijd stuk…
Bij onze andere Xsara zelfs al binnen de garantie.
Het vervangen is niet zo erg spannend qua werk volgens mij. Alleen het ding kost wel zo’n 350 euro ex BTW…
Zover ik weet gaat de BSI zelf niet zo snel stuk. Die gaat rare dingen doen als je aan de draden gaat rommelen
Avatar vervangen zit nog in de planning, maar beide op de foto moet nog even keer gebeuren
- CX 25 GTi Turbo 2
Ik vind de airco altijd een beetje muf ruiken, vooral vlak nadat die inschakeld wordt.
Even snel op internet gekeken. Daar stond dat het kon helpen om de airco voluit een kwartier te laten blazen met de ramen open. Dat net maar eens gedaan.
Na dat kwartier stonk die niet meer, maar dat is meestal na een tijdje gebruik. Ben benieuwd of er verbetering in zit.
Het interieurfilter is ook niet echt schoon. Ik zie ook diverse berichten op internet dat de geur hieruit komt. Maar daar ben ik nog niet van overtuigd, iemand ervaringen?
Gelijk de kans maar eens beet genomen om het interieur een beetje schoon te maken Ziet er nu toch wat frisser uit, ook al was het niet eens echt vies.
Hoe koud moet zo’n airco eigenlijk zijn als je je hand voor het rooster houd? De auto wordt wel snel koud, maar ik heb het idee dat sommige airco’s kouder zijn…
Arjan Verkade schreef:Ik vind de airco altijd een beetje muf ruiken, vooral vlak nadat die inschakeld wordt.
Even snel op internet gekeken. Daar stond dat het kon helpen om de airco voluit een kwartier te laten blazen met de ramen open. Dat net maar eens gedaan.Na dat kwartier stonk die niet meer, maar dat is meestal na een tijdje gebruik. Ben benieuwd of er verbetering in zit.
Het interieurfilter is ook niet echt schoon. Ik zie ook diverse berichten op internet dat de geur hieruit komt. Maar daar ben ik nog niet van overtuigd, iemand ervaringen?
Gelijk de kans maar eens beet genomen om het interieur een beetje schoon te maken Ziet er nu toch wat frisser uit, ook al was het niet eens echt vies.
Hoe koud moet zo’n airco eigenlijk zijn als je je hand voor het rooster houd? De auto wordt wel snel koud, maar ik heb het idee dat sommige airco’s kouder zijn…
bij die van mn pa met airco kan ik niet zo heel lang mn hand ervoor houden…
Totaal aantal Berichten: 7790
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mijn airco blaast lucht van ongeveer 4 tot 7 graden, afhankelijk van de buitentemperatuur. Gewoon een keer een thermometer in de uitstroomopening steken.
Stinkende airco’s worden niet alleen door het interieurfilter veroorzaakt, maar met name door schimmel- en bacteriegroei op de verdamper. Dit kun je reinigen met speciale producten zoals Valeo Climpur: http://www.valeoservice.com/html/belgium/nl/produits.focusdetail.php?wid=33812616142C94EE1493EB
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 25 GTi Turbo 2
Ik heb ook het vermoeden dat het de verdamper is.
Alleen bij deze middelen is het mij niet duidelijk waar je dit nu precies in moet spuiten
Zoals ik het tot nu toe heb gedaan:
Interieurfilter eruit, van onderaf de verdamper zo goed mogelijk inspuiten (dat climpur is een spray, andere middelen zijn meestal in schuimvorm), dan zonder interieurfilter de schuif weer terug (zodat het systeem dicht is).
Het eenvoudigst is om even het dashboardkastje eruit te halen en het via de recirculeerklep (die je handmatig moet openen door de recirculatiestand in te schakelen) de rest van het middel erin te spuiten, terwijl de aanjager op flink tempo draait. Belangrijk: de ventilatieuitstroom naar voren en alleen de middelste roosters open. Als het reinigingsmiddel op is gebruikt kan de blower weer uit.
Leg wel even een handdoek of iets dergelijks onder het blowerhuis, er wil nog wel eens wat uit druppelen. De rest van het reinigingsmiddel moet via de waterafvoer weglekken. Na een kwartiertje ofzo kun je het nieuwe filter terugzetten en klaar ben je.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 25 GTi Turbo 2
Er moet ook wat aan de audio van de Xsara gedaan gaan worden. De 4 standaard Citroën speaker zijn minder van kwaliteit dan de 4 relatief simpele Pioneer speakers die in de vorige zaten.
Ik heb mijn radio al overgezet, dit vind ik een prima dingen dus die blijft zitten.
Ik wil eigenlijk gewoon 4 speakers. 2x 17 cm voor en 2x 13 cm achter in de daarvoor bestemde ruimtes.
Ik zat hieraan te denken:
TS-A1703i voor
TS-A1303i achter
Heeft 3 weg voordelen tov 2 weg? Zijn dan apparte tweeters niet nodig?
Het liefst ga ik niet in de bedrading rommelen om scheidingsfilters e.d. in te bouwen…
Hoe denken jullie erover?
Zorg er maar voor dat er tweeters in je dash zitten, en het liefst niet de originelen. Die coaxiale speakers zijn bagger (vanuit mijn ervaringen dan).
Zoiets lijkt me wel geschikt, wel aparte tweeters, geen apart filter: http://www.pioneer.nl/nl/products/25/131/201/TS-G171C/specs.html
- CX 25 GTi Turbo 2
Hmm.. Ziet er ook wel goed uit, maar hebben ze weer niet bij de webwinkel waar ik altijd bestel
Ik ben eigenlijk op zoek naar wat meer bass, helpen tweeters dan ook omdat je speaker dit niet hoeft te doen?
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik zou tweeters in de dashboard doen Arjan.
De vorge eigenaar had de kabels niet doorverbonden, waardoor ze niet deden! Nadat ik ze aangesloten had, kon je duidelijk merken dat met tweeters vanuit de dashboard het geluid beter is!
Qua speakers heb ik de volgende van Pioneer in de Xsaar zitten:
Voor: TS-Q171C 2 weg luidsprekers (220WATT)
http://www.pioneer.nl/nl/products/25/132/201/TS-Q171C/specs.html
Achter: TS-E1396 3 weg Speakers (160WATT) http://www.pioneer.nl/nl/products/archive/TS-E1396/index.html
Voor de Bass zit deze sub erin van Pioneer:
TS-WX20LPA Linear Power versterkte subwoofer (200WATT)
http://www.pioneer.nl/nl/products/25/132/201/TS-WX20LPA/specs.html
PS alles heb ik bij deze internetsite besteld: http://www.bobshop.nl.
En plaatsen lijkt me niet echt moeilijk!
Zie mijn site!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?