23 van de 31
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »

Zoektocht naar een GTi Turbo I/II
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27948

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 mei 2009 11:24 PM
  [ # 331 ]

Dingen die bij een CX bij normaal onderhoud horen komen nu eenmaal wel eens aan de beurt.
Fuseekogel, stuurkogel, hoesje hier of daar, stukje remleiding, veerbolletje, banden, remmen.

Als er de laatste tijd niet erg veel aan de CX gedaan is wil je eigenlijk direct LHM, Olie en KVS verversen. Mogelijk nog bakolie.

250 euro is echt niets… Dat ben je al kwijt aan de kleine dingen en onderdeeltjes die je nodig heb.

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 619

- C5 X Hypnos
Gepost: 16 mei 2009 02:50 AM
  [ # 332 ]

Die schatting is gebaseerd op het idee dat in principe bijna alles in orde is, het is meer iets waar je nog tegen op loopt. Bij bijvoorbeeld de Turbo 2 die bij van der Laan te koop staat zou ik niet het bericht verwachten na aankoop, o ja, we moeten nog wel even voor een slordige €. 1.000,—wat werk aan de auto doen voordat ze echt de weg op kan. De andere zwarte Turbo 2 die op marktplaats staat ga ik morgen naar kijken dus dan zal ik zien wat daar aan moet gebeuren. Mocht dit aanzienlijk meer zijn dan een beetje laswerk aan de dorpels is dit ook geen optie, anders zou ik ook gelijk kunnen kijken naar een Turbo van een aanzienlijk hoger bedrag. Als van bijvoorbeeld de fuseekogel en andere dingen bij de aankoop al bekend zijn dat ze vervangen moeten worden lijkt mij twee tot drieduizend euro toch een vrij fors bedrag, het zou in zo’n geval al bijna gaan om een echte opknapper. Er zal immers bijna meer geld in worden gestoken om de auto in technisch goede staat te krijgen dan dat je er in aanschaf voor betaalt.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2423

Gepost: 16 mei 2009 03:51 AM
  [ # 333 ]
Laurensvzb schreef:

Er zal immers bijna meer geld in worden gestoken om de auto in technisch goede staat te krijgen dan dat je er in aanschaf voor betaalt.

Dat is bij heeel veeeel CXen het geval Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 mei 2009 03:54 AM
  [ # 334 ]

Ik zou er toch maar vanuitgaan dat bij elke CX onder de 4 a 5 duizend euro je toch in het eerste jaar zeker meer dan 1000,- aan regulier onderhoud kan verwachten…. als je een (veel) duurdere cx koopt blijf je heel misschien het eerste jaar een beetje gevrijwaard, maar daar zou ik ook maar niet vanuit gaan. We hebben het over auto’s van 20+ jaar oud. Die hebben elk jaar onderhoud nodig om in rijdende staat te blijven. Zelfs als ze stilstaan. En dat is vrijwel nooit minder dan 1000,- per jaar.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 16 mei 2009 12:30 PM
  [ # 335 ]

Daar zit voor mij ook belangrijke verschil. Duizend euro uitgeven aan onderhoud jaarlijks of al gelijk dat bedrag daarnaast nog eens bij de aanschaf te moeten investeren om de auto rijdend te krijgen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 16 mei 2009 01:49 PM
  [ # 336 ]

Dat maakt toch niks uit?

Als je een CX met APK koop laten we zeggen nog een maand of 3, dan zal er je niks aan hoeven doen om op de weg te blijven. Tenzij er echt grote gebreken zijn die het rijden gevaarlijk maken, maar daar ga ik bij een dagelijks rijdende CX nu even niet vanuit.

Als je dan na 3 maanden bij de APK staat en je krijgt te horen dat je er ruim 1000 aan uit moet geven dat is toch hetzelfde als dat direct doen?

Ik heb mijn CX gekocht met een APK die 2 jaar verlopen was. Er moest dus direct wat geld in om hem op de weg te krijgen. Maar het verschil in rijden was ook enorm!
Het rijden met een versleten ADAL, 2 platte bollen achter, slechte stuurkogels en fuseekogels + een niet goed werkende Diravi maakte de wegligging er niet beter op Rolling Eyes
Tel daarbij nog op wat hydroliek + remleidingen en vast zittende remmen dan telt dat aardig op.

Misschien behalve de niet werkende Diravi geen rare dingen voor een CX.

Ohja, en de ABS werkt natuurlijk niet Wink

Ik ben benieuwd wat je van die zwarte vind van 1900 euro. Voor die prijs zou ik wel wat onderhoud verwachten, maar dat mag dan ook vind ik.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 16 mei 2009 06:24 PM
  [ # 337 ]
Arjan Verkade schreef:

Je ben ergens een 1 vergeten Wink
Bij de aanschaf zet je dat je verwacht 250 euro aan kosten en reparaties.
Tel daar maar 1000 euro bij op.

Hehehe Laughing , denk dat dàt redelijk klopt…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 16 mei 2009 06:31 PM
  [ # 338 ]

De zwarte dame van €. 1.900,—had nog wel erg veel onderhoud. Althans ze kon prima rijden, maar ze had wel heel veel plekken waar het roestmonster was toegeslagen en plekken die lelijk en slecht bijgewerkt waren. Het was een leuk tripje wel samen met Ernst.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 mei 2009 06:59 PM
  [ # 339 ]
Laurensvzb schreef:

De zwarte dame van €. 1.900,—had nog wel erg veel onderhoud. Althans ze kon prima rijden, maar ze had wel heel veel plekken waar het roestmonster was toegeslagen en plekken die lelijk en slecht bijgewerkt waren. Het was een leuk tripje wel samen met Ernst.

Viel te verwachten…  Wink

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 mei 2009 07:12 PM
  [ # 340 ]
fluidphreak schreef:
Laurensvzb schreef:

Viel te verwachten…  Wink

Laten staan dus…? Rolling Eyes  Razz

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 16 mei 2009 07:40 PM
  [ # 341 ]

Ja, ik denk dat ik deze dame laat staan. Er zijn opties die een stuk aantrekkelijker zijn. Nog even bij wat franse adverteerders informeren en dan ben ik misschien zover dat ik een keuze kan maken.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 mei 2009 01:26 PM
  [ # 342 ]

Waarom niet eerst kijken bij andere Nederlandse Turbo’s? Rolling Eyes

Er staan er genoeg Wink

Profiel  

cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1250

Gepost: 17 mei 2009 04:17 PM
  [ # 343 ]

Ik kan eerder genoemde bedragen slechts beamen. Voor bedragen beneden de 3 a 4000 euro kun je geen goede gti turbo verwachten. Misschien wel een goede basis om mee verder te gaan, maar geen auto die min of meer af is. Ik denk dan ook dat als je naar auto’s van 1000 of 2000 euro gaat kijken je telkens teleurgesteld zult worden. Voor die bedragen koop je amper een goede 20re.

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- C5 X Hypnos
Gepost: 17 mei 2009 04:54 PM
  [ # 344 ]

Deze dame is al een keer langs gekomen, maar heeft iemand wel eens naar deze geïnformeerd bij de eigenaar? Op mijn mailtje kreeg ik tot nu slechts een paar korte antwoorden als; ze heeft geen roest, er is niets wat onderhoud behoeft, de hydrauliek is nog helemaal goed en dat het een auto in goede staat is. Op de vraag of er verder iets was met de auto wat wat minder is heb ik niet echt antwoord gekregen. Mocht er ook niet zo’n puntje zijn lijkt het een interessante auto om even te volgen om te zien wat er met de prijs gebeurd. Het minimumbod van €. 2.500,—lijkt mij niet veel als er niets met de dame aan de hand is.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 mei 2009 05:06 PM
  [ # 345 ]

Er zitten geen turbo velgen meer onder. Misschien zijn de TRXen vervangen door 14” velgen?

Het ziet eruit als een erg mooie auto. Pretiges zijn natuurlijk schitterend   Cool Dat stukkie van 1000 km tuffen ook Cool Ik vind het toch best een gok voor zo’n end.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

23 van de 31
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook