Remleidingen kan ik inderdaad na laten maken. Garage RenArd wil dit voor mij doen. Dat is dus opgelost.
Waar het spruitstuk precies lekt weet ik nog niet.
Hopelijk kan ik de lekzak nog lijmen.
Vorig jaar is er een nieuw achterwiellager ingekomen. Misschien verkeerde montage ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Quo schreef:Remleidingen kan ik inderdaad na laten maken. Garage RenArd wil dit voor mij doen. Dat is dus opgelost.
Waar het spruitstuk precies lekt weet ik nog niet.
Hopelijk kan ik de lekzak nog lijmen.Vorig jaar is er een nieuw achterwiellager ingekomen. Misschien verkeerde montage ?
Achterwiel lagers blijft een verhaal apart bij een GS/A.
De 1 keurt hem goed en de ander af en waar het aan ligt?
Verkeerde montage kan haast niet.
De remleidingen zijn nieuw gemaakt door Garage ReNard. Deze heb ik daarna onder de GSA geschroefd. Achterremleidingen zijn weer roestvrij en alles is lekvrij.
Daarnaast heb ik het achterwiellager gedemonteerd en voorzien van nieuw lagervet. Daarna alles weer vastgezet. Speling op het wiellager is nu niet meer voelbaar hoe dit dan weer mogelijk is weet ik ook niet, maar ik ben al lang blij dat er geen speling op het wiellager zit.
Rest van het APK lijstje wil ik deze maand af zien te ronden. En dan de GSA weer begin juni APK laten keuren. Met dit mooie weer moet er natuurlijk wel worden gereden.
Hieronder volgen nog een paar mooie foto’s van mijn GSA als trouwauto.
Afgelopen 23 april zijn mijn vriendin en ik getrouwd.
We hebben de GSA gebruikt als trouwauto. De trouwdag was echt geweldig en de GSA heeft het goed gedaan.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Mooie foto,s!
Als ik ooit ga trouwen is t ook in de gsa!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nog gefeliciteerd!
Citroen!
klopt het dat je, voor het losdraaien van de naafmoer voorwiel, dop 35 nodig hebt ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Ik krijg de onderste fuseekogel niet uit de onderste draagarm. Zit enorm vast.
Al verschillende manieren van demonteren uitgeprobeerd. Helaas nog geen succes.
Is er een bepaald type fuseetrekker welke goed te gebruiken is voor deze kogel ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Ik heb recentelijk het dashboard losgehaald. Daarbij is ook de handgreep van de handrem eraf geweest.
Na het monteren van de handgreep doet de vergrendeling van de handrem het niet meer.
De oorzaak is het niet meer kunnen terugvinden van een veertje welke ook nog ergens gemonteerd moest worden
Wie weet wat voor een veertje dit moet zijn ?
En op welke manier moet het veertje gemonteerd worden in het geval ik het veertje weer terug vind ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Hier een plaatje uit het onderdelen boek.
Het gaat on een simpele drukveer, met een buitendiameter van 4,7 mm. Lengte weet ik niet, maar dat is redelijk makkelijk uit te vogelen. De veer werkt tussen de ontgrendelknop en het handvat.
Succes ermee.
Heel erg bedankt voor de snelle reactie
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Nou, het heeft even geduurd maar de GSA heeft weer een nieuwe APK tot 2 april 2011
Alleen dat wil niet zeggen dat er niks meer hoeft te gebeuren aan de GSA. De GSA lekt LHM bij de aanzuigmof daarnaast moet de distributie worden vernieuwd, en moet er nieuw plaatwerk in de bodem worden gelast. Ook zag ik recentelijk dat mijn achterwiel binnenschermen zijn doorgeroest. En de achterveerbollen moeten worden vervangen.
Nou, ik ga weer even een planning maken voor de aankomende tijd.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gefeliciteerd met de APK. Rest is gewoon hobby, daar steek je gewoon tijd in, toch?
Citroen!
Inderdaad de rest is gewoon hobby, en ik vind het sleutelen ook heel erg leuk om te doen.
Nu kan ik gelukkig ook weer rijden met de GSA want dat hoort natuurlijk ook bij de hobby.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Hallo,
Vandaag met het zonnige weer een stuk gaan rijden met de GSA. Op het laatste stuk van de rit de motor eens wat hoger in de toeren door laten trekken.
Alleen na deze actie is het stationair toerental in eens veel hoger. Toerental bijft hangen op circa 1750 tpm.
Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Denk dat er vuil in de carburateur zit. Kwestie van schoonmaken.