De A13 is natuurlijk een ander verhaal… dat is vanwege stank en geluids overlast. Dat speelt natuurlijk ‘s nachts ook. Kortom, alle diesels 80 en de rest 120 Ik vraag me trouwens af of die maatregel werkelijk geholpen heeft… al rijdt het vrachtverkeer (waar de grootste rookpluimen uit komen) natuurlijk onder de trajectcontrole ook braaf 80 ipv hun normale 90.
Beetje het schiphol-effect. Lekker goedkoop huissie kopen onder de rook van een luchthaven/snelweg, vervolgens gaan klagen over het lawaai/stank en hopen dat je gratis isolatie krijgt of zelfs die hele snelweg/luchthaven speciaal voor jou verlegd of beperkt wordt, zodat je lekker voor een duppie op de eerste rang zit
(oke, ik stel het te simpel voor, maar het is een invalshoek die je zelden hoort… toch wel een kern van waarheid vind ik, want zowel schiphol als de A13 liggen er al langer dan de meeste bewoners er"onder” wonen. Conclusie: ze wisten waar ze aan begonnen toen ze daar gingen wonen… dat het (lucht)verkeer alleen maar toeneemt kan je natuurlijk op je vingers natellen…)
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Beste Web
Dus…............ speciale snelwegen van en naar een grote stad om de stad en bebouwing heen, snelle verplaatsing.
Deze aan de noord en zuidkant aansluiten aan het huidige wegennet (met een gereduceerde snelheid) zodat je die kan gebruiken als “verzamel en distribuitiepunt” naar de verschillende wijken, centra’s en industrieparken.
Maximale verspreiding van het doorgaande snelle verkeer en gericht plaatselijk verkeer, goede doorgang van punt A naar B.
Dan is jou probleem ook al een groot deel opgelost.
Je pleit voor een volledige herindeling van de grond rond grote steden. Lijkt me geen haalbare kaart.
De A5 is wel een stap in de goeie richting wat dat betreft. Niet meer langs Amsterdam, als je van Den Haag naar Haarlem/Alkmaar moet. En het werkt voortreffelijk.
De A9 is in feit een bypass langs Amsterdam vanuit oost en zuid (je ontwijkt de A10), maar wel veel afritten omdat die OOK door dicht bevolkt gebied loopt. Dus vaak is de A9 nog drukker dan de A10, het verkeer verdeelt zich gewoon…
De A12 gaat Den Haag compleet voorbij, dus dat is ook al voorzien.
De A12 langs Utrecht heeft een grote parallelbaan, gedurende dat stuk kent de hoofdweg geen afritten. Alleen Rotterdam heeft zoiets maar ten dele, hoewel wel een veel uitgebreider snelwegnetwerk eromheen dan bv. Utrecht en Den Haag. Dusja, ik zie er niet zo heel veel in eigelijk… voor de moeite die het zou kosten om aan te leggen.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Grootste probleem van het Nederlandse verkeer op de snelwegen is dat er veel te veel lokaal verkeer op de wegen zit. Als je de kaarten met plannen uit de 50er of 60er jaren (stonden een jaartje terug ofzo eens in Elsevier) bekeek waren er veel minder afritten. Eigenlijk zou je naar een systeem toe moeten waarbij je inderdaad het lokale en het langeafstandsverkeer uitelkaar haalt. Dat zou voor mij betekenten dat ik bij Hengelo (knooppunt A35-A1) de A1 op kan en er vervolgens bij Apeldoorn, Amersfoort en Muiden weer af zou kunnen met goede fly-overs naar respectievelijk de A50, de A28 en de A6. Daarmee wordt ik niet meer gehinderd door “lokaal” invoegend verkeer uit Borne, Rijssen, Markelo, Holten, Bathmen, Twello en ga zo maar door. Allemaal gemeenten die alleen maar akkoord wilden gaan met zo’n reep asfalt als ze een eigen aansluiting zouden krijgen.
Leg er een tweede weg langs voor het lokale verkeer en ik ben een stuk sneller in Rotterdam, Den Haag of Delft.
Voor mijn dagelijkse verkeer Enschede-Deventer kan ik dan bepalen of het voor mij wenselijk is om binnendoor (lokale weg) of via Apeldoorn te rijden.
Maar goed, voor het draagvlak hebben ze dat niet gedaan
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Dat is wat ik zeg EW….. de spijker op zijn kop.
Serge schreef:Flauwekul bericht. Als oma dan 60 gaat rijden waar je 80 mag, ben je geen steek verder. Laat ze maar een systeem bedenken waarmee de minimale afstand tot elkaar gecontroleerd wordt. Met een paar bumperklevers, die meer remmen dan gas geven, heb je snel een file georganiseerd.
heeeeelemaal mee eens
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Liever de lokale wegen verstopt? Mja, kan handig zijn voor de lange afstand ritten… maar ik pleit er dus vooral voor dat woon-werk verkeer helemaal geen lange afstand behoort te zijn! Utopie, ok…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
web schreef:Liever de lokale wegen verstopt? Mja, kan handig zijn voor de lange afstand ritten… maar ik pleit er dus vooral voor dat woon-werk verkeer helemaal geen lange afstand behoort te zijn! Utopie, ok…
Ach ja, eerst schoppen ze alle forenzen (na… bij wijze van) Amsterdam uit naar ALmere en Lelystad en vervolgens vinden ze het vreemd dat er erg veel verkeer naar Amsterdam wil!