Hallo iedereen, ik zal me ook even voorstellen
Ik ben Roald, ben 18 jaar oud en woon in Leeuwarden.
Sinds ik mijn rijbewijs haalde, zo’n 5 maanden geleden, ben ik op zoek naar een leuk autotje om onder andere mee op vakantie te gaan deze zomer.
Al snel zat ik aan een Citroën BX te denken.
Mijn vader had vroeger altijd een BX en daar heb ik een soort liefde voor BXen aan overgehouden. Daarnaast zijn ze wel lekker ruim en niet erg duur in aanschaf en vaste lasten, ik ben toch een arme student dus ik zal wel op de kosten moeten letten.
Ik zette een BX echter toch al snel uit mijn hoofd omdat mij angst ingepraat werd voor onderhoud.
Helaas (of gelukkig) wil ik nu toch een BX, ondanks het onderhoud. Door veel te lezen op dit forum heb ik de indruk gekregen dat veel onderhoud niet door een dure dealer gedaan hoeft te worden. Ik heb geen ervaring met sleutelen aan auto’s maar heb verder wel technische aanleg, dus met een Haynes in de hand leer ik dat snel genoeg denk ik. Daarnaast zijn er volgens mij heel wat mensen die net zo enthausiast zijn over BXen die mij eventueel wel voor een paar koude biertjes zouden willen helpen.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van wat een Citroën (BX) community er eigenlijk is. Ik had geen idee dat jullie elkaars auto’s kennen en onderdelen naar elkaar opsturen enzovoort. Het komt hier als een erg leuke en behulpzame groep op mij over.
Als het niet erg is zullen jullie de komende tijd nog veel meer berichtjes van mij zien denk ik want ik heb een hele berg vragen
Trouwens, als jullie het leuk/interessant vinden ga ik binnenkort ook de privacy van een aantal BXen bij mij in de buurt schenden en ze posten in gespot
Groetjes!
Roald
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Leuk, welkom!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Welkom,
Leuk dat je waarschijnlijk voor een bx gaat kiezen als eerste auto,
dat over die kosten klopt aardig de vaste lasten vallen wel mee, maar het onderhoud vraagt meetal wat meer geld, of je moet net een goed onderhouden bx treffen.
Ikzelf heb mij bx ook als eerste auto gekocht en het onderhoud is 1,5 maal zo duur geworden als ik had verwacht.
Maar met veel hulp van het forum heb ik al meer gedaan als ik ooit had gedacht te doen aan mij eigen auto, het is zoals je al schrijft dus een behulpzaam forum.
Totaal aantal Berichten: 24
- C3 1.2 PureTech 82 Collection
Hallo,
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Menko Hopma en ben 56 jaar oud en woon in Tynaarlo(Drenthe)
Ons gezin bestaat uit man, vrouw, dochter van 22 jaar en een zoon van 18 jaar oud.
We hebben allemaal een rijbewijs en drie auto’s:
Opel Astra 1.9 CDTI Station bouwjaar 2005, Citroen C1 Exclusive bouwjaar 2011
En sinds kort onze bijna nieuwe Citroen C3 1.6 e-Hdi Selection van augustus 2011
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom hier Menko!
Roald en Menko, welkom!
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017