Hallo iedereen, ik zal me ook even voorstellen
Ik ben Roald, ben 18 jaar oud en woon in Leeuwarden.
Sinds ik mijn rijbewijs haalde, zo’n 5 maanden geleden, ben ik op zoek naar een leuk autotje om onder andere mee op vakantie te gaan deze zomer.
Al snel zat ik aan een Citroën BX te denken.
Mijn vader had vroeger altijd een BX en daar heb ik een soort liefde voor BXen aan overgehouden. Daarnaast zijn ze wel lekker ruim en niet erg duur in aanschaf en vaste lasten, ik ben toch een arme student dus ik zal wel op de kosten moeten letten.
Ik zette een BX echter toch al snel uit mijn hoofd omdat mij angst ingepraat werd voor onderhoud.
Helaas (of gelukkig) wil ik nu toch een BX, ondanks het onderhoud. Door veel te lezen op dit forum heb ik de indruk gekregen dat veel onderhoud niet door een dure dealer gedaan hoeft te worden. Ik heb geen ervaring met sleutelen aan auto’s maar heb verder wel technische aanleg, dus met een Haynes in de hand leer ik dat snel genoeg denk ik. Daarnaast zijn er volgens mij heel wat mensen die net zo enthausiast zijn over BXen die mij eventueel wel voor een paar koude biertjes zouden willen helpen.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van wat een Citroën (BX) community er eigenlijk is. Ik had geen idee dat jullie elkaars auto’s kennen en onderdelen naar elkaar opsturen enzovoort. Het komt hier als een erg leuke en behulpzame groep op mij over.
Als het niet erg is zullen jullie de komende tijd nog veel meer berichtjes van mij zien denk ik want ik heb een hele berg vragen
Trouwens, als jullie het leuk/interessant vinden ga ik binnenkort ook de privacy van een aantal BXen bij mij in de buurt schenden en ze posten in gespot
Groetjes!
Roald
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Leuk, welkom!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw