4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Interne lekkage: Vanne de securité
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 mei 2009 08:48 PM
  [ # 46 ]
CEE-IKS schreef:

Ik denk dat je de verkeerde debietregelaar te pakken hebt.
Onlangs dat ding vervangen bij de XM van een vriend van me (wegens lekkage) en die heeft nu ook een sissende XM, met het lekkende blok geen gesis…..
Droog is ze wel, maar het schijnt dat er verschil in die verdeelblokken zit.

Ik lees dat jij dat ding ook vervangen hebt…..

Vraag me niet precies wat het verschil is, maar ik heb vernomen dat er verschil inzit. Ik ben er nochtans niet aan toe gekomen het uit te zoeken en op te lossen.

Ik denk dus dat je het stuurhuis voor jan met de erg korte achternaam vervangen hebt…....

Dat gesis heb ik altijd gehad, sinds ik de XM kocht in 2006. Ik heb wel het idee dat het langzaam erger is geworden, zeker weten doe ik dat niet. Het verdeelblok heb ik laten vervangen (door Chyparse) met het oog op het gesis. Dan zouden dus beide blokken de verkeerde moeten zijn geweest. Lijkt me niet waarschijnlijk, maar ik ga het zeker even verder bekijken.

Dat ik dat stuurhuis voor jan ... heb vervangen lijkt het wel op ja. Zonde van de tijd, maar heb veer veel geleerd over de techniek van de XM. Every cloud has a silver lining, zullen we maar zeggen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 mei 2009 08:52 PM
  [ # 47 ]
waterman771 schreef:

Als ik dit alles zo lees denk ik dat jouw pomp gaar is en te weinig opbrengst heeft. Dit is best een kwaal van die dingen….

Als dit zou kloppen, dan zou het gesis moeten stoppen zodra ik ga rijden, aangezien de opbrengst van de pomp dan hoger wordt. Maar bij 90 km/h hoor ik het nog, en zo slecht is de pomp ook weer niet. Hiervoor had ik een brakke die kreeg bij vorst de auto niet eens meer omhoog, dat is met deze niet het geval. De stuurbekrachtiging, de grootverbruiker, doet ook bij lage snelheden (parkeren) prima. Dus een redelijke opbrengst heeft de pomp wel.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 mei 2009 09:05 PM
  [ # 48 ]

Tsja… je moet het natuurlijk zelf weten hé. Maar goed: dat gereviseerde ding, is dat dan wel goed???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 mei 2009 09:13 PM
  [ # 49 ]
waterman771 schreef:

Tsja… je moet het natuurlijk zelf weten hé. Maar goed: dat gereviseerde ding, is dat dan wel goed???

Dat gereviseerde ding, bedoel je de debietregelaar/verdeelblok mee? Kan idd best een verkeerde zijn geweest. Ik ben alleen na dit stuurhuis wat voorzichtiger geworden in zomaar alles te vervangen. Ik heb geen zin weer iets voor niets te moeten vervangen, hoewel een debietregelaar bijna geen werk is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 mei 2009 09:15 PM
  [ # 50 ]

Probeer eens een pomp te lenen, en dan meteen een debietregelaar. Er zijn hier toch wel mensen die effe mee kunnen werken aan een experiment?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 mei 2009 09:28 PM
  [ # 51 ]

Mijn debietregelaar (de orginele) is ook door Chyparse gereviseerd, om dat ik die zelfde sis had (en nu nog heb), heb ook een andere pomp er op gezet (‘95/‘96) en ik heb echt een andere XM, maar dat gesis heb ik nog steeds, met ietsje gas bij is het wel weg, ze stuurd verder perfekt, type 1 kwaal dus!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 mei 2009 12:19 AM
  [ # 52 ]

Weer even wat onderzoek gedaan met dit resultaat:
stilstand, stuur stil, rijhoogte: sis-tik-stil-sis-tik-stil, interval van ongeveer 1 seconde.
rijdend, idem.
Maar zodra het toerental omhoog gaat, boven de 1400 rpm ongeveer wordt de sis harder. Dit gebeurt niet steeds een beetje harder, maar van het ene op het andere moment hoor je de sis duidelijk binnen in de auto. Onder dat toerental hoor je eigenlijk vooral de tik, en als je goed luistert de sis. De frequentie blijft hetzelfde.
stilstand, stuur stil, tijdens het zakken van rijhoogte naar ligstand, zelfde getik
opstijgend naar de hoogste stand, een continue sis tot ze helemaal hoog staat, dan begint de sis-tik-stil weer.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 mei 2009 11:09 PM
  [ # 53 ]

Even een heel raar ideetje, wat gebeurt er als je de debietregelaar verkeerd aansluit? Verkeerde leidinkjes op verkeerde aansluitingen. Of had ik dan al heel andere problemen gehad?

Misschien dat dit ooit is gebeurd en dat bij het vervangen vorig jaar is gedacht: zoals ze zaten moeten ze weer.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 mei 2009 11:15 PM
  [ # 54 ]
CEE-IKS schreef:

Ik denk dat je de verkeerde debietregelaar te pakken hebt.
Onlangs dat ding vervangen bij de XM van een vriend van me (wegens lekkage) en die heeft nu ook een sissende XM, met het lekkende blok geen gesis…..
Droog is ze wel, maar het schijnt dat er verschil in die verdeelblokken zit.

Ik lees dat jij dat ding ook vervangen hebt…..

Vraag me niet precies wat het verschil is, maar ik heb vernomen dat er verschil inzit. Ik ben er nochtans niet aan toe gekomen het uit te zoeken en op te lossen.

Ik denk dus dat je het stuurhuis voor jan met de erg korte achternaam vervangen hebt…....

Volgens service.citroen.com is er op alle types XM (met debietregelaar) dezelfde gemonteerd. (Misschien dat er op een BX of CX een ander heeft gezeten?)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 16 mei 2009 05:02 AM
  [ # 55 ]

Er zit op de debietregelaar wel een schroef waar mee je de opbrengs van stuur en remmen kunt verdelen, als ik het goed heb, misschien kun je daar iets mee?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 mei 2009 06:49 PM
  [ # 56 ]
eXpelliarMus schreef:

Er zit op de debietregelaar wel een schroef waar mee je de opbrengs van stuur en remmen kunt verdelen, als ik het goed heb, misschien kun je daar iets mee?

Maar zouden ze verkeerd om aangesloten kunnen zitten?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 16 mei 2009 07:57 PM
  [ # 57 ]
Brian schreef:
eXpelliarMus schreef:

Er zit op de debietregelaar wel een schroef waar mee je de opbrengs van stuur en remmen kunt verdelen, als ik het goed heb, misschien kun je daar iets mee?

Maar zouden ze verkeerd om aangesloten kunnen zitten?

Nee dat je meteen gemerkt, misschien toch weer een andere pomp zoeken?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 01:03 AM
  [ # 58 ]

Brain, ik heb een pomp en de debietregelaar heb ik er volgens mij ook al uit de sloper uitgehaald. (welke goed veerde en niet siste)

Als iemand een plaatje heeft van de debietregelaar kan ik wel zeggen of die dus ook al inmiddels op mijn ontvetterbak te ligt wachten om schoongemaakt te worden.

Overigens heb ik uit alle LHM componenten alle rubbertjes eruitgetrokken en weggegooid. Er zaten allemaal haakjes en bratsen aan.

Als ik je ermee kan helpen dan mag je ze komen halen om het te proberen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2009 01:06 AM
  [ # 59 ]

Mark, je was een V6 aan het slopen toch? Die hebben namelijk geen debietregelaar én een ander model pomp Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 01:16 AM
  [ # 60 ]
waterman771 schreef:

Mark, je was een V6 aan het slopen toch? Die hebben namelijk geen debietregelaar én een ander model pomp Wink


Hmpf…. daar gaat me handel Mr. Green , ne sh… Brain wou je gewoon graag helpen   Rolling Eyes  Rolling Eyes

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook