Peter is er in tussentijd al iets verandert met de achteras?
Van de garage uit enig nieuws gehoord?
Neen er is niets meer veranderd . Ik heb het gemeld aan de garage
maar heb totaal nog geen reactie gekregen.
Vind het ook een beetje raar dat je nu al zoveel nieuwe Berlingo’s ziet
rijden en dat er zo weinig mensen reageren op het forum dat zij
dat ook ervaren .
Zou ik nu echt de enige zijn ? Of mischien een beetje te kritisch ben.
Verder moet ik onze nederlandse vrienden wel gelijk geven hoor.Ik ben
er nu eens gaan opletten en wij hebben toch verdomd slechte wegen.
Al die wegen met putten en tijdelijk hersteld met wat asfalt in te kappen.
En daar moeten we het dan mee doe , ik nodig iedereen uit om eens
in ” DIEST ” komen rond te rijden ....echt erbarmelijk.
Groetekes.
Ik zou ze er toch vriendelijk attent op maken dat je nog steeds met het probleem zit en dat je een oplossing verwacht.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Zoals ik al zei is het probleem ook aanwezig bij de C4P en C4GP.
Ik heb er ook al horen over klagen over die geluiden die sterk doordringen in het interieur, en ik heb er zelf ook last van.
Stoort me eigenlijk niet zoveel (meer).
Na een tijdje valt het je denk ik minder op.
En ja de wegen zijn hier slecht, zoals ik ook al zei is dit de oorzaak dat ik nu niet in een audi Bmw of vw zit. Dit weekend nog eens meegereden met een A3 en ik ben 4 keer met mijn hoofd tegen het dak gekomen. Ik meen dit echt, 3 keer op weg naar de snelweg op de binnenwegen met kasseien en vooral ontbrekende kasseien, en 1 keer op de ring rond brussel.
Dit heb ik toch niet met mijn picasso, en ik heb daar niet meer hoofdruimte over dan in de A3
(tussendoor nog het getril en geratel van een 1.9tdi moeten verdragen en het plaatje was compleet)
Lang leven citroen dus, of een ander merk met een goed comfort.
Om nog even verder te gaan op de wegen (voor het plezier).
Dit is eigenlijk typisch belgisch, ik heb deze week in autogids nog eens lijstje gezien van wat een stuk weg hier kost en wat die in het buitenland kost.
Hier was het 1500 euro, in duitsland 5200 euro. Reken zelf maar uit…
In frankrijk was het iets van 3500 ofzo in nederland ook,...
Eigenlijk zoekt men hier altijd een oplossing van her probleem ipv het probleem op te lossen.
bvb: comfortabele wagens zijn een oplossing voor de slechte wegen, en de wegen herstellen is de oplossing.
De begroting klopt niet? ipv de begroting te laten kloppen verkopen we gebouwen om ze nadien terug te huren en uiteindelijk meer te betalen.
en zo zijn er nog 100 dingen te vinden
Sorry ik liet me even gaan
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Achteras demping
Bij mij hetzelfde probleem en ook nog een brommend geluid bij naar links draaien
Berlingo Multispace 16hdi 75pk/107pk bwj2008
Sinds vandaag is de XTR binnen !
Het valt me ook op dat het onderstel nogal veel geluiden maakt. Geen piepen e.d. maar een soort gerommel/donderen als je over slecht wegdek rijdt.
Herkennen meer XTR rijders dit ?
Mijn XTR is geproduceerd op 20 April 2009.
Berlingo rijder
Dit is niet alleen een probleem van de berlingo III maar ook van de C4 picasso die op hetzelfde onderstel staat.
Niets om je zorgen over te maken. Heb wel de indruk dat het beter wordt met de tijd.
Ik heb nu 38000 km ongeveer met men picasso.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
picassoke schreef:
Niets om je zorgen over te maken. Heb wel de indruk dat het beter wordt met de tijd.
ik maak me ook geen zorgen maar je zou verwachten (zeker voor een Citroen en een C4 picasso) dat de vering dik in orde is.
moet wel zeggen dat na inmiddels 83 km rijervaring de gewenning al begint op te treden; de vering en het weggedrag is verder ook goed
maar bij mijn oude Berlingo (Peugeot Partner) heb ik dat gerommel nooit gehoord
Berlingo rijder
Idd het had beter gemogen, want het draagt niet toe tot het comfort.
Ondanks dat je er zacht overheen gaat heb je toch de indruk met een hardere auto te rijden dan je werkelijk bent. Dus daar heeft het een negatieve invloed op het comfort.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Het zit dus gewoon tussen de oren…
Ik vind ook dat m’n Berlingo meer algemeen lawaai maakt op kasseiwegen en oneffenheden.
Het is niet van die aard dat ik verontrust ben en naar de dealer ga lopen, maar ik had - zoals anderen hier blijkbaar - nèt iets beter verwacht.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Sanmiguel schreef:Ik vind ook dat m’n Berlingo meer algemeen lawaai maakt op kasseiwegen en oneffenheden.
Het is niet van die aard dat ik verontrust ben en naar de dealer ga lopen, maar ik had - zoals anderen hier blijkbaar - nèt iets beter verwacht.
Ik ben er niet tevreden mee dus meld ik het aan de garage. Misschien is er wel een oplossing !
Zo vond ik de stoel in mijn vorige auto (Berlingo) veel te zacht en de garage heeft dit voor me opgelost tegen een geringe vergoeding. Daarna dik tevreden
Berlingo rijder
Ik ben er niet tevreden mee dus meld ik het aan de garage. Misschien is er wel een oplossing !
En wat zeggen ze in de garage ???
Als er een oplossing is zeker vermelden hé ?
PeterXTR schreef:
Als er een oplossing is zeker vermelden hé ?
Dat is goed. Maar ik ben niet wekelijks in de garage (hoop ik)
Berlingo rijder
Vanmiddag de achteras van mijn nieuwe XTR bekeken (produktie 20 april).
Inmiddels monteert Citroen rubberen beschermslangen om de voor en achterveer. Om het geknars van de vering tegen te gaan ?
De slangen om de veer zitten alleen aan de onderzijde waar de veer eventueel tegen de metalen aanslag kan slaan bij inveren.
Ik vind de vering wel luidruchtig maar dit hoor ik aan gerommel/donder; geen last van ijzer-op-ijzer geluiden bij mijn XTR.
foto 1: de auto
foto 2: achterveer links
foto 3: achterveer rechts
foto 4: voorveer links
Berlingo rijder
allee, dat geeft mij wat hoop.
mijn wagen zal rond 17juli klaar zijn dus hoop ik dat ze dit euveltje hebben verholpen.