Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
jasper08 schreef:Nee, ik heb een weber;) (geloof ik)
ga nu ff in me haynes lezen hoe ik die sproeiers kan schoonmaken en ga dan inderdaad maar even een filtetje aanschaffen, en ik wou me motor olie gaan verversen. In de Haynes staat castrol GTX,
weet iemand waar dat gelijk mee staat? 15-W40 ofzo?en voor de mensen die er aan toe zijn;)
Weltrusten
Volgens mij normaal gesproken 20W50, die viscositeit staat in ieder geval voorgeschreven voor mijn Ami Super (met 1015cc GS motor). Ik weet dat er veel mensen zijn die die olie nog steeds gebruiken. Nieuwe varianten kan vast geen kwaad, maar ik ben geen deskundige op dat gebied.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kijk voor die olie eens in het SM gedeelte, daar loopt net een topic over olie.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
In een GS hoort Total 20W50 en in een GSA Total 15W40.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Waarom is dat voor de gs en de gsa verschillend? Voor de 1300 blokken kan ik het nog snappen maar voor de 1129 blokken niet. Die zijn toch het zelfde? Ik gooi er 15w40 van kroon oil in. Bevalt prima.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er is geen technische verklaring voor, denk ik. De GSA is gewoon 10 jaar later uitgebracht dan de GS. Toen de GSA kwam, was 20W50 geen veel gebruikte olie meer.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Welke van de twee is dan beter 20W50 of 15W40? Of maakt het niet uit. Ik had laatst wel dat ik een flinke knal onder de motorkap hoorde net na een koude start. Na inspectie bleek dat de vuldop er af geknald was met grof geweld. Er is zelfs een deukje in de motorkap gekomen waar de lak van af is gesprongen. Ergens een verstopping gehad en te veel druk opgebouwd waarschijnlijk? Het oliepijl was wel goed op niveau, net onder het max, dus niet te veel.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als de motor wat ouder is/wat meer slijtage heeft zou ik voor 20W50 gaan, dat is wat dikker.
Citroen!
inhouden
Mathijs, kijk eens bij de Solex naar de acceleratie sproeier. Die zit bovenop de eerste trap en verneveld de benzine op de venturi.als je gas geeft zie je daar de benzine uitkomen, die moet mooi verneveld zijn. Bij mij was laatst dit pijpje een beetje los komen zitten en daardoor druppelde er benzine zo in de venturi. Er was amper mee te rijden alleen op de choke en veel gas. Even checken kan geen kwaad.
Anders alle sproeiers lekker doorblazen met perslucht.
succes Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
harde kanl
trouwens een olievuldop die er afknalt is niet zo best. betekend veel druk in het carter. kan liggen aan : slechte ontluchting naar het luchtfilter of veel benzine in de olie. dit kan o.a komen door slechte staat van de zuigers of verzuipen ( zie mijn vorige post)
olie verversen zou ik onmiddelijk doen want benzine smeert ook niet echt goed.
succes Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Re: inhouden
d_special schreef:Mathijs, kijk eens bij de Solex naar de acceleratie sproeier. Die zit bovenop de eerste trap en verneveld de benzine op de venturi.als je gas geeft zie je daar de benzine uitkomen, die moet mooi verneveld zijn. Bij mij was laatst dit pijpje een beetje los komen zitten en daardoor druppelde er benzine zo in de venturi. Er was amper mee te rijden alleen op de choke en veel gas. Even checken kan geen kwaad.
Anders alle sproeiers lekker doorblazen met perslucht.
succes Rens
Dit is niet mijn probleem hoor, maar die van jasper . Ik zal mijn vraag wel even stellen in mijn eigen topic. Dan vervuil ik deze niet. Maar ik denk dat jasper wel wat mee kan.
My other car is a broomstick.
zoo,.. hele posts er bij:D
krijg er alleen geen mail meer van!
toch allemaal bedankt;)
20W 50 dus, nou ga ik dat eens aanschaffen,
carb probleem is nog niet opgelost, heb nog wel even gekeken van het weekend, maar wil toch eigenlijk de carb even loshalen en dan meteen ook verse pakkingen er tussen gooien kunnen ze meestal wel waarderen!
ze lijkt er wel iets minder last van te hebben als eerst, maaar ik heb nu nog een schokkende ontdekking gedaan! en ik denk dat dit onderdeel van het probleem is,..
als ik bonk gas geeft spuit er benzine uit me carb gewoon over me hotspot en me blok, en tegen me reservewiel etc etc,.. zal er binnenkort even foto van maken,.. voor nu een korte beschrijving:
als je voor de auto staat en je kijkt naar de carb, dan links beetje onder luchtfiltermond, als je gas geeft komt daar een (zilverkleurige) schuif naar buiten, hier stroomd het redelijk uit als je goed gas geeft,..
lijkt me niet goed of wel
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Dat IS dan het probleem, zit die elcrtische sproeier met dat draadje eraan soms los, dan kun je die weer vastdraaien
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Dat IS dan het probleem, zit die elcrtische sproeier met dat draadje eraan soms los, dan kun je die weer vastdraaien
geloof niet dat mijn GS uberhaubt een electrische sproeier bezit.
ga zo even naar school en dan eens het luchthuis demonteren, zodat ik goed kan zien wat er gebeurd. zal ik ook meteen even een foto proberen te maken van de plek waar de benzine uit komt.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Vandaag nog even gekeken,.. het lijkt uit een schuif te lekker.
heb er even foto’s van gemaakt. want weet echt niet wat ik hier aan kan doen,.. of wat ik moet doen.
hier staan de foto’s heb rood omcirkelt waar het om gaat, zijn niet allemaal even scherp maar dan weten jullie in iedergeval waar het om gaat, uit die schuif komt dus benzine, en redelijk wat ook!! zelfs als de motor uit staat komt er benzine uit.
ik hoop dat iemand wijze raad weet ops:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone