Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een lichter vliegwiel lijkt me als resultaat dat die nog wat nerveuzer wordt…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als de zuigers niet tegelijk lichter werden zou dat inderdaad kloppen. Met lichtere zuigers zou je hetzelfde karakter kunnen houden met een iets lichter vliegwiel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Maar dat is verder niet interessant voor wat jij wil gaan doen?
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, het is niet echt her karakter wat ik zoek. Met de lichtere zuigers zou er misschien wel wat af kunnen, en misschien doen we dat ook wel, maar ik ga de grenzen absoluut niet opzoeken. Het doel is het maximale vermogen te behalen zonder het compromiteren van de ‘driveability’. Als het puur om vermogen ging dan zou ik lekker de compressie verlagen, alles verlichten en een mega grote turbo plaatsen alles om maar een hoog maximum vermogen te hebben. Op die fiets heeft BMW immers ook gewoon zo’n beetje 1pk/cc gerealiseerd. Het is zoeken naar een balans tussen rijdbaarheid en vermogen. Ik wil dat hij even soepel loopt als nu, dat het turbo gat alleen maar kleiner wordt (dat lukt nu ook al aardig) en dat ik met die beperkingen nog steeds een prettig vermogen heb.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Cool. Ik hoor net dat de nieuwe koppelling er is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nu dat de nieuwe koppelling er is is mijn geduld zo’n beetje op dus ik heb het plan aangepast.
1. Koppelling naar NL
2. Motor er uit, met nw. koppelling en hydraulische koppellingsbediening er in, misschien gelijk ook de ABS er in fietsen als ik toch aan de hydrauliek moet zitten.
3. Auto, of een Gti T2 sloper voor de maatvoering, neerzetten bij de DP engineering voor in/uitlaat spruitstukken en intercooler.
4. De boel in elkaar fietsen inc turbo…
5. Bij DP engineering op de dyno
6. Tijdje rijden (de vakantie wellicht?)
7. Andere motor uit elkaar. Balanceren
8. Andere motor naar gsm
9. Motor uitbouwen, alle problemen tot nu toe uitwerken,
10. Hydractief II inbouwen
11. De boel met de GSM special weer in elkaar
12. Dyno’en bij DP engineering
13. Klaar? Dat is onwaarschijnlijk. Maar ik weet nog niet hoe verder.
John heeft wel een ultra heftige koppelling voor me bedacht. Het is een unsprung 6-puck competition koppelling. Ik vrees een aangrijpingsafstand van 0.5mm op m’n pedaal. Nouja, we kunnen altijd hefbomen verplaatsen enzo…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gaat het huidige blok nu terug in de auto met de nieuwe koppeling?
Of gaat direct het nieuwe blok erin?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Huidige blok blijft nog even… denk ik…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De nieuwe koppelling en drukgroep:
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wow…leveren die kleine pads voldoende frictie om het vermogen (lees: torsie) daadwerkelijk door te geven?
ik zie helemaal geen torsiedemping?! Dat rijdt toch niet prettig?
Slijt zoiets net zo snel/langzaam als een gewone plaat?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
google maar eens op six puck clutch. of four puck clutch… vijf puck clutches zoals hieboven zijn wat zeldzaam geloof ik.
edit:
verhaal over koppellingen
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Paddle, sans, paddle.
Puck is so last year!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
jaja ik las net al dat ik achter loop met de tuningspeak
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ach voorlopig ben jij een van de weinigen in NL die verder is dan alleen grote verhalen over afdraaien van vliegwielen tot plaatsen van elektrische turbos enzo
btw zo’n SM is best breed in je achteruitkijkspiegel!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Achterlopen is een goed teken… Betekend dat je blijkbaar te druk bent met het daadwerkelijk tjoenen van de auto.
Maar het ziet er weer erg imposant uit allemaal Sans. Ik ben erg benieuwd altijd naar je vorderingen.