Acculampje brandt tijdesn rijden
joswalterbos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 17 mei 2009 03:00 PM

Ik heb een Citroen Xsara 1.4I Berline, bouwjaar 2000.

Ik heb tot nu twee keer kortstondig last gehad van het volgende:
De elektrische deurvergrendeling werkt niet (alleen handmatig een voor te openen). Eenmaal in de auto werken de volgende functie niet: richtingaanwijzer, elektrische ramen, airco, alarmlichten, radio en ruitenwissers.
Het vreemde is dat ik de auto wel kan starten, dat de verlichting het doet en ook de stuur- en rembekrachtinging doen het.
Tijdens het rijden blijft het accu waarschuwings lampje branden.
Als de auto daarna een poosje stilgestaan heeft en ik vervolgens weer ga rijden doet alles het weer.

Weet iemand wat hier aan de hand is ?.
Alvast bedankt voor je reactie.

Profiel  

rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201

Gepost: 17 mei 2009 03:24 PM
  [ # 1 ]

klinkt alsof er ergens een massa loszit of slecht kontakt maakt, of een relais zijn beste tijd gehad heeft.

kan je een beetje uit de voeten met een voltmeter? Dan zijn er wel wat stappen te maken:

Eerst de accu en dynamo testen:
accuspanning meten met motor uit
accuspanning meten met motor aan
idem met motor aan en veel gebruikers aan (lampen, achterruitverwarming, sigarettenaansteker)

Kan je die waardes doorgeven? Gaan we daarna de volgende stap bedenken

Groeten, Rob

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27940

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2009 03:25 PM
  [ # 2 ]

Het bouwjaar 2000 is een overgangsjaar voor de Xsara.
Heb je er 1 met het nieuwe front of de oude?
Daar zit namelijk een groot verschil in elektronica in Wink

Het acculampje, kan misschien zijn dat de dynamo niet meer goed bij laad. Je kan ook de staat van je accu zelf even laten opmeten, dan krijg je precies te horen hoeveel % er nog over is van de accu. Onder de 50% is vervangen.

Als een een Xsara heb met het nieuwe front (type 2) dan hoop ik dat je niet aan de bedraging gerommelt heb (radio carcit etc.).
Haal dan anders direct alles weet uit de auto, mogelijk werkt dan alles weer naar behoren. Deze modellen hebben een netwerk over de bedrading lopen. Als je draden aftapt dan kunnen de gekste dingen gebeuren. Als je pech heb krijg je schade aan je BSI en dat is duur om te vervangen.
Zover ik begrepen heb zijn er ook nog Xsara’s geleverd met het eerst front die een BSI hebben, zeker de laatste. Dus dan is ook nog waard om dit te proberen.

Dus als je iets in je auto gebouwd heb, even weer loskoppelen Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook