Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zo klinkt mijn motortje de eerste 2 tellen.
Alsof er een dieseltje in ligt, daarna is het abrupt verdwenen en klinkt hij normaal, soms laat hij nog een ratel horen.
Hetzelfde geluid zoals die ouwe houten ratels maken.
Ik moet binnenkort nog even naar de garage voor een kleinigheidje, maar herkent iemand dit fenomeen zodat ik dit meteen kan aankaarten?
Ik dacht aan injectoren, klepstoters, kantelende zuigers, maar vind het vreemd dat het geluid niet wegebt maar ineens, na 2 tellen, ophoudt.
In de C5, dat is…
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
verkeerde te dikke olie msschien? die eerder je klepgeleiders moeten vullen
ik gok maar iets hoor, succes er mee
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Er zit 5W40 in volgens de garageboer, dus dat is dun genoeg, of de garageboer lult, wat mij ook niet zou verbazen.
Maar die ratel kan ik niet plaatsen.
Het is starten, dieselen en dan soms rrrrrrr.
Hoe oud is de C en hoeveel KM?
Is de poelie van de krukas al vervangen? Zo ja, wanneer en door een origineel of piraatstuk?
Onlangs had ik nl ook geratel, alsof er iets los was/ lag te trillen, vooral in eerste versnelling en vertrekken via de koppeling. later begon het ook toen ik de auto liet uitlopen naar een verkeerslicht ed. Bleek het de poelie vd krukas te zijn. Deze was al eens vervangen bij 115K, maar blijkbaar door een piraatstuk. Nu bij 189K en normaal gebruik was ie weer stuk.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
gisteren liet iemand het mij horen bij zijn V6.
Klepstoters. Dan is de olie er nog niet helemaal.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hee EW, u ook hier!
Ja, zoiets kan ik me indenken, alleen het gaat niet langzaam weg, maar ineens, na 2 tellen of zo.
En dan eens in de zoveel keer hoor ik een harde ratel, die een halve tel aanhoudt.
Niet consequent.
@Stefaan: de C is van 2006 en heeft 150k gelopen.
Maar als hij 1 keer loopt treedt het nooit weer op.
Alleen met een koude start.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
bij welke garage(boer) zit je? Ik kan je nog een goede (Citroen)specialist aanraden in Hengelo….
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Dat is juist de grap: dan doet er een klepstoter niet lekker mee en ineens krijgt hij wel de nodige olie en is er niets meer aan de hand.
25trd schreef:bij welke garage(boer) zit je? Ik kan je nog een goede (Citroen)specialist aanraden in Hengelo….
vertel
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Vertel.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou, wie is die boer nu in Hengelo?
Als het een C5 is variabele kleptiming kan het de nokkenasversteller zijn. Een update van je motormanagement kan dit probleem mogelijk verhelpen.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Geen idee of hij dat heeft..
Heb je RFN of RFJ in je chassisnummer staan?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
RFJ.
Dan heb je een motor met variabele kleptiming en is het mogelijk dat er een update is voor je motormanagement die dit “probleem” kan verhelpen.