12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Mathijs’ GSA 1129 VERKOCHT
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 25 juli 2008 01:14 PM
  [ # 166 ]

De laatste tijd heb ik nogal snel last van gillende banden. Voornamelijk in een linkse bocht. De bocht van de A35 naar de A1 richting Amsterdam bijvoorbeeld. Met een gangetje van 100 maakt het redelijk wat herrie. Bandenspanning is goed, profiel ook, trekt niet naar links of rechts. Iemand een idee?

My other car is a broomstick.

Profiel  

citroengs2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 16 augustus 2008 01:26 AM
  [ # 167 ]

HOi, misschien de sporing? Ik had het toen ik mijn spoor/stuurstangen had vervangen en de auto nog niet uitgelijnd was. Na uitlijnen was het weg.
Is je stuurgedrag ook anders (heel licht of juist zwaar sturen)?

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 16 augustus 2008 02:05 AM
  [ # 168 ]

Sturen gaat eigenlijk altijd wel zwaar. Ik weet alleen niet af dat normaal is. Misschien laten uitlijnen inderdaad. Binnenkort een afspraak maken, of is het zelf ook goed te doen?

Profiel  

citroengs2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 16 augustus 2008 05:22 PM
  [ # 169 ]

Hoi, echt licht sturen zal ie niet tov moderne wagens, maar ik bedoelde of ie niet opeens veel piepte in de bochten, misschien een stoeprand geraakt of zo zodat de sporing opeens niet goed meer is.

Uitlijnen komt nogal precies, of je moet het niet erg vinden dat je banden scheef afslijten.
Bij mij hadden ze nog de fout gemaakt de auto uit te lijnen in de hoogste stand, met als gevolg dat ie in rijstand nog teveel toespoor had… Dus daar even op letten.

mathijs schreef:

Sturen gaat eigenlijk altijd wel zwaar. Ik weet alleen niet af dat normaal is. Misschien laten uitlijnen inderdaad. Binnenkort een afspraak maken, of is het zelf ook goed te doen?

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 25 april 2009 03:20 PM
  [ # 170 ]

Zo madam heeft weer een jaartje APK Smile Het enige wat mis was waren de klemmen van de aandrijfashoezen, die waren iets los waardoor er vet uit gelopen was en een punt voor de volgende keer nemelijk de linker fusee kogel met 1 mm speling. Netjes toch?

Natuurlijk is er wel een week voor de tijd een Citroen kwaaltje aan komen waaien. De ruitensproeier werkte niet meer. Pompje naar de maan. Een universele gekocht, werkte ook niet. Bleek dat de bedrading niet helemaal lekker meer was. Ze hebben bij de garage de oude draadjes iets verlengd en het werkt weer Smile

Ook heb ik bij Duckservice 4 nieuwe Michelins erop laten zetten. Geen XZXen, daar kon ik niet zo snel aan komen, maar energy’s 145 65 15. Zijn wel wat platter waardoor er de snelheidsmeter te hoog aangeeft maar bevallen prima.

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 mei 2009 04:06 PM
  [ # 171 ]

Einde juni gaan we met de GSA (natuurlijk) naar zuid Frankrijk. Ik wil graag een aantal dingen preventief vervangen voordat we op weg gaan.

Mijn lijstje:
- bougies, (welke)
- benzieneleidingen,
- benzienefilter,
- luchtfilter,
- olie ontluchtingsfilter (dat miofilter gevalletje) zijn die nog leverbaar?
- nieuwe wisserbladen

Olie en filter zijn bij de APK vervangen, ook de puntjes. De motor pingelt alleen wel nogal als ik rond de 130/140 rijd. Even wat beter op tijd zetten misschien? Ook als de motor koud is rammelt/knettert de ontsteking nogal. Maar als ik de choke uit zet/in druk, hoe je wil, is het geluid een stuk minder en als de motor warm is is het helemaal weg. Ik weet ook zeker dat het uit de ontsteking komt, in het begin had ik het ook. Als ik de ontsteking iets verdraai is het weg maar is het pingelen erger… Maar aan trekkracht is er niks te kort. Zelfs best pittig voor een 1129 dan Laughing

De volgende dingen neem ik mee als reserve:

- setje puntjes,
- riem voor de dynamo,
- setje lampen,
- wat gereedschap,
- verdelerkap en rotor.

Iemand nog meer tips?

Profiel  

Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3174

- CX 2500D
Gepost: 17 mei 2009 10:03 PM
  [ # 172 ]

Ik zou ook wd40, ijzerdraad, tywraps, en ducktape meenemen en evt een zaklamp

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 mei 2009 10:22 PM
  [ # 173 ]
mathijs schreef:

Iemand nog meer tips?

Je lidmaatschap pasje van de ANWB pechhulp buitenland Laughing

Ik denk dat alles overbodig is. Als je strand zal je zien dat je het juiste toch niet bij je hebt.

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 juni 2009 12:16 AM
  [ # 174 ]

Ja de anwb pas gaat zeker mee Smile

Nog iets anders. Ik word een beetje flauw van die ontsteking. Erg leuk hoor die puntjes maar pingelloos heb ik nog nooit gereden op de snelweg. Als ik 120 rijd en wil inhalen en iets sneller ga rijden of als ik een brug op rijd komen er aardig wat pingel geluiden uit de ontsteking weg. Volgens de garage met stroboscoop precies goed getimed. Kan het veel kwaad? Zaterdag is de bedoeling dat we ermee naar FR rijden. En heb geen zin om met die verrekte puntjes op een parkeerplaats langs de snelweg te zitten mieren.

Profiel  

ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 17 juni 2009 12:29 AM
  [ # 175 ]

wc papier en je tandenborstel!

zonder flauwigheid: ik heb altijd naast voorgenoemde zaken een multimetertje en ook een paar stukjesdraad en stekkertje bij me voor noodoplossingen en een paar stukjes verschillende diameter benzine slang om gescheurde retourleidinkjes ed te vv

Profiel  

Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 461

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 17 juni 2009 01:11 AM
  [ # 176 ]

Pingelen is niet goed voor je motor. Het treedt vooral op bij zwaardere belasting in combinatie met warm weer en komt vaak door verkeerd afgestelde ontsteking (te vroeg) of benzine met te laag octaangehalte. Ik zou dus de je onsteking toch nog een keer checken of ze niet te vroeg staat. Heeft de garage de juiste gegevens gebruikt bij het afstellen? En wat tank je? Er moet 98 in een GS/A en geen 95. Dat kan ook nog een oorzaak zijn.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 juni 2009 01:17 AM
  [ # 177 ]

Ik heb er momenteel 10 liter 95 in zitten omdat ik niet in de buurt van een 98 pomp was. Ik zal 98 tanken en dan een ritje autobaan maken. Welke kant moet ik op draaien om de ontsteking later te zetten? Voor het geval 98 ook niet helpt.

Edit: kan ik aan de verdeler komen met blote handen om de ontsteking af te stellen zonder dat ik een klap stoom krijg? Ik denk dat ik maar een lamp ga aanschaffen om te stellen. Weet ik in ieder geval zeker dat het goed is.

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 juni 2009 05:10 AM
  [ # 178 ]

De ontsteking wordt bij oude motoren vaak opzettelijk iets te laat gezet om pingelen te voorkomen. De mengselverhouding iets rijker zetten wil ook wel helpen.

En ik zou helemaal niks meenemen als ik jou was. Gewoon lekker vakantie vieren en vertrouwen hebben in je GSA’tje. Als het mis gaat, dan is het niet anders. Dat kan met een splinternieuwe auto net zo goed gebeuren.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 19 juni 2009 05:29 PM
  [ # 179 ]

Je hebt ook helemaal gelijk. Ik moet niet zo mutsen Smile ondertussen een timer geleend van een mede gs/a-er in hengelo. Daarmee is het echt een eitje!

Nu kan ik op vakantie haha!

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 juni 2009 08:34 PM
  [ # 180 ]

Nee, nee, altijd wat gereedschap en ducktype, ijzerdraad, tie-wraps, stukje draad etc meenemen. Ik heb al verschillende keren zo iets provisorisch kunnen repareren onderweg. Beetje stom als je dan denkt: ik wou dat ik een stukje ijzerdraad had. Smile

Een hele batterij reserve-onderdelen is een beetje overkill inderdaad.

Profiel  

12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook