37 van de 41
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
Citroen GS c-Matic *Jasper08 Veilig terug
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 mei 2009 01:31 AM
  [ # 541 ]
jasper08 schreef:

Nee, ik heb een weber;) (geloof ik)
ga nu ff in me haynes lezen hoe ik die sproeiers kan schoonmaken en ga dan inderdaad maar even een filtetje aanschaffen, en ik wou me motor olie gaan verversen. In de Haynes staat castrol GTX,
weet iemand waar dat gelijk mee staat? 15-W40 ofzo?

en voor de mensen die er aan toe zijn;)

Weltrusten

Volgens mij normaal gesproken 20W50, die viscositeit staat in ieder geval voorgeschreven voor mijn Ami Super (met 1015cc GS motor). Ik weet dat er veel mensen zijn die die olie nog steeds gebruiken. Nieuwe varianten kan vast geen kwaad, maar ik ben geen deskundige op dat gebied.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 mei 2009 02:19 AM
  [ # 542 ]

Kijk voor die olie eens in het SM gedeelte, daar loopt net een topic over olie. Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 mei 2009 08:02 PM
  [ # 543 ]

In een GS hoort Total 20W50 en in een GSA Total 15W40.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 16 mei 2009 02:58 AM
  [ # 544 ]

Waarom is dat voor de gs en de gsa verschillend? Voor de 1300 blokken kan ik het nog snappen maar voor de 1129 blokken niet. Die zijn toch het zelfde? Ik gooi er 15w40 van kroon oil in. Bevalt prima.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 mei 2009 02:23 AM
  [ # 545 ]

Er is geen technische verklaring voor, denk ik. De GSA is gewoon 10 jaar later uitgebracht dan de GS. Toen de GSA kwam, was 20W50 geen veel gebruikte olie meer.

Citroen!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 mei 2009 02:37 AM
  [ # 546 ]

Welke van de twee is dan beter 20W50 of 15W40? Of maakt het niet uit. Ik had laatst wel dat ik een flinke knal onder de motorkap hoorde net na een koude start. Na inspectie bleek dat de vuldop er af geknald was met grof geweld. Er is zelfs een deukje in de motorkap gekomen waar de lak van af is gesprongen. Ergens een verstopping gehad en te veel druk opgebouwd waarschijnlijk? Het oliepijl was wel goed op niveau, net onder het max, dus niet te veel.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 mei 2009 02:43 AM
  [ # 547 ]

Als de motor wat ouder is/wat meer slijtage heeft zou ik voor 20W50 gaan, dat is wat dikker.

Citroen!

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 17 mei 2009 03:42 AM
  [ # 548 ]

inhouden

Mathijs, kijk eens bij de Solex naar de acceleratie sproeier. Die zit bovenop de eerste trap en verneveld de benzine op de venturi.als je gas geeft zie je daar de benzine uitkomen, die moet mooi verneveld zijn. Bij mij was laatst dit pijpje een beetje los komen zitten en daardoor druppelde er benzine zo in de venturi. Er was amper mee te rijden alleen op de choke en veel gas. Even checken kan geen kwaad.
Anders alle sproeiers lekker doorblazen met perslucht.
succes Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 17 mei 2009 03:46 AM
  [ # 549 ]

harde kanl

trouwens een olievuldop die er afknalt is niet zo best. betekend veel druk in het carter. kan liggen aan : slechte ontluchting naar het luchtfilter of veel benzine in de olie. dit kan o.a komen door slechte staat van de zuigers of verzuipen ( zie mijn vorige post)
olie verversen zou ik onmiddelijk doen want benzine smeert ook niet echt goed.
succes Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 mei 2009 01:10 PM
  [ # 550 ]

Re: inhouden

d_special schreef:

Mathijs, kijk eens bij de Solex naar de acceleratie sproeier. Die zit bovenop de eerste trap en verneveld de benzine op de venturi.als je gas geeft zie je daar de benzine uitkomen, die moet mooi verneveld zijn. Bij mij was laatst dit pijpje een beetje los komen zitten en daardoor druppelde er benzine zo in de venturi. Er was amper mee te rijden alleen op de choke en veel gas. Even checken kan geen kwaad.
Anders alle sproeiers lekker doorblazen met perslucht.
succes Rens

Dit is niet mijn probleem hoor, maar die van jasper Smile. Ik zal mijn vraag wel even stellen in mijn eigen topic. Dan vervuil ik deze niet. Maar ik denk dat jasper wel wat mee kan.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 18 mei 2009 01:20 AM
  [ # 551 ]

zoo,.. hele posts er bij:D

krijg er alleen geen mail meer van!

toch allemaal bedankt;)

20W 50 dus, nou ga ik dat eens aanschaffen,

carb probleem is nog niet opgelost, heb nog wel even gekeken van het weekend, maar wil toch eigenlijk de carb even loshalen en dan meteen ook verse pakkingen er tussen gooien kunnen ze meestal wel waarderen!

ze lijkt er wel iets minder last van te hebben als eerst, maaar ik heb nu nog een schokkende ontdekking gedaan! en ik denk dat dit onderdeel van het probleem is,..

als ik bonk gas geeft spuit er benzine uit me carb gewoon over me hotspot en me blok, en tegen me reservewiel etc etc,.. zal er binnenkort even foto van maken,.. voor nu een korte beschrijving:

als je voor de auto staat en je kijkt naar de carb, dan links beetje onder luchtfiltermond, als je gas geeft komt daar een (zilverkleurige) schuif naar buiten, hier stroomd het redelijk uit als je goed gas geeft,..

lijkt me niet goed of wel Laughing

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 18 mei 2009 03:39 AM
  [ # 552 ]

Dat IS dan het probleem, zit die elcrtische sproeier met dat draadje eraan soms los, dan kun je die weer vastdraaien

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 18 mei 2009 12:31 PM
  [ # 553 ]

Dat IS dan het probleem, zit die elcrtische sproeier met dat draadje eraan soms los, dan kun je die weer vastdraaien

geloof niet dat mijn GS uberhaubt een electrische sproeier bezit.
ga zo even naar school en dan eens het luchthuis demonteren, zodat ik goed kan zien wat er gebeurd. zal ik ook meteen even een foto proberen te maken van de plek waar de benzine uit komt.

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 18 mei 2009 07:08 PM
  [ # 554 ]

Vandaag nog even gekeken,.. het lijkt uit een schuif te lekker.
heb er even foto’s van gemaakt. want weet echt niet wat ik hier aan kan doen,.. of wat ik moet doen.

 

hier staan de foto’s heb rood omcirkelt waar het om gaat, zijn niet allemaal even scherp maar dan weten jullie in iedergeval waar het om gaat, uit die schuif komt dus benzine, en redelijk wat ook!! zelfs als de motor uit staat komt er benzine uit.

ik hoop dat iemand wijze raad weet Surprisedops:

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 18 mei 2009 07:10 PM
  [ # 555 ]

Ik mik ff op het membraam van de acceleratiepomp ??

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
 
37 van de 41
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook