5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
36-YB-06 (Eloise) - 2013 is ze vast weer beter
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 mei 2009 05:14 PM
  [ # 61 ]

Als ik het mankementenlijstje zie en dan de kreet “dat is ze niet waard” heb ik meer zoiets als “wie is er nu eigenlijk gek?”
Wel eens aan een second opinion gedacht?
Bovendien ben ik niets schokkends tegengekomen, noch zaken die jezelf niet zou kunnen doen.
Ik vind dit oordeel wel erg kort door de bocht eigenlijk….

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 18 mei 2009 05:17 PM
  [ # 62 ]
Pascal schreef:

Bovendien ben ik niets schokkends tegengekomen, noch zaken die jezelf niet zou kunnen doen.
Ik vind dit oordeel wel erg kort door de bocht eigenlijk….

Nee maar fusees kunnen wel lekker vastzitten. Dat zou ik lekker uitbesteden. Maarja als de auto verder hard is (met lelijke lak) waarom zou je dan niet gewoon 1500,- uitgeven.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 18 mei 2009 05:25 PM
  [ # 63 ]

Het lijstje dat Michiel opsomt is slechts een klein deel van wat er allemaal aan die auto moet gebeuren. Dat geeft hij zelf ook al aan.

Ik heb zijn auto gisteren gezien en hoewel ik niet kan oordelen over de technische staat van de auto, kon ik wel zien dat de koets op een aantal plaatsen flink aan het rotten is en dat de lak er bar slecht aan toe is.

Als Michiel van deze auto dus een mooie auto wil maken die technisch in een goede staat is, dan is hij waarschijnlijk een veelvoud van de genoemde €1500,- kwijt.

En ja, dan kun je je serieus afvragen of je dat wel in zo’n auto moet investeren of dat je beter op zoek kunt gaan naar een beter exemplaar.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 mei 2009 05:28 PM
  [ # 64 ]

Re: De 36-YB-06 (Eloise) van Michel - APK-nachtmerrie!

Michelangelo schreef:

Vandaag om 18:31 werd ik officieel eigenaar van de CX 2000 pallas bekend beter als 36-YB-06 voor maar liefst 400 keiharde pleuro’s Very HappyVery Happy

WOEI!

tja, voor dat aankoopbedrag mag je verwachten dat je er wat geld in moeten steken om Eloise verder te laten zweven. je kan niet verwachten dat je er zo jaren zonder problemen mee kan rijden.
nu een wat grotere injectie, en gewoon weer verder. daarmee behoud van de wagen en het rij-genot !! 

er stonden geen gekke zaken in je lijstje.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 mei 2009 05:29 PM
  [ # 65 ]

Tja, wat is mooi.. de een wil zijn auto gewoon goed rijdend en apk waardig hebben, de andere wil een concours cx. Een auto die mottig is rijdend en veilig houden is iets wat geld kost. Wil je van een brak hok een nieuwstaat auto maken, dan kun je beter naar een betere basis opzoek. gevoel is nu dat sommige garages er ten onrechte van uitgaan dat iedere CX rijder uiteindelijk van zijn of haar auto een concours-cx wil maken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 mei 2009 05:32 PM
  [ # 66 ]

Re: De 36-YB-06 (Eloise) van Michel - APK-nachtmerrie!

cx25gtit2 schreef:

er stonden geen gekke zaken in je lijstje.

Gewoon de dingen die bij elke CX, bij zelfs elke andere auto, gewoon slijten.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 18 mei 2009 05:33 PM
  [ # 67 ]

Dat is inderdaad wat Michiel zich eerst moet afvragen. Wil hij een goed rijdende CX, ongeacht hoe deze er uit ziet, of wil hij een CX die zowel technisch als optisch in topstaat is?

In dat laatste geval zou ik zeker op zoek gaan naar een ander exemplaar.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 18 mei 2009 05:35 PM
  [ # 68 ]

Maar Michiel zei net al dat het lijstje wat hij opsomde niet volledig was. Ik ben dus wel benieuwd naar de volledige lijst.

Profiel  
 
Gepost: 18 mei 2009 05:35 PM
  [ # 69 ]

Re: De 36-YB-06 (Eloise) van Michel - APK-nachtmerrie!

cx25gtit2 schreef:
Michelangelo schreef:

Vandaag om 18:31 werd ik officieel eigenaar van de CX 2000 pallas bekend beter als 36-YB-06 voor maar liefst 400 keiharde pleuro’s Very HappyVery Happy

WOEI!

tja, voor dat aankoopbedrag mag je verwachten dat je er wat geld in moeten steken om Eloise verder te laten zweven. je kan niet verwachten dat je er zo jaren zonder problemen mee kan rijden.
nu een wat grotere injectie, en gewoon weer verder. daarmee behoud van de wagen en het rij-genot !! 

er stonden geen gekke zaken in je lijstje.

idem

Wat er op dat lijstje staat zijn gewoon normale slijtagedingen. Die moeten vroeg of laat op elke CX vervangen of gerepareerd worden. En gezien de aanschafprijs is dat echt geen verrassing of zelfs absurd veel.

Maar oké we weten dus niet welke dingen er niet genoemd zijn op dat lijstje. Vraag hem eens, het op schrift te zetten, per email ofzo. Dan weten wij waarover we precies spreken en evt. adviseren.

En zoals Waterman al zegt: hoever wil je gaan? Ik zou zelf zeggen: eerst technisch in orde maken, dan nadenken over spuiten, uitdeuken etc.

Niet te snel opgeven hoor, Michel! ‘t is namelijk toch wel een uniek ding, zo’n vroege CX!!  Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 18 mei 2009 06:54 PM
  [ # 70 ]

Beau kennende zal hij goede redenen hebben om je te adviseren niet te investeren. Natuurlijk komt het zuur over, maar het zou zomaar kunnen dat je nu 1500 investeert in slijtagedelen en volgend jaar het chassis wordt afgekeurd. Alles is te repareren, maar dit staat ver af van het idee om lekker goedkoop te zweven (en zeker van de oorspronkelijke 400,-). Bekijk het van de andere kant: er zijn zat garagehouders die alleen maar aan omzet denken en niet het belang van de klant voor ogen hebben.

Profiel  
 
Gepost: 18 mei 2009 07:43 PM
  [ # 71 ]
freek schreef:

Alles is te repareren, maar dit staat ver af van het idee om lekker goedkoop te zweven (en zeker van de oorspronkelijke 400,-).

Uit ervaring kan ik melden dat de combinatie “CX” en “goedkoop” zeer, zeer zelden een succesvolle is.  Confused  Misschien alleen als je veel vrije tijd hebt (of geen haast), heel handig bent, zelf een sleutelruimte en hefbrug hebt en dan álles zelf doet.

Trouwens, wat is ‘goedkoop’ hè?

freek schreef:

er zijn zat garagehouders die alleen maar aan omzet denken en niet het belang van de klant voor ogen hebben.

Is helemaal waar, maar waar het hier om gaat, is of ten eerste die 1500 euro (directe) kosten realistisch is. Ten tweede wat het belang (van Michel) is. Dat kan alleen hij bepalen.  Wink

Kortom, wij kunnen hier met z’n allen wat opschrijven, maar we kennen eigenlijk de feiten onvoldoende!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 mei 2009 08:14 PM
  [ # 72 ]

Ik kan helaas alleen beamen wat Leontien al aangeeft:
als het je louter om goedkoop vervoer te doen is, moet je een CX (hoe mooi je haar ook vind) links laten liggen.
Kijk dan naar een AX-je ofzo.
Wanneer het hart het van het verstand wint (en je portemonnaie…) en je je tòch aan een CX wilt wagen, doen moet je ook realiseren dat het geld gaat kosten..
Ik heb al eens vaker gezegd; tel bij je aankoop rustig een 1000-1500 euro op om een CX van achterstallig onderhoud te verlossen, dan zit je redelijk safe.
En ja; voor 400 euro koop je niets bijzonders, dan moet je of erg handig zijn of een dikke portemonnaie hebben….

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 18 mei 2009 08:17 PM
  [ # 73 ]

nou ik heb haar zojuist weer thuis te rusten gelegd en gelijk bij beau de volledige lijst gehaald met alle mankementen:

Aandrijfashoes lv wielzijde (bekend)
Veercilinderhoes lv
rubber vd draagarm rv
Schijven en blokken achter (melden)
Achterband(en) (bekend)
Onderste fuseekogel (melden)
Roestgaatje lv
Bovenste fuseekogel (afkeur)
stuurkogel rv (melden)
Voorruit vervangen (bekend)
brandstofslang ingedrroogd (afkeur)

Roest in de koplampen en glas zit los (nieuwe koplampen dus?)
Uitlaat lekt voor en achter
olielek (iets bij het vliegwiel geloof ik)
2e versnelling poetst hard (bekend)
Accu moet vastgemaakt worden
Koelslangen zijn aan vervanging toe
gordel bestuurderskant is teveel gerafeld - vervangen dus

Dat is de hele lijst, buiten de roest links onder de voorruit en onderaan de deuren. Uiteraard is de lak nog steeds slecht.

zegt u het maar!


enne over het geld: ik heb 1500 ervoor over om de auto te repareren, dat wel. Alleen daarboven wordt het sparen/bedelen… Het gaat me meer om het feit dat ik met 1500 toch wel bij wil zijn qua onderhoud.

jaco schreef:

Wil hij een goed rijdende CX, ongeacht hoe deze er uit ziet -> yupz

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Gepost: 18 mei 2009 08:22 PM
  [ # 74 ]
Michelangelo schreef:

olielek (iets bij het vliegwiel geloof ik)
2e versnelling poetst hard (bekend)

Hmmm, deze 2 dingen kunnen mogelijk duiden op een koppeling die aan vervanging toe is? Dat lekken zou n.l. je krukaskeerring kunnen zijn. Lekt dan op je koppelingsplaat.

Pascal?? (die dit onlangs nog zelf gedaan heeft).  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 18 mei 2009 10:22 PM
  [ # 75 ]

tja maar het is echt alleen bij het inleggen van de 2e. Soms vanuit 1 naar 2 zelfs een klein knarsje, vooral 3/4 naar twee is altijd prijs. Ik kan het geruisloos doen als je de koppeling heeel lang intrapt totdat ze echt helemaal stationar loopt en dan terug naar 2.
Verder koppelt ze als geen ander.

Maar waar is nu het goede advies van iedereen? Surprised Very Happy

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
 
5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook