Hallo… Zojuist ff leuk ritje gemaakt en foto’s van mijn bolide gemaakt. Ik heb de motor wel laten lopen en de koelvin sloeg aan, lijkt me normaal als ie een tijdje lopend stil staat. Rijd ik zo terug naar huis blijft de temperatuur boven de 90 graden staan, laat maar zeggen 92/93. Thuis aangekomen staat de koelvin weer aan. Na een paar uur ff de kap open gedaan en gevoeld of de slangen nog heet waren, deze waren dat niet meer. Toen de dop van het reservoir gedraaid en er stond nog een klein beetje druk op. Het niveau was boven minimaal. Ik heb het gevoel dat het aan mijn radiator ligt aangezien ik weet ik hoeveel wat deukjes erin zie… Wie o wie kan me wat meer vertellen?
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Het zou heel goed kunnen dat een verstopte radiateur het probleem is.
Mijn XM V6 heeft op dit moment de zelfde problemen, onder de 10 graden buitentemperatuur geen problemen maar 15 graden of meer dan loopt mij KVS temperatuur toch al aardig snel door richting de 95-100 graden.
20 mei word tijdens de grote beurt een nieuwe radiateur gemonteerd, dan weet ik of dat de oorzaak was.
Die deukjes kun je terug recht prutsen met een fijne schroevendraaier.
De lamelletjes zitten tussen de waterkanalen en niet erin gemonteerd, kan dus niet gaan lekken.
Maar het kan dus ook van binnen uit zijn dat hij dicht zit, spoelen kan dan soms helpen.
Gebruik bij het afvullen koelvloeistof, dat werkt beter dan water.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Mark Nijenhuis schreef:Het zou heel goed kunnen dat een verstopte radiateur het probleem is.
Mijn XM V6 heeft op dit moment de zelfde problemen, onder de 10 graden buitentemperatuur geen problemen maar 15 graden of meer dan loopt mij KVS temperatuur toch al aardig snel door richting de 95-100 graden.
20 mei word tijdens de grote beurt een nieuwe radiateur gemonteerd, dan weet ik of dat de oorzaak was.
zal heel fijn zijn als je dat hier ook ff meld.
paso schreef:Die deukjes kun je terug recht prutsen met een fijne schroevendraaier.
De lamelletjes zitten tussen de waterkanalen en niet erin gemonteerd, kan dus niet gaan lekken.Maar het kan dus ook van binnen uit zijn dat hij dicht zit, spoelen kan dan soms helpen.
Gebruik bij het afvullen koelvloeistof, dat werkt beter dan water.
De auto heeft zojuist een grote beurt gehad en er is 6.5 liter kvs in gegaan. Dit lijkt mij dat er nu verse kvs in zit. Het systeem is al een keer doorgespoeld met een flush oid toen de koppakking eraan ging. Ik zal die lamelletjes eens proberen terug te zetten
Ik heb bij de Xsara forum een draadje geopend over de temperatuur, misschien is dit ook van belang voor deze topic.
Alvast dank voor degene die meedenken.
gr Richard
Als je slangen niet warm worden, werkt de thermostaat nog wel?
Gais schreef:Als je slangen niet warm worden, werkt de thermostaat nog wel?
Nog niet gecontroleerd of de slangen wel warm zijn, maar daar ga ik wel vanuit in eerste instantie. Thermostaat is anderhalf jaar terug vervangen….
r1Ch schreef:Gais schreef:Als je slangen niet warm worden, werkt de thermostaat nog wel?
Nog niet gecontroleerd of de slangen wel warm zijn, maar daar ga ik wel vanuit in eerste instantie. Thermostaat is anderhalf jaar terug vervangen….
Net gevoeld. De bovenste slang die van het thermostaathuis naar de radiateur gaat is heet. Die van onder de radiateur ook naar het thermostaathuis gaat weet ik niet of die heet is. Er zit namelijk wat in de weg om te voelen (luchtfilterhuis). Heb niet op de grond gelegen om te voelen. Wel kan ik de radiateur zo aanraken, deze voelt aan als 30 graden ongeveer op de lamellen. Is dit wel goed?
Gr Richard
Zal ik deze ook even updaten. Ik heb het systeem doorgespoeld met Forté Cooling System Flush. Hierna de brandslang op het koelsysteem gehad om alles door te spoelen en vervolgens de radiateur vervangen. Hierna met nieuwe verse KVS van Citroën gevuld. Hierna ontlucht en rijden maar. Ik kan nu zo hard rijden als ik wil, maar de temp. blijft onder de 90 graden nu.
Uiteraard met een Citroën monteur het bovenstaande uitgevoerd aangezien ik dit zelf niet kan haha.
gr Richard