Brian schreef:Volgens mij zijn we het er wel over eens waar het probleem van TS zit.
En dat is dus dat motortje onder bij het stuur…
Zal het linkje nog ‘s rustig lezen en dan kijken of ik het binnenkort zelf kan vervangen. In ieder geval vóór de zomer!
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
XMine schreef:Brian schreef:Volgens mij zijn we het er wel over eens waar het probleem van TS zit.
En dat is dus dat motortje onder bij het stuur…
Zal het linkje nog ‘s rustig lezen en dan kijken of ik het binnenkort zelf kan vervangen. In ieder geval vóór de zomer!
Nee dat is dus niet dat motortje. Het motortje uit de link is van de luchtstroomverdeling. Jouw probleem zit hem waarschijnlijk in het motortje dat de temperatuur van de lucht regelt, of in de CC unit zelf, zodat het motortje niet (goed) aangestuurd wordt. Waar dat motortje precies zit weet ik niet, vermoedelijk ergens midden achter je dashboard.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:XMine schreef:Brian schreef:Volgens mij zijn we het er wel over eens waar het probleem van TS zit.
En dat is dus dat motortje onder bij het stuur…
Zal het linkje nog ‘s rustig lezen en dan kijken of ik het binnenkort zelf kan vervangen. In ieder geval vóór de zomer!Nee dat is dus niet dat motortje. Het motortje uit de link is van de luchtstroomverdeling. Jouw probleem zit hem waarschijnlijk in het motortje dat de temperatuur van de lucht regelt, of in de CC unit zelf, zodat het motortje niet (goed) aangestuurd wordt. Waar dat motortje precies zit weet ik niet, vermoedelijk ergens midden achter je dashboard.
Dus dan het CC-paneel er uit lepelen en dan maar kijken wat het kan zijn…
Citroënloos
Vreemd genoeg is het ‘probleem’ sinds een dag of 2,3 niet meer aanwezig ! Laten we hopen dat het zo blijft…
Komende zaterdag, als er in de beschikbare loods ruimte is, zal ik ‘s gaan beginnen met het verwijderen en vervangen van de oude sier- en bumper-bloemkoolstrips .
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Met mijn XM heb ik problemen gehad met het climat control paneel, in mijn geval blies die opeens niet meer en dan weer wel. Uiteindelijk bleek het probleem een combinatie te zijn van een relais achter de linkerkoplamp en een slecht massacontact.
Dus het relais vervangen en vergulde accupolen geplaatst met een nieuw massakabeloog gesoldeerd aan de dikke massakabel. Ook de overige kleine massakabel oogjes vervangen en de bijbehorende boutjes flink schoongepoetst.
Sindsdien geen problemen met het climat control paneel meer gehad.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Gistermiddag een paar gezellige uurtjes bij ‘Villa Mark Nijenhuis’ in Vreden (D) geweest. Van sleutelen aan is niets gekomen…
Aangezien ik gisteravond nog een etentje had, zou ik rond 16:00u weer vertrekken. Dat werd ietsjes later, dus dan maar een stukje Nederland links laten liggen en de Deutsche Hochgeschwindigkeitsbahn A31 gepakt. Wat heerlijk om onbespied en daardoor ontspannen een dikke 100 kilometer (tot Emmen) met 180-190 km/u te kunnen zweven!
Als je dan de grens overgaat en direct de bordjes met ‘120 km/u’ ziet staan, lukt het gewoonweg niet om je daaraan aan te passen. En al helemaal als je het thuisfront hebt gebeld dat je het niet gaat redden…
Al met al was ik eeen halfuurtje te laat op de afgesproken plek, maar ik moet zeggen dat de rit me wel een heerlijke adrenaline stoot heeft gegeven. En daarnaast geeft de auto me een vertrouwd gevoel door tijdens (en na) die rit gewoon totaal zonder enige wanklank optimaal te presteren. Heerlijke auto!
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ja was zeker gezellie
Mooi hé Rasen auf die Autobahn
Ik mag ook graag via die kant naar het Noorden rijden, het is er vaak zo rustig dat je met een uur en een kwartier in Emden staat.
Lekker gegeten trouwens ?
Hallo,
beetje laat maar toch,
Mooie auto!!!!
Ben zelf niet zo’n enorme fan van de 1e type maar deze is best mooi!
Hoop dat de probleempjes het rijplezier niet bederven…
Zal wel niet he?
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
CitroMarty schreef:Hallo,
beetje laat maar toch,
Mooie auto!!!!
Ben zelf niet zo’n enorme fan van de 1e type maar deze is best mooi!
Hoop dat de probleempjes het rijplezier niet bederven…
Zal wel niet he?Groetjes Martijn.
Totaal niet!
Op dit moment is de airco/ecc niet helemaal betrouwbaar, maar da’s dan ook het enige.
Citroënloos
Gelukkig maar!
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
XMine schreef:
Op dit moment is de airco/ecc niet helemaal betrouwbaar, maar da’s dan ook het enige.
Oooh, dat heeft de mijne ook, (hopelijk morgen niet meer)
Hielke, brandt dat lampje van het motormanagement nog wel eens?
Matthijs2006 schreef:Hielke, brandt dat lampje van het motormanagement nog wel eens?
Nee, sinds de draadjes naar de MAP-sensor van een nieuw jasje zijn voorzien (en elkaar dus niet meer kunnen raken ops: ) niet meer!
Even terugkomend op je pb’tje: 220 km/u heb ik wel even aangeraakt, maar echt maar eventjes! Ging me toch iets te hard.
Citroënloos
Ah, was dat het.
Hoe kwam je daar achter?
Dus ik neem aan dat ie nu ook niet meer inhoudt, wat ie af en toe deed?
Een vriend van me, www.meijercarservices.nl, zag het toen we de foutmeldingen maar weer eens uit gingen lezen. In eerste instantie zouden we een lambda sensor gaan vervangen, als mogelijke veroorzaker. Voordat we daar aan begonnen leek ‘t hem verstandig om het eerst eens aan te zien met vernieuwde draadjes. En dat heeft geholpen!
Sindsdien is het inhouden ook over.
Citroënloos