Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een grote beurt en een tussenbeurt?
(mijn garagehouder geeft aan dat bij een grote beurt de APK gratis is; heb net een “tussenbeurt"gekregen en vond dat vrij prijzig achteraf, maar ook de apk kosten staan op de nota.
mvg
Hans
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
prijzen van een beurt zijn in principe natuurlijk nooit gelijk… Er is altijd wel iets te vervangen dat je niet kan voorspellen.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Buurtgenoot, hoeveel kilometers heeft je wagen gedraaid?
Rene schreef:Buurtgenoot, hoeveel kilometers heeft je wagen gedraaid?
Vandaag staat de teller op 115205 kilometers. Bij de “tussenbeurt” staan de volgende onderdelen op de nota: olie, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter, flacon rsav,
apk keuring, roetmeting, lampje, luchtaanvoerslang en tussenbeurt uitgevoerd.
In een maand tijd had ik al twee reparaties uit laten voeren (eerst een linkerveer gebroken, en tegelijk de remblokken mogen vernieuwen; twee weken later tijdens een vakantie de rechterveer kunnen vervangen). Mogelijk dat ik iets te emotioneel reageer over een bedrag van 42 euro, maar ik vond dat ik de afgelopen maand wel erg veel geld naar de garage heb gebracht.
mvg
Hans
Vreemd, want een grote beurt komt nij 120.000
Volgens mij was dan ook de D-riem aan de beurt.
De techneuten hier weten vast wel of dat bij de TD om de 120 of om de 160 moet.
Rene schreef:Vreemd, want een grote beurt komt nij 120.000
Volgens mij was dan ook de D-riem aan de beurt.
De techneuten hier weten vast wel of dat bij de TD om de 120 of om de 160 moet.
Als dat een gewone 19D is (TD bestaat niet in Berlingo) dat moet de Distri riem idd om de 120.000 km vervangen worden.
Dit wordt gewoonlijk gecombineerd met een grote onderhoudsbeurt, zoals een rondje filters ed…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
grote beurt/tussenbeurt
En bij een Hdi is de D-riem pas aan de beurt bij 160K, OF 120K bij zwaar gebruik…