Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005
- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
Om nog even terug te komen op de Xm. Ik heb een soortgelijk probleem. Echter doet de ventilator het bij mij helemaal niet. Dus ook niet in de hoogste stand. Ik heb de ventilator al uitgebouwd en de spanning op de stekkers gecontroleerd. Die was goed (13.5V). Ook heb ik de 2 draden gechecked waar de schuifmeter in het dashboard op aangesloten zit. Met een ohmmeter nam ik keurig teruglopende waarden waar. Die is dus ook goed.
Mijn vraag is dus: kan het toch aan de transistors liggen en zo ja hoe kan ik die doormeten? Of is gewoon mijn motor kapot.
gr. Jordi
Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).
Er zit een weird aardecontactje van dat kleine printplaatje aan het koellichaampje. Die zou je eens schoon kunnen maken. Daarvoor moet je de printplaat wel van het koellichaam afhalen. Als je die er dan toch afhebt, kun je ook ff de printbaantjes nalopen met een soldeerbout. Bij mij deed de ventilator het dan weer wel en dan weer niet. Nadat ik dat contact had schoongemaakt en de print weer een beetje had gefatsoeneerd, was alles weer ok.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005
- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
Ik heb 2 Motorola MJ11015 transistoren besteld. Zodra die binnen zijn, ga ik ze vervangen met de orginelen. Ik houd jullie op de hoogte.
Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).