Problemen Xantia
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 17 mei 2009 06:43 PM

Hallo

Ben net van een helse rit uit de ardennen naar huis gekomen.
Ik was net boven Brussel toen er een file ontstond ik dacht oke lekker in de file staan maar toen mijn stoplampje begon te branden kreeg ik wel wat zweethandjes.
En ineens heel veel stoom onder de motorkap vandaan dat was dus koelvloeistof, ik de Touring gebeld ANWB in Belgie moest anderhalf uur wachten pffff.
De beste man koelvloeistof bij gevuld gelukkig niets geknapt water kwam van boven,maar de koelvinnen deden niets de man is nog een poosje druk geweest proberen door te verbinden maar niets wou.
Ik ben toen maar met kachel op vol uit gaan rijden en gelukkig goed thuis gekomen.
Maar nu is mijn vraag wat moet ik nu doen de vinnen doen niets zitten niet vast er staat stroom op de relais houders maar ze slaan niet aan er zijn ook geen zekeringen kapot.
Al het advies is welkom.

Groeten Elvin

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 17 mei 2009 09:17 PM
  [ # 1 ]

Misschien een andere ventilator+motor op de sloop scoren?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 17 mei 2009 09:29 PM
  [ # 2 ]

neem een universeelmeter en zet die op weerstand. Dan de stekker van de ventilator losnemen. Als het goed is zie je daar aan de ventilatorkant twee draadjes. (ik heb geen xantia schema’s, dus het kan anders zijn. Bij de BX zijn het drie draadjes)
nu moet je tussen die twee draadjes een kleine weerstand meten, ik schat iets van 50 ohm.
Als het drie draadjes zijn dan meet je tussen 1 en 2 50 ohm, en tussen 1 en 3 iets van 150.

Als dat zo is dan is je ventilator in orde en ligt het aan de stroomvoorziening.

Groeten, Rob

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 18 mei 2009 03:44 PM
  [ # 3 ]

Check ook de zekeringen onder de kap. Is bij mij een keer doorgefikt.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 19 mei 2009 01:38 AM
  [ # 4 ]

er zijn al een paar verbrande zekeringen al uit gehaald heb ik al gehoord van de garage dus ik ben benieuwd hoe dat verder gaat )

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook