7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
36-YB-06 (Eloise) - 2013 is ze vast weer beter
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 mei 2009 12:17 PM
  [ # 91 ]
waterman771 schreef:

dat waneer een garage het niet ziet zitten met een auto ze deze maar wat vaak de grond in schrijven, om maar van het klusje af te kunnen komen…..

Het is wel Beau waar we het over hebben, toch?

Edit: Hiermee bedoel ik dus, dat dat nou niet echt iemand is, die niet aan CX wil werken.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 19 mei 2009 01:07 PM
  [ # 92 ]

Hoi,
Inmiddels vier pagina’s met advies maar toch; het duurste aan de reparaties bij de garage zijn de uren die er in gaan zitten, en ergens in de vorige zes pagina’s zag ik dat dit iets is dat jij zelf wél hebt Michel!  Very Happy

Dus een sleutelplek zoeken en een plan in elkaar zetten welke zaken je zelf gaat doen, en daar een jaar de tijd voor nemen..of in ieder geval de hele zomer,dat zou mijn advies zijn. Als je die plek buitenshuis moet zoeken is dat helaas wel duur, maar het lijkt mij de beste kans.

Ik heb je zondag met je auto bezig gezien en met de liefde zit het idd wel goed..Sterkte met je keus!

Yke

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2009 01:20 PM
  [ # 93 ]

Hoe meer ik hier lees, hoe blijer ik word met mijn muppet (en ik was er al zo blij mee Very Happy

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 mei 2009 03:47 PM
  [ # 94 ]

Rub it in…  Wink

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 19 mei 2009 04:25 PM
  [ # 95 ]

Oh en nog een kleine opmerking, schrijf direct je investeringen af, terugkrijgen ga je het nml nooit meer. (en daarvoor moet je het ook niet doen).

Wij hebben de afgelopen vier jaar +- 4500 euro uitgegeven bovenop de aanschafprijs van 2500. Als ik er nu 1000 euro voor kan krijgen (met een jaar apk) dan heb ik al grote mazzel… Crying or Very sad  Rolling Eyes
(en dit gaat over een import cx zonder laswerk)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 mei 2009 04:33 PM
  [ # 96 ]

Maar wil jij nog steeds van je cx af dan???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 19 mei 2009 05:20 PM
  [ # 97 ]

[off-topic]Als ik er een 404 (break) met apk voor terug kan krijgen,direct![/off-topic]

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 19 mei 2009 07:45 PM
  [ # 98 ]

nou vandaag toch maar begonnen aan eloise om d’r zo top mogelijk te maken in het kader van geld besparen.

- kabelboom opengemaakt en zien waar de gesmolten draad vandaan komt. Blijkt boven de linkerkoplamp een massa samenkomst punt te zitten (de gesmolten draad is dus een massadraad) Op dat punt zitten 9 draden aan elkaar verbonden: 2x massa koplamp, 2x massa stadslicht, massa van de fan, massa van een apparaatje in de linker bovenhoek van de radiator (?), massa spanning regelaar (dat witte kastje), een draad de kabelboom in ri zekering (?) en een draad van dit knooppunt naar de carrosserie (de echte massa). Maar hoe kan een massa-draad smelten? dan moet er toch stroom doorheen komen van een andere draad ofzo?
- Ook een beetje schoongemaakt om alles wat beter te zien.
- Toen viel m’n oog op een losse slang vanaf de kop aan de linkerkant (ervoor staand). De rubberen dop die daarop zit is compleet vergaan
deze dus:  alleen 16,66 voor zo’n dopje vind ik wat veel. Even zoeken dus. Waar is dit eigenlijk van? D’r zit zelfs een filter onder.
- Verder bezig geweest met de koplamp. De dimlichtlamp doet het wel maar het tweede pitje deed niet mee. Heel raar lampje, heel klein, plat en een steekfitting in een plat plaatje. Dat kan toch geen grootlicht zijn?
- Ook even geinformeerd of de banden verkrijgbaar waren bij m’n bandenboer: dat was zo: straks even langs om info te vragen.

Al met al een redelijk dagje, tot de regen kwam…

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 mei 2009 07:47 PM
  [ # 99 ]

Die dop is van de carterventilatie en kun je ook gewoon bij Chyparse kopen omdat ie gelijk aan die van een DS is. Let wel: die dop is wel belangrijk, omdat er anders olielekkages kunnen optreden…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2009 08:31 PM
  [ # 100 ]

Voortvarend bezig Michel, veel succes.

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 19 mei 2009 09:28 PM
  [ # 101 ]

loshalen, kijken en een beetje trekken aan draadjes.

Toen was de kennis al wel bijna op…

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2009 09:34 PM
  [ # 102 ]
Michelangelo schreef:

loshalen, kijken en een beetje trekken aan draadjes.

Toen was de kennis al wel bijna op…

Kennis doe je alleen maar al doende op hoor, gewoon blijven proberen en niet te overhaast van alles losmaken, zodat je nog weet waar het vandaan komt, dan komt het meestal wel goed.

Profiel  
 
Venzo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 22-02-2009

Gepost: 20 mei 2009 12:04 AM
  [ # 103 ]

Wat betreft de gesmolten massakabel: je moet de andere kant op, dus niet naar de massa van de carresorie, maar naar de verbruiker die aan de andere kant zit. Die kan voor de sluiting zorgen. Wellicht kom je nog een afgefikte +kabel tegen.

Profiel  
 
Venzo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 22-02-2009

Gepost: 20 mei 2009 12:05 AM
  [ # 104 ]

Wat betreft de gesmolten massakabel: je moet de andere kant op, dus niet naar de massa van de carresorie, maar naar de verbruiker die aan de andere kant zit. Die kan voor de sluiting zorgen. Wellicht kom je nog een afgefikte +kabel tegen.

Profiel  
 
Venzo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 22-02-2009

Gepost: 20 mei 2009 12:05 AM
  [ # 105 ]

Wat betreft de gesmolten massakabel: je moet de andere kant op, dus niet naar de massa van de carresorie, maar naar de verbruiker die aan de andere kant zit. Die kan voor de sluiting zorgen. Wellicht kom je nog een afgefikte +kabel tegen.

Profiel  
 
 
7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook