Zucht… van de Deauville heb ik al even niks meer gehoord, maar intussen…
Staat er op Marktplaats een TZD van 1992 met maar 140.000 km’s. Een antraciete, met elektrisch open dakkie. Ziet er netjes uit enzo.
Ik rij 30.000 km per jaar ofzo (met de GTi al 20.000 gereden sinds begin november), en een benzineauto is dus eigenlijk niet handig.
Die diesel zou dus in feite perfect voor me zijn… lekker luxe en degelijk en zuinig. Maar, ik wil de GTi ook niet kwijt, daar issie gewoon veel te fijn voor.
Eigenlijk zou ik die diesel best willen hebben, maar ik hoor m’n ouders alweer… Niet dat ze een vetorecht hebben ofzo, maar toch.
Harm schreef:Zucht… van de Deauville heb ik al even niks meer gehoord, maar intussen…
Staat er op Marktplaats een TZD van 1992 met maar 140.000 km’s. Een antraciete, met elektrisch open dakkie. Ziet er netjes uit enzo.
Ik rij 30.000 km per jaar ofzo (met de GTi al 20.000 gereden sinds begin november), en een benzineauto is dus eigenlijk niet handig.
Die diesel zou dus in feite perfect voor me zijn… lekker luxe en degelijk en zuinig. Maar, ik wil de GTi ook niet kwijt, daar issie gewoon veel te fijn voor.Eigenlijk zou ik die diesel best willen hebben, maar ik hoor m’n ouders alweer… Niet dat ze een vetorecht hebben ofzo, maar toch.
Bx diesels hebben altijd meer dan 2 ton gelopen, MINSTENS. Als je een exemplaar vind met een ton. Dan kan je nog even vooruit he
als de kilometerstand tenminste aantoonbaar is… Ik vind 140.000 wel erg weinig. Dit betekend dus dat de eigenaar in minimaal 12 jaar gemiddeld nog geen 11.000km per jaar heeft gereden. Dan is een diesel absoluut niet rendabel…
Tja, vroeger was diesel misschien wel rendabel ?? En er zijn ook mensen die een diesel kopen vanwege het geluid, klinkt gek maar het is wel zo
Nou, geluid? denk eerder vanwege het motorkarakter..
BTW, je onderschrift doet het niet
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Simpele Ziel schreef:Nou, geluid? denk eerder vanwege het motorkarakter..
BTW, je onderschrift doet het niet
Beide denk?
Als-t-ie warm is klinkt ie heerlijk hoor mijn ouderwetse dieseltje. Nagelen doet ie nauwelijks, moet je eens een golfje horen uit 1992.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou zo’n diesel zou ik niet voor het geluid nemen. Maar zo’n lekkere trage, degelijke maar toch luxe diesel spreekt me wel weer aan
Harm schreef:Nou zo’n diesel zou ik niet voor het geluid nemen. Maar zo’n lekkere trage, degelijke maar toch luxe diesel spreekt me wel weer aan
ik vind dat diesel geronk juist heerlijk, ik weet niet waarom, in mijn ogen zijn diesels ‘vieze’ auto’s, maar toch spreekt een BX diesel me best wel aan.
Als ik jou was Harm zou ik het, zoals ik al op MSN zei, doen. Wel eerst gaan kijken, proefrit maken, en proberen niet WEER een bodemloze put te kopen (de GTi had toch best wel aandacht nodig..).
Wel moet je in je achterhoofd houden dat je em nooit meer kwijt komt als je er vanaf wil (kijk maar hoeveel BXen er te koop staan).
deur63 schreef:Harm schreef:Nou zo’n diesel zou ik niet voor het geluid nemen. Maar zo’n lekkere trage, degelijke maar toch luxe diesel spreekt me wel weer aan
ik vind dat diesel geronk juist heerlijk, ik weet niet waarom, in mijn ogen zijn diesels ‘vieze’ auto’s, maar toch spreekt een BX diesel me best wel aan.
Als ik jou was Harm zou ik het, zoals ik al op MSN zei, doen. Wel eerst gaan kijken, proefrit maken, en proberen niet WEER een bodemloze put te kopen (de GTi had toch best wel aandacht nodig..).Wel moet je in je achterhoofd houden dat je em nooit meer kwijt komt als je er vanaf wil (kijk maar hoeveel BXen er te koop staan).
Uhh.. als je de GTI al een bodemloze put noemt? Die is naar BX begrippen nagenoeg onderhoudsvrij.
deur63 schreef:Harm schreef:Nou zo’n diesel zou ik niet voor het geluid nemen. Maar zo’n lekkere trage, degelijke maar toch luxe diesel spreekt me wel weer aan
ik vind dat diesel geronk juist heerlijk, ik weet niet waarom, in mijn ogen zijn diesels ‘vieze’ auto’s, maar toch spreekt een BX diesel me best wel aan.
Zou dat het ‘franse’gevoel zijn?
Een oudere, simpele, trage, beetje vieze maar toch een uiterst luxe en comfortabele auto met een echt ouderwets diesel geluid… (ik ben aan het ijlen)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dieselen voor een kwartje de wereld rond, wil iedereen dat niet..en motorkarakter en geluid is bijna hetzelfde
mpostma schreef:Uhh.. als je de GTI al een bodemloze put noemt? Die is naar BX begrippen nagenoeg onderhoudsvrij.
Voor zo ver ik weet zijn er de nodige euro’s naartoe gegaan. Ik ga maar geen opsomming maken, anders heb ik het dalijk gezegd
Maar inderdaad, vergeleken met mijn Chic was de GTi in behoorlijk goede staat van onderhoud (of mijn Chic eindeloos verwaarloosd, ligt eraan hoe je het bekijkt).
Er is best wat geld naartoe gegaan, maar veel niet-noodzakelijke dingen en voor de rest preventief onderhoud
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
autorijden is nu eenmaal niet gratis en een tzd kun je mooi zuinig mee kachelen
Als je goedkoop kilometers wil maken dan neem je een AX diesel op grijskenteken en op naam van de zaak..
Nee sterker nog, neem een alto…maarja, wie wil dat nou?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI